دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به مصر و جاذبه های تاریخی این کشور

سفر به مصر و دیدنی های آن

سفر به مصر یک سفر هیجان انگیز به اعماق تاریخ است . مصر با داشتن تاریخی غنی که قدمت آن به تمدن‌های قدیمی می‌رسد ، به عنوان قدیمی‌ترین مکان جذاب برای بازدید در دنیا در نظر گرفته می‌شود. معابد و اهرام الهام بخش کشور مصر ، تخیل مسافران به این سرزمین را به خوبی نشان می‌دهد. اگرچه بیشتر افراد برای بازدید از آثار باستانی به مصر سفر می کنند اما جاذبه‌های طبیعی مصر نیز می‌تواند توریست‌های زیادی را به خود جلب کند. ساحل دریای سرخ برای صخره‌های مرجانی و استراحت‌گاه‌های ساحلی شناخته شده است.

مصر، سرزمین فراعنه، کشور معبدها و مقبره‌های باستانی است که دیدن آنها، در سفر به مصر شگفتی همه‌ گردشگران را برمی‌انگیزد. با وجود اینکه مصر را با این سازه‌های باستانی می‌شناسند، جاذبه های گردشگری مصر به اینها محدود نمی‌شود. بیابان‌های پهناور و وسیع، امکانات غواصی اسکوبا و رود مشهور نیل جاذبه‌های دیگر این کشور را تشکیل می‌دهند و در مجموع، برای همه، جاذبه‌ی دیدنی خاصی وجود دارد.

در شبه‌جزیره‌ی سینا، عاشقان ساحل می‌توانند در آفتاب ساحل از سفر به مصر لذت ببرند و در منطقه‌ی اقصر، دوستداران باستان‌شناسی، روزی پربار و لذت‌بخش را می‌گذرانند. کسانی که از گشت‌وگذار در شهرهای بزرگ لذت می‌برند، دیدن قاهره را نباید از دست بدهند. مصر، جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد، کشوری ایده‌آل و کامل برای گردشگری است و در آن ترکیبی از فعالیت‌های تفریحی مختلف و فرهنگ‌های متنوع، آرامش و ماجراجویی و انواع تفریحات سرگرم‌کننده برای همه‌ی سلیقه‌ها وجود دارد.

جاذبه های مصر

راهنمای سفر به مصر

چانه زنی را یاد بگیرید

از نکات سفر به مصر مهارت داشتن در چانه زنی درباره قیمت هاست. یکی از مهم ترین مهارت هایی که برای سفری عالی در مصر نیاز دارید، مهارت برخورد و مذاکره است. همه موضوعات و اجناس، در مصر قابل مذاکره هستند. بنابراین نگران پیشنهاد پایین دادن در مورد قیمت ها نباشید. با این کار به کسی توهین نخواهید کرد، بلکه شاید بتوانید با کمترین هزینه سفری ارزان به مصر را تجربه کنید. از خرید یک بطری آب معدنی در مغازه گرفته تا خرید سوغاتی در بازار سنتی مصر، تاکسی های دارای کیلومتر شمار و … مذاکره و چانه زدن مجاز است.

لوازم بهداشتی خودتان را به همراه داشته باشید

از مهم ترین نکات سفر به مصر به همراه داشتن لوازم بهداشتی همچون دستمال کاغذی در کیفتان است. در هیچ سرویس بهداشتی مصر دستمال پیدا نخواهید کرد. بهتر است که به اولین مغازه ای که رسیدید، دستمال و صابونی کوچک برای خود بخرید و به اندازه مصرف روزانه خود در کیف دوشیتان قرار دهید.

در قاهره از تاکسی های آنلاین استفاده کنید

آیا می دانستید که اپلیکیشن اوبر Uber در قاهره نیز قابل استفاده است؟ اپلیکیشن هایی همانند اوبر در قاهره نیز کاربر دارند. در نکات سفر به مصر می توانید اوبر را بر روی گوشی خود نصب کنید. یادتان باشد که اگر برای اولین بار از این اپلیکیشن استفاده می کنید، اولین سفر شما رایگان خواهد بود. از این سفر رایگان به هر کجا در مصر که بخواهید می توانید استفاده کنید. مثلا برای ترانسفر فرودگاهی می تواند بسیار مشکل گشا باشد. هر چند در شهر قاهره تاکسی ها، بسیار امن و فراوان هستند اما با اوبر خیال خود را راحت کنید.

از سیستم مترو قاهره استفاده کنید

سیستم متروی قاهره یکی از سیستم های کارآمد و شگفت انگیز در این شهر است که ممکن است در مواجه با آن تعجب کنید. وجود توریست و گردشگر در مترو بسیار کم اتفاق می افتد. در نتیجه ممکن است با نگاه تعجب برانگیز مردم محلی روبرو شوید. آیا می دانستید که سیستم متروی قاهره اولین سیستم مترو از دو سیستم مترو ساخته شده در سراسر قاره آفریقا است.

کفش های راحت بپوشید
پوشیدن کفش های پیاده روی یا کفش های راحتی مناسب مانند صندل در نکات سفر به مصر واجب است. مطمئنا شما گاه به گاه می توانید دمپایی یا صندل بپوشید، اما دقت کنید که خیابان های قاهره و اکثریت کشور مصر کثیف هستند. برای همین بهتر است در اکثر موارد، کفش های جلو بسته و پوشیده تر نیز به همراه داشته باشید.

هماهنگ با محیط لباس بپوشید

قبل از اینکه به مصر سفر کنید حتما راجع به نوع پوشش در این کشور تحقیق کنید. بسیاری از گردشگران با همان لباسی که در کشور خودشان می پوشند به مصر می آیند و این کار اشتباه است. در نتیجه بهتر است که در انتخاب لباس خود دقت کنید. در نکات سفر به مصر به خانم ها توصیه می کنیم که پوشیده لباس بپوشند. کشور مصر کشوری مسلمان است درنتیجه بیشتر قوانین کشورمان ایران نیز در آن کشور اجرا می شود. در هنگام ورود به مساجد باید کاملا حجاب خود را رعایت کنید.

مصر

هزینه های سفر به مصر

پول رایج مصری ها پوند است ولی برای خرید بلیط هواپیما با توجه به نوع آژانس مسافرتی خود می توانید از دلار نیز استفاده کنید. اگر در نظر دارید که در پرداخت هزینه ها صرفه جویی کنید بهتر است غذاهای خیابانی را امتحان نمایید. تنها با پرداخت 65 پوند و یا 100 دلار در روز می توانید غذا بخورید و در یک هتل مناسب مسکن گزینید.

برای اقامت در هتل های لوکس کافی است مبلغ 200 پوند و یا 300 دلار در هر شب پرداخت کنید. در هنگام خوردن غذا هزینه های پنهان را فراموش نکنید، معمولا در رستوران ها هزینه های نهایی 17 تا 25 درصد افزایش پیدا می کند. همچنین برای بازدید از اهرام ثلاثه و استفاده از راهنمایان و تورلیدرها مبلغ 60 پوند را کنار بگذارید.

بهترین زمان برای سفر به مصر

بهار (مارس و می)، پاییز (اکتبر و نوامبر) بهترین زمان برای سفر به مصر است. سعی کنید در ژوئن و سپتامبر از بازدید از قاهره بپرهیزید چرا که در این ایام به دلیل گرمای شدید، آلودگی و بیماری شدت می یابد. در زمستان (دسامبر و فوریه) نیز روزهای گرم و معقولی در مصر خواهیم داشت و ساحل مدیترانه دارای آب و هوای معتدلی در این فصل است.

امنیت در سفر به مصر

مصر دارای فرهنگ بسیار غنی است اما از زمان انقلاب، میزان جرم و جنایت و جاسوسی در این کشور افزایش یافته و حمل و نقل خودروها در شب بسیار نا امن شده است. درگیری های خیابانی و سرقت نیز از مواردی است که سبب می شود این کشور تاریخی و بسیار زیبا به یکی از کشورهای نا امن در منطقه تبدیل گردد.

جاذبه های گردشگری برتر در سفر به مصر

مصر به خاطر تمدنی قدیمی و داشتن بناهای معروفی مانند اهرام جیزه، مجسمه ابوالهول بزرگ و معابد باستانی اقصر با قدمت هزاران سال در جهان مشهور است. اگر چه تمرکز بیشتر توریست‌ها بر روی بناهای بزرگ در امتداد رود نیل باقی مانده است، اما سفر به مصر فرصتی برای غواصی و انجام فعالیت‌های دریایی و آبی در امتداد سواحل دریای سرخ نیز است.

قاهره

قاهره در نزدیکی دهانه‌ دلتای رودخانه نیل واقع شده و دارای تاریخی غنی و پربار است. این شهر در نزدیکی پایتخت باستانی ممفیس ساخته شده و در سفر به مصر بهترین نقطه برای آغاز سفرهای دریایی در نیل و بازدید از اهرام جیزه است. در موزه‌ی مشهور مصر در میدان التحریر ، بازدید کنندگان می‌توانند نمای نزدیکی از گنج توت عنخ آمون و همچنین مومیایی‌ها و دیگر آثار مکشوفه از گذشته‌های باستانی مصر را مشاهده کنند.

مسجد احمدبن طولون

این مسجد بین سال‌های 876 و 879 بعد از میلاد ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین مساجد در قاهره است. این بنا توسط احمد بن طولون ، فرماندار عباسی مصر راه اندازی شد. این مسجد در اطراف حیاط ساخته شده و در هر چهارطرف دارای تالار سر پوشیده است. مناره‌ی این مسجد طبق مناره‌ی بزرگ سامرا به شکل حلزونی و قرن‌ها بعد ساخته شده است. بخش‌هایی از فیلم جیمز باند به نام “جاسوسی که مرا دوست داشت”در مسجد ابن طولون فیلم برداری شده است شما می توانید در سفر به مصر از این مسجد قدیمی بازدید کنید.

اهرام مصر

دهب

دهب در 85 کیلومتری شمال شرم الشیخ در خلیج عقبه ، واقع در نزدیکی نوک جنوبی صحرای سینا، قرار گرفته است. دهب یک روستای ساحلی جدا شده و منزوی بود اما در سال 1980 به یک اقامت‌گاه عالی و ارزان برای مسافران و گردشگران خارجی در سفر به مصر تبدیل شد. فعالیت‌هایی همچون موج سواری، غواصی، شترسواری و سفر با جیپ آن را به یکی ازمحبوب‌ترین مقصدها در کنار دریای سرخ تبدیل کرده است.

صحرای بیضاء یا کویر سفید

یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین شگفتی‌های طبیعت که در سفر به مصر می‌بینید، کویر سفید است. ارتفاعات گچی این منطقه، باعث شده که از دور شبیه به سرزمین عجایب برفی به‌نظر برسد که در وسط یک بیابان خشک قرار دارد. منظره‌ی عجیب این بیابان، انگار صحنه‌ای از یک فیلم علمی-تخیلی است. برای علاقه‌مندان به بیابان و کویر و دوستداران ماجراجویی، این منطقه فرصتی عالی برای لذت بردن از شگفتی‌های طبیعت است. همچنین اگر از دیدن آثار باستانی و معبدهای قدیمی خسته شده باشید، با سر زدن به این کویر دیدنی، می‌توانید تنوعی در سفر خود ایجاد کنید.

واحه سیوا

واحه سیوا یک واحه در بیابان لیبی-مصر است که منطقه‌ای دورافتاده با جمعیتی حدود 23000 نفر می‌باشد. بیشتر این افراد نیز از قوم بربری‌ها هستند. سیوا در مسیر تجاری قدیمی واقع شده و به همین خاطر نیز از لحاظ تجاری بسیار حیاتی بوده است. در قدیم وجود چشمه‌های طبیعی و سایه‌ درختان نخل به مسافران این مسیر کمک بسیاری می‌کرد. با فروپاشی امپراتوری روم، انحطاط سیوا نیز آغاز شد. در دهه‌های اخیر صنعت گردشگری تنها منبع درآمد آن‌ها بوده است. بیشتر تمرکز‌ها بر روی ایجاد هتل‌هایی که بتواند از موادی محلی استفاده کند و توریست‌های بیشتری را در سفر به مصر به این منطقه جذب نماید.

موزه‌ مصر

موزه‌ مصر میزبان بیش از 120000 آیتم مختلف از عتیقه‌جات مصر باستان است و یکی از جذاب‌ترین موزه‌های قاهره می‌باشد که در سفر به مصر نباید آنرا از دست بدهید. دو طبقه‌ اصلی در موزه وجود دارد. طبقه‌ی همکف و طبقه‌ی اول. در طبقه‌ همکف مجموعه‌ عظیمی از پاپیروس و سکه که توسط مصریان باستان استفاده می‌شده، نگهداری می‌شود. در طبقه‌ی اول نیز مصنوعات مربوط به دو سلسله‌ی نهایی از پادشاهی مصر و همچنین صنایع دستی بسیار از دره‌ی پادشاهان وجود دارد. جالب‌ترین مواردی که در این موزه یافت می‌شود شامل اشیایی از آرامگاه توت‌عنخ‌آمون و اتاق سلطنتی مومیایی شامل 27 مومیایی سلطنتی از دوران فراعنه است.

ابو سمبل

ابو سمبل یک سایت باستان شناسی دارای دو معبد برش داده شده از سنگ در جنوب مصر و در ساحل غربی دریاچه ناصر است. معابد دوقلو در اصل از کوهستان و در زمان سلطنت فرعون رامسس بزرگ در سده‌ی سیزدهم پیش از میلاد کنده کاری شده بودند.این مجتمع در سال 1960 به دلیل جلوگیری از فرو رفتن در زیر آب جابه جا شد. در سفر به مصر هنوز هم ابو سمبل یکی از برترین جاذبه‌های مصر است.

دره‌ پادشاهان

دره‌ پادشاهان در نزدیکی اقصر، دره‌ای است که برای مدت 500 سال از سده‌ی 16 تا 11 قبل از میلاد ،به عنوان مقبره‌ای برای پادشاهان و اشراف ممتاز از پادشاهی جدید ساخته شده است.این دره شامل 63 مقبره تشکیل شده که اندازه‌های متفاوتی دارند. مقبره‌ سلطنتی با مناظری از اساطیر مصر تزئین و سرنخی به عقاید و آیین تشییع جنازه آن دوره است.به نظر می‌رسد به جز مقبره‌ مشهور توت عنخ آمون، بیشتر موارد و عتیقه‌جات مقبره‌ها به غارت رفته است.در سفر به مصر این مکان ارزش بازدید را دارد.

رودخانه‌ نیل

سفر دریایی در رودخانه‌ نیل یکی از جاذبه‌های اصلی در سفر به مصر است. رود نیل از زمان مصر باستان بسیار مشهور بوده است. هیچ راهی بهتر از رودخانه‌ی نیل برای ردیابی تاریخ مصر نخواهد بود. تقریبا تمام کشتی‌های کروز مصر سفر خود را از طریق مسیر اقصر اسوان انجام می‌دهند زیرا این مسیر امن، خوش منظره و زیبا است.استفاده از قایقی چوبی به نام فلوکه، می‌تواند سفری پرماجرا برای شما فراهم کند. فلوکه قایقی است که از دوران باستان در رود نیل مورد استفاده قرار می‌گرفت. اگرچه فلوکه همانند کشتی کروز راحت و آرام نیست اما تجربه‌ی سواری در یک قایق هزار ساله می‌تواند بسیار جذاب باشد.

نیل

دریای سرخ

دریای سرخ در سواحل مصر ، یکی از زیباترین مکان‌ها در دنیاست که در سفر به مصر نباید آنرا از دست داد. آب‌های دریای سرخ دارای دید و منظره‌ی زیبایی هستند و به همین خاطر نیز در بین افراد مشهور است. با گستره وسیعی از شکل گیری مرجانی در صخره‌های آن ،این دریا میزبان هزاران موجود دریایی متفاوت است. سواحل دریای سرخ در هر دو طرف دریا واقع شده است. در ساحل غربی دریای سرخ ، غردقه‌ی توریستی و نسبتا قدیمی و همچنین شهرهای جدید قرار دارد.

اقصر

یک هزار سال بعد از ساخت اهرام بزرگ ، پادشاهی جدید در مصر به وجود آمد ، و قدرت از پایتخت باستانی ممفیس به تبس در جنوب منتقل شد. در سفر به مصر اقصر بهترین مکان برای بازدید در مصر است که دارای معابدی همچون کرنک و اقصر است. همچنین این ناحیه دارای مقبره سلطنتی باستانی دره پادشاهان و ملکه ، صحرای دیدنی و جذاب و مناظر رودخانه است.

کرنک

اگرچه این بنا به شدت آسیب دیده ولی یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها در سفر به مصر است. این بنا بزرگ‌ترین مکان مذهبی است که ساخته شده و نشان‌دهنده‌ی دستاورد ترکیبی سازندگان مصری در طول سالهاست. معبد کرنک در حقیقت شامل سه معبد اصلی ،معابد محصور در خشکی، و چند معبد بیرونی واقع در 2.5 کیلومتری شمال اقصر است. یکی از مشهورترین ساختمان‌های کرنک تالار ستون‌داری است که دارای 134 ستون بزرگ در 16 ردیف می‌باشد.

گورستان جیزه

اهرام جیزه که در حومه جنوب غربی قاهره واقع شده است ، یکی از جذاب‌ترین و مشهور ترین بناها در مصر می‌باشند. اهرام جیزه در مصر طی سه نسل یعنی توسط خوفو ، خفرع و منکورع ساخته شده است. اهرام بزرگ خوفو یکی از بهترین اهرامی است که دارای 139 متر ارتفاع است.این هرم بلندترین هرمی است که توسط بشر ساخته شده است. بازدید از این مکان در سفر به مصر یکی از اهداف توریست‌ها است.

اسکندریه

غردقه

غردقه یک دهکده‌ی کوچک ماهیگیری است که کنار دریای سرخ واقع شده و دارای سواحل شنی است. امروزه این اقامت‌گاه ساحلی را نمی‌توان از روی زندگی گذشته‌اش شناخت زیرا به یک مکان بزرگ توریستی در سفر به مصر تبدیل شده است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این شهر بیش از ۱۰۰ هتل دارد که بیشتر آن‌ها در کنار خط ساحلی قرار دارند. غردقه به خصوص برای غواصی بسیار محبوب و مشهور است.

اسکندریه

اسکندریه در ساحل دریای مدیترانه واقع شده و مرکز تجاری و حمل و نقل مصر به شمار می‌رود.این مکان در سال ۳۳۱ قبل از میلاد توسط اسکندر کبیر بنا شده و به عنوان تقاطع جهان در نظر گرفته شده بود. بسیاری از مکان‌های تاریخی معروف اسکندریه همچون کتابخانه که بیش از ۵۰۰۰۰۰ کتاب دارد، توسط زمین لرزه‌ی ویرانگر در قرن چهاردهم تخریب شد. امروزه شکوه تاریخی این شهر کمی کم رنگ شده اما هنوز هم به خاطر وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخ غنی‌اش در سفر به مصر ارزش بازدید را دارد.

شرم الشیخ

شرم الشیخ، یک اقامت گاه ساحلی مشهور در قسمت جنوبی شبه جزیره سیناست. این ناحیه به خاطر داشتن فعالیت‌های مختلف تعطیلاتی در سفر به مصر بسیار مشهور و محبوب است. این منطقه برای غواصی بهترین نقطه‌ی جهان به شمار می‌رود. هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند تور‌های مختلف را بر اساس سفر با شتر ، جیپ و یا دوچرخه برنامه ریزی کنند. برخی از محبوب‌ترین کارها در شرم الشیخ شامل غواصی، سفر به کوه سینا و بازدید از صومعه‌ی سنت کاترین است.

دشهور

دشهور گورستانی است که درصحرایی در کرانه‌ی باختری رود نیل و در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب قاهره واقع شده است. در مقایسه با جیزه و سقاره ، این یک مکان آرام و بی سرو صداست که می توان اهرام بزرگی در آن دید. در سفر به مصر تعداد بازدیدکندگان در این منطقه بسیار اندک است.اهرامی که در دشهور قرار گرفته شامل اهرام خمیده و اهرام سرخ است که در طول پادشاهی فرعون سنفرو (۲۶۱۳-۲۵۸۹ پیش از میلاد) ساخته شده‌اند.

نکات مهمی که در سفر به مصر باید رعایت کرد

  • دست های خود را در هر فرصتی که به دست می آورید، بشویید.
  • در مناطق و رستوران هایی غذا بخورید که مردم محلی در آنجا غذا می خورند. طبعا بیشتر مردم محلی می دانند که کدام رستوران ها، غذای سالم تر و خوشمزه تری می پزند.
  • مراقب جای پای خود باشید. در واقع بسیاری از خیابان ها و پیاده روهای قاهره پر از چاله است که اگر مراقب نباشید و جلوی پای خود را نبینید ممکن است درون آن بیفتید. مچ پایتان پیچ بخورد و یا حتی تا زانو در چاله بیفتید. بنابراین از نکات سفر به مصر توجه به قدم های خودتان است.
  • در عبور از خیابان مراقب باشید. خیابان های قاهره همانند خیابان های ایران بسیار شلوغ هستند. با کمی دقت می توانید به راحتی از میان ماشین ها عبور کنید. در ضمن اگر پلیسی به شمادرخواست انعام داد، این کار را موضوعی عادی تلقی کنید. شاید آن پلیس در عبور از خیابان به شما کمک کرده باشد و در نتیجه از شما برای چنین کار ساده ای انعام درخواست کند.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به نروژ و دیدنی های این کشور

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا