دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به نیوزلند و دیدنی های زیبای آن

راهنمای سفر به نیوزلند

سفر به نیوزلند کشوری بسیار زیبا و کوهستانی ، بهترین گزینه برای افرادی است که اهل ماجراجویی و رفتن به طبیعت های وحشی هستند. در این جزیره ناهموار خانه های جنگلی، کوه های مرتفع، سواحل، یخچال های طبیعی، مناطق حرارتی و آب دره هایی است که توسط دولت و دوستداران محیط زیست به خوبی حفاظت می شود. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

کشور نیوزلند در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار گرفته و این کشور از دو جزیره بزرگ و تعدادی زیادی جزیره کوچک تشکیل شده است. نیوزلند فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به‌طوری‌که استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در است. مساحت کشور نیوزلند ۲۶۸,۰۲۱ کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷، انجام شده حدود ۴۸۶۴۱۹۰ نفر در این شهرهای این کشور زندگی می کرده اند.

زبان رسمی: زبان انگلیسی
واحد پول: دلار زلاندنو (NZ$)

بهترین زمان برای سفر به نیوزلند

نیوزلند یک کشور کوهستانی هست و بیشتر مساحت این کشور را جنگل در برگرفته است. آب و هوای این کشور اقیانوسی و معتدل است و در چهار فصل سال شرایط آب و هوایی متمایزی دارا است. میانگین دما در فصل زمستان ۱۰ درجه سانتیگراد و تابستان ها حدود ۲۵ درجه می باشد. در جزیره شمالی در ماه های گرم سال می توانید از سواحل لذت ببرید و با فرارسیدن زمستان به جزیره جنوبی بروید تا غرق تفریحات زمستانی شوید. بهار و پاییز شرایط هوایی مشابهی در این کشور برقرار است با این تفاوت که میزان بارش به نسبت زمستان کمتر است.

نیوزلند

هزینه خورد و خوراک در سفر به نیوزلند

در سفر به نیوزلند هزینه ای که برای خوردن غذا در رستوران های این کشور باید بپردازید کمی بالاست. اگر کمی حوصله یتان در سفر زیاد باشد سعی می کنید مواد اولیه تهیه غذا را تهیه و خودتان اقدام به پخت غذاهای ساده در سفر به این کشور بنمایید با این کار می توانید در هزینه های سفرتان کاهش چشمگیری را به وجود آورید. در راهنمای سفر به نیوزلند هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۸ دلار زلاندنو را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۳ دلار زلاندنو پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهر کلن به نسبت ارزان تر است و مبلغ۱۱ دلار زلاندنو می باشد.

اگر می خواهید که در سفر به نیوزلند اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید.

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به نیوزلند

برج آسمان (Sky Tower)

برج آسمان شکلی شبیه سوزن دارد و با ارتفاع ۳۲۸ متر برجسته ترین جاذبه و بلندترین ساختمان شهر است. اگر به دنبال جایی می گردید تا بهترین چشم انداز پانورامایی از شهر را ببینید به سکوی این برج بروید تا حتی ۸۰ کیلومتر آنطرف تر را هم ببینید. البته این فقط دیدن چشم انداز نیست که در سفر به نیوزلند این برج را پرطرفدار کرده بلکه ماجراجویی های هیجان انگیز آن است چون می توانید از روی سکوی این برج به پایین بپرید و بانجی جامپینگ را تجربه کنید.

پارک آلبرت (Albert Park)

در سفر به نیوزلند سرسبزترین نقطه ای که در مرکز شهر پیدا می شود جایی نیست جز پارک آلبرت! مطمئنا در این پارک همین که چشمتان به فواره های ویکتوریایی، گل های رنگارنگ و این همه مجسمه تماشایی بیفتد کلی ذوق زده می شوید. اینجا یک جای عالی است که اگر از شلوغی شهر خسته شدید می توانید سریع خودتان را به این پارک برسانید و به آرامش برسید. البته در کنار فضای آرامش بخشی که این پارک دارد در آن می توانید یک سری جاذبه هم پیدا کنید و فرهنگ شهر را بهتر بشناسید. در این پارک مجموعه ای از سرامیک ها و ساعت ها را می بینید، ساعت گلی که در سال ۱۹۵۳ ساخته شده در ورودی پارک در سمت خیابان پرنس قرار دارد. در بالاترین نقطه پارک یک رصدخانه هواشناسی هست که از سال ۱۹۰۹ وضعیت آب و هوایی شهر را اندازه می گیرد.

کشور نیوزلند

آکواریوم کلی تارلون (Kelly Tarlton)

در سفر به نیوزلند این آکواریوم یکی از بهترین قسمت های شهر برای تفریح و گشت و گذر خانوادگی است. در این پارک کاملا از نزدیک زندگی ماهیان رنگارنگ و دیگر موجودات دریایی را می بینید. در اینجا هم مثل آکواریوم های معروف دنیا به داخل یک تونل می روید و به راحتی ماهی های استوایی و نهنگ ها را تماشا می کنید. اینجا یک بخش قطب جنوب هم دارد که با رفتن به آن بخش یک محوطه برفی را می بینید که پر از پنگوئن های دوست داشتنیه! در سفر به نیوزلند اگر هم به دنبال هیجان و فوارن آدرنالینید می توانید بپرید وسط آکواریوم نهنگ ها و تجربه ای ترسناک داشته باشید.

بندر ویاداکت (Viaduct Harbour)

در این بندر یکی از مهمترین مسابقات قایقرانی برگزار می شود و همین باعث شده که اینجا به یکی از مهمترین نقاط تفریحی شهر تبدیل شود. همین که آخر هفته می شود مردم شهر به این بندر می آیند تا غذایی خوشمزه بخورند و در کنارش تفریحات جالبی هم داشته باشند. هر یکشنبه در این بندر بازاری برپا می شود به اسم بازار گل که جمعیت زیادی را به اینجا می کشاند. اگر به این بازار بروید به غیر از اینکه می توانید خریدی ارزان داشته باشید غرفه های غذاهای خیابانی و موزیک های شاد، خریدتان را لذت بخش تر می کنند. در سفر به نیوزلند در کنار آب رستوران ها و کافه های زیای هست که می توانید در آنجا ناهار بخورید و بعد به دیدن جاذبه های مرکز شهر بروید.

جزیره وایهکه (Waiheke Island)

در خلیج Hauraki جزایر زیادی هست که در بین آن ها جزیه وایهکه چیز دیگریست! این جزیره که حدود ۸ هزار نفر در آن زندگی می کنند پر از گالری های هنری، کافه های دنج و سواحلی با ماسه های سفید است. در سفر به نیوزلند اگر پیاده روی و کوهنوردی دوست داشته باشید در امتداد ساحل، راه های پرپیچ و خم و تماشایی زیادی هست که می توانید به آنجا بروید. برای دیدن جاذبه های تاریخی جزیره به حفاظتگاه تاریخی «استونی باتر» بروید که تونل های زیرزمینی آن در دوران جنگ جهانی دوم ساخته شده است. برای رفتن به این جزیره از اسکله پرینس در مرکز شهر آوکلند سوار قایق شوید.

تپه وان تری (One Tree Hill)

برای بسیاری از مردم شهر، مخروط آتفشفشانی تپه «وان تری» نماد شهر است. این تپه ۱۸۲ متری در قسمت جنوب غربی پارک سرسبز «کورن وال» قرار دارد و بر روی دامنه های آن ویرانه هایی از یک روستای باستانی را می بینید. در نوک تپه به غیر از اینکه چشم انداز رویایی از شهر در جلوی چشمانتان به نمایش در می آید ستون هرمی شکلی را می بینید که مقبره یکی از افراد معروف شهر است در سفر به نیوزلند این بخش را نباید از دست داد.

زیباییهای نیوزلند

موزه یادبود جنگ (War Memorial Museum)

«پارک دومین» قدیمی ترین پارک شهر است که در بالاترین قسمت آن موزه ای به اسم موزه یادبود جنگ برپاست. این موزه در داخل ساختمان نئوکلاسیک که در سال ۱۹۲۹ ساخته شده قرار دارد و اولین بار برای این درست شد تا یاد سربازان نیوزلند که در جنگ جهانی اول کشته شدند را گرامی بدارد. امروز این موزه مجموعه های ارزشمندی از آثار هنری و تاریخی نیوزلند را نمایش می دهد و بر میراث طبیعی شهر تاکید دارد.

بندر وایتماتا (Waitemata Harbour)

بندر وایتماتا شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و در سفر به نیوزلند از جاذبه های دیدنی است. ویژگی اصلی این بندر این است که کشتی های سراسر کشور به راحتی می توانند در آن رفت و آمد کنند و همین ویژگی خارق العاده این بندر بود که باعث شد شهر آوکلند در سال ۱۸۴۰ پایتخت نیوزلند شود. در وسط این بندر پلی زیبا قرار دارد که با ۴۳ متر ارتفاع و طول بیش از ۱ کیلومتر در سال ۱۹۵۹ ساخته شده تا قسمت های پایین شهر را به نواحی شمالی وصل کند. خیابان Quay در منطقه مرکزی شهر در امتداد این بندر قرار دارد و به اسکله پرنس و ترمینال قایق ها دسترسی دارد.

پارک ملی Abel Tasman

این پارک وسیع که در نوک شمالی جزیره ی جنوبی واقع شده، در حقیقت آرزوی هر کوهنوردی به شمار می رود. ورود اتومبیل به این جزیره ممنوع است و برای دسترسی باید از قایق یا هواپیماهای کوچک استفاده کرده و یا پیاده به آن وارد شوید. در سفر به نیوزلند در حال گذر از مسیرهای کوهستانی، می توانید انواعی از پرنده های کمیاب مانند پنگوئن های آبی، وکا weka، شکارچیان صدف oyster catcher و کبوترهای چوب wood pigeon را مشاهده کنید.

شبه جزیره کوروماندل Coromandel Peninsula

‏این شبه جزیره که در شمال شرقی نیوزیلند واقع شده را به خاطر ساحل های ماسه ای سفید و طلائی آن می شناسند که مناظر ساحلی شگفت انگیز، جنگل های انبوه و سایر شگفتی های طبیعی پیرامونی را قاب گرفته اند. در سفر به نیوزلند بازدید خود را از شهر کوچک و زیبای تیمز Thames با تاریخ غنی از معادن طلا آغاز کنید جایی که گردشگران می توانند استخر داغ خود را از چشمه های زیر ماسه ها حفر کنند. ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏

معماری آرت دکو شهر ناپیر Napier Art Deco

در سفر به نیوزلند ناپیر شهری کوچک در خلیج هاوکه Hawke’s Bay در سواحل شرقی جزیره ی شمالی بوده و به خاطر معماری چشم نواز خود به سبک آرت دکو بسیار مشهور است. بیشتر قسمت های شهر ناپیر در زلزله ی سال 1931 نابود شد. از آنجا که دوره ی بازسازی با دوران کوتاه مدت آرت دکو همراه شده بود، معماری این شهر به طرز چشمگیری با معماری هر شهر دیگری در دنیا متفاوت است. فوریه هر سال گردشگران زیادی برای شرکت در هفته ی آرت دکو که اختصاص به این سبک، ماشین های قدیمی، پیک نیک و مسابقات جعبه های صابون دارد، شرکت می کنند.

جاذبه های نیوزلند

کایکورا Kaikoura‏

این شهر ساحلی کوچک در جزیره جنوبی، بهشتی برای دوستداران غذاهای دریایی است. در سفر به نیوزلند در اینجا شما می توانید فک های خزدار، دلفین ها، وال ها و مرغان دریایی را تماشا کرده و سپس خود را در جشن غذاهای دریایی همچون خرچنگ تازه، صدف، کاد آبی blue cod و … غرق کنید. عاشقان طبیعت همچنین می توانند در جنگ های وحشی و زیبای کایکورا قدم بزنند

یخچال طبیعی فرانز جوزف Franz Josef

این یخچال طبیعی که در پارک ملی وستلند در بخش های جنوب غربی واقع شده، یکی از قابل دسترس ترین ها در نوع خود محسوب می شود. در سفر به نیوزلند گردشگران می توانند تا پای این یخچال عظیم رفته یا به کمک هلیکوپتر بر فراز این باقیمانده خیره کننده عصر یخبندان به پرواز درآیند. این یخچال به همراه یخچال فاکس در جنوب وستلند، جز جاذبه های گردشگری مهم این منطقه به شمار می روند.

روتوروآ Rotorua

روتوروآ به عنوان سرزمین عجایب حرارتی نیوزیلند شناخته می شود. آبفشان ها و چشمه های آبگرم متعددی در داخل و اطراف این شهر در پارک ها و مناطق محافظت شده قرار گرفته اند. گاهی اوقات فوران طبیعی بخار، آب گرم و گل در نقاط جدیدی روی می دهد. وای-او-تاپو Wai-O-Tapu با چشمه های آبگرم فراوان خود، در سفر به نیوزلند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پرطرفدار و نزدیک به این منطقه است که آن را به خاطر آبفشان لیدی ناکس Lady Knox و ظاهر رنگارنگش می شناسند.

پارک ملی تونگاریرو Tongariro National Park

تونگاریرو اولین پارک ملی نیوزیلند بوده و به خاطر شگفتی های خود شناخته شده است. گستره اکوسیستم های متنوع پارک شامل دریاچه های آرام، آتشفشان های فعال، جنگل های بکر و دشت های کویری می شود. در سفر به نیوزلند شما می توانید بازدید خود را از مرکز گردشگری واکاپاپا شروع کرده و به فاصله ی سه ساعت پیاده روی خود را به آبشار شگفت انگیز تاراناکی برسانید. این پیاده روی کوتاه شما را به میان بوته زار و جنگل برده و شما را در راستای خط گدازه ی فوران های آتشفشانی با قدمت چندصدسال عبور می دهد.

خلیج جزایر Bay of Islands

در سفر به نیوزلند خلیج جزایر یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در نیوزیلند است که شامل 144 جزیره با سواحل ماسه ای عالی می باشد. این خلیج زیبا دارای انواع متنوعی از گونه های حیات دریایی مانند وال، دلفین، نیزه ماهی بزرگ و پنگوئن می باشد. جای هیچ گونه تعجبی نیست که این خلیج یک مکان پرطرفدار برای کروز جهانی قایق های بادبانی و مسابقات بین المللی ماهیگیری است.

میلفورد ساوند Milford Sound‏‏‎‏‎‎

در سفر به نیوزلند میلفورد ساوند یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری نیوزیلند است. این مکان که در شمالی ترین انتهای پارک ملی Fiordland واقع شده، با قله های دراماتیک و آب های آبی تیره ی خود برخی از شگفت انگیزترین مناظر ساحلی جهان را به گردشگران ارائه می دهد. بارندگی های مکرر در این منطقه باعث جاری شدن آبشارهای متعدد از روی صخره ها و افزایش زیبایی این منطقه می شود.

سفر به نیوزلند

هزینه حمل و نقل در سفر به نیوزلند

  • هزینه بلیط تک سفره: ۳٫۵۰ دلار زلاندنو
  • هزینه بلیط ماهانه: ۱۶۰ دلار زلاندنو
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳٫۵۰ دلار زلاندنو و به ازای هر یک کیلومتر ۳ دلار زلاندنو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۶۰ دلار زلاندنو باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۹۶ دلار زلاندنو

کرایه اتومبیل در سفر به نیوزلند

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که در کشور نیوزلند می توانید انجام دهید، رانندگی در جاده های آن است. اما برای این کار سعی کنید از اتومبیل به صورت مشترک استفاده کنید، در این صورت شما سهم کمتری از کرایه و هزینه بنزین پرداخت می‌کنید. سایت‌هایی نظیر gumtree، craigslist و jayride برای این منظور در نیوزلند فعالیت می‌کنند.

شرکت در فستیوال ها در سفر به نیوزلند

فستیوال رنگ پاشی

برگزاری این فستیوال در ماه مارس و همراه با موسیقی و اجراهای هنری می باشد که شرکت کنندگان به روی یکدیگر رنگ می پاشند و روز شاد را در کنار هم می گذرانند.

فستیوال هنر آوکلند

برگزاری این فستیوال در ماه مارس و از برترین جشنواره های این شهر است که هنرهای ملی نیوزیلند را به نمایش می گذارند و همراه با موسیقی و تئاتر است.

بایدها و نبایدها در سفر به نیوزلند

  • در سفر به نیوزلند خیلی مراقب لوازم گران قیمت و با ارزش خودتان باشید، زیرا احتمال دزدی و جیب بری در شهرهای این کشور تقریبا زیاد است.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل شرب است و هیچ مشکلی ندارد.
  • اگر سفرتان گروهی است، حتما خودرو کرایه کنید. با این کار هم به راحتی گردش می کنید هم از هزینه هایتان کاسته می شود. تاکسی در این کشور گران است و بهترین راه برای گردش، اجاره خودرو است که می توانید در هر شهری انجام دهید.
  • قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های نیوزلند است. از آن جایی که نیوزلند در سال ۱۸۴۱ مستعمره بریتانیا شد، فرهنگ غذایی نیوزلند بسیار متاثر از بریتانیا شد.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به هاوایی و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

از هزینه های سفر به یونان بدانید!

هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا