دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به هاوایی و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

هزینه های سفر به هاوایی

سفر به هاوایی برای لذت بردن از سواحل زیبای آن که ملقب به بهشت گرمسیری امریکا است، یک سفر بی نظیر است. هاوایی یکی از بهترین مکان های دنیا برای گذراندن تعطیلات گرم و لذت بخش خواهد بود. در ادامه با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری هاوایی آشنا شوید.

هاوایی جنگل های بسیار زیبا و وسیعی دارد که به شما این امکان را می دهد تا در آن گشت و گذار کنید و با پوشش گیاهی و جانوری بخش های مختلف آن آشنایی پیدا کنید.

مردمان هاوایی به زبان هاوایی صحبت می‌کنند که این زبان از ۱۲ حرف تشکیل‌ شده است. یعنی همه مردم هاوایی وقتی به زبان محلی خود صحبت می‌کنند از همین ۱۲ حرف استفاده می‌کنند برای این‌که منظورشان را برسانند. زبان دوم مردم این مملکت انگلیسی است که بیشتر در پایتخت از آن استفاده می شود.

اگر در سفر به هاوایی بخواهید هاستل اجاره کنید بسته به نوع امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می شود می توانید بین ۷۵ تا صد دلار یک اتاق خوب برای خودتان پیدا کنید و به جای هتل های گران قیمت درهاستل اقامت گزینید اما اگر هزینه های سفر برای شما اهمیت بالایی ندارد می توانید از هتل های هاوایی که بهترین خدمات و امکانات را در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید.

اطلاعات کلی برای سفر به هاوایی

مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام پنجاهمین ایالت کشور آمریکا است. پایتخت و شهر مهم آن هونولولو است. طول نواری که مجمع ‌الجزایر هاوایی را تشکیل می‌دهد ۳،۳۰۰ کیلومتر است. هشت جزیره اصلی هاوایی اوآهو Oahu، مائویی Maui، کائوآیی Kauai، لانایی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو و Niihau و کاهولاوی Kahoolawe هستند. بزرگ‌ ترین این جزیره‌ها جزیره هاوایی با وسعت ۸،۱۵۰ کیلومتر مربع و کوچک‌ ترین آن ها جزیره غیرمسکونی کاهولاوی با ۱۲۵ کیلومتر مربع وسعت است. اقیانوس در پیرامون جزایر هاوایی ۴،۰۰۰ تا ۵،۰۰۰ عمق دارد. معروفترین کوه هاوایی دایمند هد (Diamond Head) در نزدیکی هونولولو است. برخی از آتشفشان‌های هاوایی هنوز فعالند از جمله مانوئا لوآ Manua Loa و کیلوئه‌آ Kiluea. در شمال شرقی مولوکاوی پرتگاهی به بلندای ۱،۱۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد که از بلندترین پرتگاه ‌های جهان است.

آب و هوای هاوایی معتدل و نمناک است. بالاترین دمای هونولولو ۳۱ درجه سانتیگراد و پایین‌ترین دمای آن ۱۳ درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی در یک روز در هونولولو گاه رکوردهای جهانی را می‌شکند. کوه وایالئاله Waialeale در جزیره کاوایی، با ۱۲۳۸ سانتیمتر بارندگی در سال از نمناکترین مناطق جهان است. شمار گیاهان بومی هاوایی به چندین هزار می‌رسد و ۶۶ گونه پرنده بی‌همتا در هاوایی شناسایی شده‌اند. پیش از راه یافتن انسان‌ها به هاوایی هیچ پستانداری در این جزایر حضور نداشت. امروزه هاوایی یکی از زیباترین مجمع الجزایر دنیاست و سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به این جزیره سفر می کنند به طوری که هاوایی یکی از پربازدیدترین و زیباترین مقاصد گردشگری جهان است.

هاوایی

اطلاعات ضروری برای سفر به هاوایی

  • اختلاف ساعت با تهران: ۱۳:۳۰-
  • واحد پول: دلار آمریکا
  • زبان رسمی: انگلیسی
  • زبان رایج دیگر: زبان هاوایی
  • کد کشور: ۱+
  • کد شهری: ۸۰۸
  • شماره‌ی اضطراری: ۹۱۱
  • جهت رانندگی: راست
  • فرودگاه: فرودگاه بین المللی هونولولو (HNL)

بهترین زمان برای سفر به هاوایی از نظر آب و هوا

به طور کلی در تمام طول سال هوای جزایر هاوایی چندان تغییر نمی کند و معمولا در تابستان ها بیشترین دما ۲۹ درجه سانتیگراد و میانگین دما حدود ۲۶ درجه سانتیگراد است که شب ها تقریبا ۱۰ درجه خنک تر می شود اما باید بدانید که شرایط کلی آب و هوا به مقصد و جزیره ای بستگی داره که برای سفر انتخاب می کنید. معمولا بهترین زمان سفر که دقیقا مصادف می شود با بیشترین تعداد توریست ها و همین موضوع یعنی سفر در های سیزن و زمان پر طرفدار که از همه نظر ایده آل است بجز اینکه هزینه های سفر هم تا میزان زیادی بیشتر می شود.

بهترین زمان برای سفر به هاوایی دقیقا از اواسط دسامبر تا مارچ یا اواسط آوریل است و به طور کلی دو هفته آخر دسامبر و هفته اول ژانویه بهترین و شلوغ ترین زمان به حساب میاد. فقط حواستان به این موضوع باشد که در این زمان ها در کنار هوای فوق العاده و شرایط عالی که در جزایز وجود دارد، هزینه های هتل و اقامت هم بیشتر میشود و اگه بخواهید برای این سفر زمستون رو انتخاب کنید، هوا کمی بارانی و کمی سرد است ولی در عوض جمعیت کمتری هم در جزایر هستند و هوا اونقدر مطبوع و دلچسب است که حتما از سفرتون کلی لذت می برید.

بهترین فصل برای سفر به هاوایی

در بهار از اواسط آوریل تا اوایل ژوئن و در پاییز از سپتامبر تا اواسط دسامبر زمان مناسبی برای سفر های خلوت به حساب میاد. تابستان ها هم معمولا هوا کمی گرم میشود ولی از نظر اقتصادی و میزان تخفیف ها باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به هاوایی به حساب میاد و می توانید تا میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

سفر به هاوایی

در سفر به هاوایی از کدام جزایر بازدید کنیم

هر کدام از جزایر هاوایی که از نظر وسعت و جمعیت، با هم کاملا متفاوت هستند، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارند.

جزیره‌ اوآهو

شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره و میزبان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایالت یعنی هونولولو است. در این جزیره، تجربیات و فعالیت‌های تفریحی متنوعی در انتظار گردشگران است؛ از ساحل دیدنی و مشهور وایکیکی و بندر پرل هاربر (Pearl Harbour) گرفته تا سواحل شمالی (North Shore).

جزیره‌ مائویی

به خاطر چشم‌اندازهای نفس‌گیر ساحلی شهرت دارد. تجربه‌ی فراموش‌نشدنی رانندگی در جاده‌ی Road to Hana و تماشای طلوع آفتاب بر فراز آتشفشان Haleakala، از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این جزیره هستند. مهم‌ترین شهر توریستی این جزیره، شهر لاهاینا (Lahaina) است.

جزیره‌ کائوآیی

مقصدی مناسب برای کسانی است که به دنبال آرامش هستند و می‌خواهند از هیاهو و شلوغی جزایر پرجمعیت اطراف دوری کنند. فعالیت‌های تفریحی جذابی در این جزیره برای گردشگران در نظر گرفته شده است از جمله زیپ‌لاین بر فراز جنگل و قایق‌سواری در کنار صخره‌های زیبای ساحلی.

جزیره‌ هاوایی

یا بیگ آیلند (Big Island)، جاذبه‌های طبیعی متنوعی دارد؛ از قله‌های پوشیده در برف گرفته تا پارک ملی کوه‌های آتشفشان.

جزیره‌ کوچک و روستایی لانایی

یک سفر کوتاه با فرابر تا جزیره‌ی مائویی فاصله دارد. در لانایی، لذت زندگی در یک جزیره‌ی کوچک و خاص را تجربه خواهید کرد. بیشتر جمعیت این جزیره را نوادگان کارگرهای کشاورزی تشکیل می‌دهند که با تلاش خود، این جزیره را در اوایل قرن بیستم به بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی آناناس در دنیا تبدیل کرده‌اند.

مولوکایی

آخرین جزیره‌ی مسکونی هاوایی است که امکانات مدرن اقامتی برای گردشگران ندارد. در این جزیره می‌توانید لذت اقامت در کنار مرتفع‌ترین آب‌سنگ‌های ساحلی هاوایی و بلندترین صخره‌های ساحلی دنیا را تجربه کنید.

پیدا کردن سواحل خوب در سفر به هاوایی

همه‌ی گردشگرانی که به هاوایی سفر می‌کنند، به محض ورود، اول از همه سراغ ساحل را می‌گیرند. سواحل متعدد و متنوعی برای گشت‌وگذار در هاوایی وجود دارد؛ از ساحل شلوغ و توریستی وایکیکی گرفته تا سواحل دنج و پناهگاه‌های ساحلی در جزیره‌های کوچک.

بازدید از همه‌ی ساحل‌ها برای عموم امکان‌پذیر است. ساحل ماکنا (Makena) در مائویی، ساحل پواپو (Poipu) در کائوآیی، ساحل شنی سیاه پونالو (Punaluu) در هاوایی و ساحل لانیکای (Lanikai) در اوآهو را از دست ندهید.

ساحل هاوایی

سفر به هاوایی و تفریحات آن

فعالیت‌های ماجراجویانه و ورزش‌های مختلف، چه آبی و چه زمینی، در جزایر هاوایی تنوع زیادی دارند و برای سطح آمادگی بدنی مختلفی طراحی شده‌اند. تقریبا در تمام جزیره‌ها امکان غواصی و موج‌سواری وجود دارد. ساحل شگفت‌انگیز نا پالی (Na Pali) در کائوآیی بهترین مکان برای لذت بردن از انواع ورزش‌های آبی است.

موج‌سواران ماجراجو می‌توانند در ساحل شمالی اوآهو، مهارت‌های خود را به رخ بکشند. رقابت‌های موج‌سواری زیادی در این ساحل برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید کمی از ورزش‌های آبی فاصله بگیرید، اسب‌سواری، تورهای آف‌رود یا پیاده‌‌گردی در دیدنی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی دنیا را امتحان کنید. در پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی می‌توانید از آتشفشان‌های خاموش و فعال دیدن کنید.

در سفر به هاوایی چی بخوریم؟

آشپزی در جزایر هاوایی، ترکیبی از فرهنگ‌های غذایی متفاوت است. مشهورترین غذاهای هاوایی در واقع ترکیبی از آشپزی بومی، چینی، پرتغالی و آمریکایی هستند. بیشتر رستوران‌ها غذاهای دریایی لذیذ و ترکیب چشم‌نوازی از میوه‌های گرمسیری را در کنار سایر غذاها سرو می‌کنند.

برای اینکه در مورد محصولات داخلی جزیره یاد بگیرید و از آن‌ها لذت ببرید، می‌توانید به بازارچه‌های کشاورزی Hilo و KCC سر بزنید.

یکی از بهترین غذاهایی که در سفر به هاوایی نباید آن را از دست بدهید، لوکوموکو (loco moco) نام دارد. این غذا برنج سفید است که در کنار همبرگر، نیمرو و آب گوشت سرو می‌شود. غذای مشهور دیگر هاوایی، موسوبی (musubi) نام دارد که گوشت گریل‌شده در کنار جلبک دریایی و برنج است. از دیگر غذاهای محلی هاوایی می‌توان به poke (نوعی غذای دریایی)، kalua pig، و poi اشاره کرد.

برای سفر به هاوایی باید چند نکته ضروری رو بدانید

  • قبل از هر چیزی بهتره بدانید که سیگار کشیدن در همه جزایر هاوایی ممنوع است و در این مورد قوانین سخت گیرانه ای نسبت به تمام ایالات متحده دارد. سیگار کشیدن در ساختمان های عمومی، فرودگاه ها، مراکز خرید، فروشگاه ها، اتوبوس ها، سینماها، بانک ها، کنفرانس ها، رستوران ها و کافه ها و… همه در این جزایر ممنوع و تنها شرایط و اماکن ویژه ای وجود دارد که همه مستلزم به رعایت آن هستند.
  • هیچوقت در جزایر تنها شنا نکنید و در هر نقطه ای غواصی نکنید. اول اینکه باید فقط در مناطق مشخص شده که غریق نجات ها هستند شنا کنید و بدانید که تنها شنا کردن هم احتمال غرق شدن رو بیشتر می کند و هم اینکه ممکنه مورد حمله کوسه ها قرار بگیرید.
  • فراموش نکنید که با کفش وارد هیچ خانه ای در هاوایی نشوید ، به فوک ها و لاک پشت های سبز دریایی نزدیک نشوید چون خطرناک و کثیف هستند، از سواحل هاوایی شن و ماسه یا سنگ برندارید چون مردم منطقه معتقدند که بدشانسی می آورد و علاوه بر آن غیر قانونی هم به حساب میاد.

راهکارهایی برای کاهش هزینه ها در سفر به هاوایی

برای این که بتوانید به راحتی در بخش های مختلف هاوایی گردش کنید و از جاذبه های گردشگری بهره ببرید بهتر است که یک اتوم بیل برای تمام روز اجاره کنید تا هم بتوانید به راحتی از بخش های مختلف بازدید کنید و هم این که بتوانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید کرایه تاکسی ها در هاوایی حدودا از سه دلار شروع می شود.

divider

بیشتر بخوانید:

ده مکان مشهور گردشگری در آلمان

جاذبه های گردشگری اسپانیا+عکس های زیبا

بهترین مقاصد گردشگری این روزها کدامند ؟

گردآوری بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا