دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به مجارستان و جاذبه های توریستی آن

راهنمای سفر به مجارستان

سفر به مجارستان این کشور باستانی و زیبا ، سفری بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده که با اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، رومانی و اوکراین هم مرز است. پایتخت این کشور بوداپست است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می شود. در سفر به مجارستان می توانید از جاذبه های فرهنگی آن که ثبت یونسکو نیز شده اند دیدن کنید، طبیعت اروپا را ببینید و از دومین دریاچه آب گرم دنیا لذت ببرید.

مجارستان سرزمینی ۱۱۰۰ ساله است که در حدود ۱۵۰ سال پیش از کشور اتریش مستقل گشت. فرهنگ مردم مجارستان از معروف ترین و شناخته شده ترین فرهنگهای اروپائی است. سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ آنها است. زبان خاص خود را دارا هستند که زبانی زیبا و مستقل است با ویژگیهای خاص کلامی خود. این کشور همواره مهد مخترعین و هنرمندان بزرگ بوده و دوستان بسیار خوب و مهربانی می توان در بین این مردم پیدا کرد.

جمعیت این کشور در حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر است و دارای مساحت ۹۳۰۳۰ کیلو متر مربع است. واحد پول این کشور فورینت و زبان رسمی آنان مجاری است.

بهترین زمان برای سفر به مجارستان

مجارستان در حوزه اروپای مرکزی قرار دارد و دارای آب و هوایی معتدل می‌باشد. تابستانها در این کشور نسبتا گرم با رطوبی متوسط می باشند و همچنین دارای زمستان‌هایی‌ با بارندگی زیاد و هوایی سرد است. هوای کشور مجارستان بسیار پاک و عالی می باشد و آلودگی هوا در این کشور تقریبا صفر است.

بیشترین دمای تابستان ۲۳ تا ۲۸ درجه و کمترین دمای زمستان منفی ۳ تا منفی ۷ درجه سانتی گراد است. بنابراین تابستان بهترین زمان برای سفر به مجارستان است هر چند که در این فصل باران های ناگهانی زیادی می بارد.

مجارستان

هزینه هتل و اقامت در سفر به مجارستان

در سفر به مجارستان هزینه اقامتتان نیز بسته به اینکه در چه فصلی به این کشور سفر می کنید، ممکن است تغییرات بسیاری داشته باشد. هزینه رزرو هتل هم به فصلی بستگی دارد که به این کشور سفر می کنید. هتل ها در فصل زمستان که گردشگران کمی به این کشور سفر می کنند ارزان تر و در فصل تابستان گران تر هستند. البته قیمت هتل ها نیز بسته به امکاناتشان متفاوت است.در لیست زیر می توانید به طور حدودی برخی از هزینه ها را مشاهده کنید.

  • هتل‌های ۳ ستاره: حدودا شبی از ۱۱۰ هزار تومان
  • هتل های ۴ ستاره: حدودا شبی از ۱۷۰ هزار تومان
  • هتل های ۵ ستاره: حدودا شبی از ۴۴۰ هزار تومان

هزینه خورد و خوراک در سفر به مجارستان

در سفر به مجارستان بابت خوردن غذا در رستوران های شیک و لوکس باید قیمت بیشتری پرداخت کنید. اما با خوردن غذا در رستوران های ارزان و فست فودها می توانید هزینه سفر به مجارستان را پایین بیاورید.

  • یک پرس غذا در رستوران های متوسط: ۱۶۰۰ فورینت، حدود ۲۳ هزار تومان
  • فست فود رستوران های زنجیره ای: ۱۵۰۰ فورینت، حدود ۲۲ هزار تومان
  • یک فنجان قهوه: ۴۰۱۴ فورینت، حدود ۶ هزار تومان
  • یک بطری آب ۰٫۳۳ لیتری: ۱۹۰ فورینت، حدود ۲۶۰۰ تومان

هزینه تفریح و ورودیه ها در سفر به مجارستان

کشور مجارستان و مخصوصا شهر بوداپست دیدنی های زیادی دارد که می توانید در سفر به مجارستان از آن ها بازدید کنید.
برخی از جاذبه های بوداپست در فهرست زیر آورده شده است:

  • گالری ملی مجارستان: حدود ۱۷ هزار تومان
  • موزه هنرهای زیبا: حدود ۲۷ هزار تومان
  • حوضچه آب گرم: میانگین بین ۴۲۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ تومان

در بوداپست تورهای پیاده‌ای موجود است که اکثر آن ها رایگانند؛ اما رسم این تورها این است که به راهنمایی که شما را همراهی می کند در انتهای سفر، انعام می دهید.

هانگری

هزینه های حمل و نقل بین شهری در سفر به مجارستان

پرواز: از آنجایی که مجارستان کشور کوچکی است، پروازهای داخلی در آن دیده نمی شود. زیرا دسترسی به شهرها به راحتی با قطار، اتوبوس و یا ماشین قابل انجام است.

قطار: راه آهن ملی مجارستان به نام MÁV و GYSEV است که می توانید در سایت آنلاین که به زبان انگلیسی نیز موجود است، از قیمت های دقیق مطلع شوید.

اتوبوس: در سفر به مجارستان می توانید از شبکه اتوبوسرانی آن که با ۲۸ شرکت اجرا می شود، برای تردد بین شهرها استفاده کنید. اتوبوس، مخصوصا زمانی که سفرتان طولانی تر است، ارزان تر می باشد؛ در حالی که سرعت آن تقریبا با قطار برابر است. به دلیل آنکه اتوبوس‌ها وسیله حمل و نقلی هستند، بسیار زود پر می شوند؛ پس پیشنهاد می کنیم که برای رفتن به مقصدی، چند روز زودتر اتوبوستان را رزرو کنید.

ماشین: بیشتر جاده هایی که در سفر به مجارستان می بینید دو لاین هستند و معمولا از شرایط خوبی برخوردارند.

هزینه های حمل و نقل درون شهری در سفر به مجارستان

در سفر به بوداپست برای کم کردن هزینه هایتان می توانید در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

اتوبوس برقی و تراموا: اتوبوس های برقی بوداپست، پایتخت مجارستان ۱۳ خطر دارند که بسیار برای استفاده راحت هستند.

اتوبوس: مجارستان دارای شبکه اتوبوس رانی خوبی است که در داخل شهرهای نیز قابل استفاده هستند. اکثر مردم مجارستان برای حمل و نقل از اتوبوس استفاده می کنند. در سفر به مجارستان اتوبوس‌هایی را می بینید که در ۲۰۰ خط موجود هستند. اتوبوس های پرسرعت با علامت های قرمز رنگ دیده می شوند که البته شلوغ‌ترین خط ها را دارند. اتوبوس های معمولی با علامت های سیاه رنگ هستند که توقف های بیشتری دارند.

تاکسی: تاکسی ها در سفر به مجارستان معمولا پر سرعت و ارزان هستند، مخصوصا زمانی که ساعت حدود نیمه شب است که بیشتر حمل و نقل دیگر، محدود هستند. می توانید تاکسی ها را در خیابان پیدا کنید، اما اگر از قبل مانند آژانس با تاکسی هماهنگ کنید برایتان ارزان تر تمام می شود. هزینه ورودیه تاکسی ۴۵۰ فورینت (حدود ۶۳۰۰ تومان) است و به ازای هر کیلومتر ۲۸۰ فورینت (۴۰۰۰ تومان) و یا به ازای هر دقیقه ۷۰ فورینت (۱۰۰۰ تومان) برایتان هزینه خواهد داشت.

مترو: در سفر به مجارستان و در پایتخت آن علاوه بر گزینه های بالا می توانید از مترو نیز استفاده کنید که در نزدیکی بسیاری از جاذبه ها دیده می شود. اگر بلیط می خرید فراموش نکنید که باید در مکان های مخصوص پانچ شود.

مجارستانی

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به مجارستان

کلیسای سنت استفان

اگر به ابنیه مذهبی علاقمند باشید، در سفر به مجارستان قطعا از مشاهده “کلیسای سنت استفان” به وجد خواهید آمد. این کلیسا با آن گنبد با شکوهش را می توان از مهم ترین دیدنی های مقدس مجارستان دانست. این کلیسا در”بوداپست” واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی به سال های 1851-1906 بازمی گردد. قرار داشتن دست “سنت استفان” در حرم این کلیسا بر شهرت آن افزوده است. به طوری که همه ساله گردشگران و علاقمندان زیادی به قصد بازدید و زیارت به این کلیسا مراجعه می کنند.

موزه ملی مجارستان

با وجود این که موزه ی ملی مجارستان در سال 1802 تاسیس شده است، در سال 1847 بود که به ساختمان فعلی خود که بنایی کلاسیک با دو حیاط زیبا است، نقل مکان کرد. علاوه بر ایوان بسیار بزرگ این بنا، یادبود شاعر مشهور مجارستانی، Janos Arany از جذابیت های این ساختمان محسوب می شود. باغ های این ساختمان شبیه پارک است و مجسمه های افراد مشهور در آن قرار دارد. نمایشگاه های اصلی این موزه شامل اشیای سلطنتی (شامل تاج باشکوه سنت استفن با سنگ های قیمتی و مروارید)، اشیای ماقبل تاریخ و تاریخ باستان مجارستان، از عصر حجر تا دوران حکومت رومیان و قرون وسطی می شود که در سفر به مجارستان می توانید از آن بازدید کنید.

دریاچه بالاتون

گاهی اوقات لازم است تا از فضای شهرنشینی دور شوید و به قلب طبیعت پناه ببرید. “دریاچه بالاتون” از جاذبه های معروف مجارستان است که یک استراحتگاه محبوب در نزد گردشگران به شمار می رود. با بازدید از این دریاچه آب شیرین می توانید بر کشتی های مسافربری سوار شوید و بی شک در سفر به مجارستان تجربه ای تازه و منحصر به فرد به دست خواهید آورد. یادتان باشد از قلعه ها، تاکستان و شهرک های دارای چشمه های آب گرم اطراف دریاچه هم دیدن کنید.

پارک ملی آگتلک

در شمال مجارستان “پارک ملی آگتلک” واقع شده است. پس از مراجعه به این پارک غاری را مشاهده می کنید که به عنوان تنها غار استالاکتیک اروپا شناخته می شود. در سفر به مجارستان بازدید از پارک ملی آگلتک فرصت خوبی برای آشنایی با گیاهان، حیوانات و روستاهای اطراف منطقه است.

moroco

کاخ نیویورک

در بوداپست مجارستان “کاخ نیویورک” قرار دارد که به قرن نوزدهم میلادی تعلق دارد. بنایی که محو نمای بیرونی آن خواهید شد. در سفر به مجارستان اگر به دنبال یک قهوه خانه منحصر به فرد نیویورکی می گردید، باید به طبقه همکف همین کاخ مراجعه کنید. زیرا قهوه خانه کاخ نیویورک به عنوان زیباترین قهوه خانه جهان شناخته شده است.

خانه اپرای دولتی
” خانه اپرای دولتی” از مهم ترین ساختمان های مجارستان است. در سفر به مجارستان این خانه به عنوان یک جاذبه توریستی معروف شناخته می شود و در شهر بوداپست واقع شده است. آن چیزی که این بنا را متمایز ساخته است، کنده کاری ها، مجسمه ها و نقاشی های دیواری درون ساختمان است. از این محل به منظور برگزاری جشن های هزارساله مجارستان استفاده می شود.

دریاچه هویز

توصیه می کنیم در سفر به مجارستان فرصت بازدید از دریاچه هویز را از دست ندهید. این منطقه زیبا که در جوار دریاچه بالاتون قرار گرفته است، دارای استراحتگاه های مناسب برای مسافران است. هویز دریاچه های آب گرم زیادی را شامل می شود. از این دریاچه ها می توان برای استراحت و تسکین دردهای استخوانی استفاده کرد. اطراف دریاچه هویز مکان مناسبی برای گشت و گذار و تفریح است. شما می توانید در میان جنگل های انبوه اطراف دریاچه قدم بزنید. البته می توانید مدتی را در کنسرت هایی که در حوالی دریاچه برپا می شود نیز به سر کنید.

قلعه بودا

بی شک بازدید از قلعه بودا از انگیزه های اصلی سفر به مجارستان برای تعداد زیادی از گردشگران است. این قلعه زیبا در سال 1686 میلادی از بین رفت و در دوران حکومت “هابزبورگ” مجددا ساخته شد. هم اکنون نام این بنا در لیست میراث یونسکو می درخشد. با مراجعه به طبقه بالای این کاخ می توان به یک نمای فوق العاده از رود دانوب دست پیدا کرد.

تفرجگاه دانوب

رود دانوب در سراسر بوداپست، از شمال به جنوب کشیده شده و در برخی از نقاط آن که در محدوده ی این شهر قرار دارد. برای لذت بردن از مناظر باشکوه و زیبای این رودخانه، جاهای بسیار زیادی وجود دارد. در سفر به مجارستان یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در کرانه ی دانوب قدم بزنید و از دیدن معماری خیره کننده ی شهر لذت ببرید. در ساحل شمال شرقی دانوب و در نزدیکی ساختمان پارلمان مجارستان، یادبود کفش ها را می توانید ببینید که مجموعه ای از 60 جفت کفش است که برای ادای احترام به یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

این یادبود در امتداد تفرجگاه دانوب، در کنار مسیر قدیمی ساحل رودخانه ( که از پل الیزه تا پل Szechenyi کشیده شده است) قرار دارد. یکی دیگر از بهترین راه ها برای گشت وگذار در دانوب، استفاده از قایق است. تورهای گردشگری با قایق به طور مرتب از Vigado ter در ساحل پست و Bem Jozsef ter در ساحل بودا انجام می گیرد که می توانید در آن ها شرکت کنید. دیدن این قایق ها از پل تاریخی آزادی هم می تواند تجربه ی لذت بخشی باشد.

دانوب

ساختمان پارلمان و جواهرات سلطنتی

پارلمان مجارستان، سومین ساختمان پارلمان بزرگ در جهان است که در سال 1886 به سبک نئوگوتیک و به افتخار 1000 سالگی این کشور ساخته شد.

یکی از کارهای جذابی که می توانید در بوداپست انجام دهید، قدم زدن در مناطق تاریخی و پیاده روهای زیبای سنگ فرش اطراف ساختمان پارلمان (و در نزدیکی آن، موزه ی قوم نگاری و وزارت کشاورزی) است. این بنا 691 اتاق و 19 کیلومتر راهرو و راه پله دارد. در زمان هایی که دولت در این ساختمان نشستی نداشته باشد، تورهای بازدید از آن اجرا می شود که معمولا حدود 45 دقیقه است و در آن از مهم ترین بخش های ساختمان مانند ورودی اصلی تالار، لابی های مختلف و جواهرات سلطنتی مجارستان بازدید می شود.

تپه گلرت (Gellert Hill)

یکی از بهترین جاها برای داشتن تصویر پانورمایی از بوداپست، تپه ی 235 متری گلرت است که از جنس دولومیت بوده و دامنه ی آن به رود دانوب می رسد و به آن منتهی می شود. گسلی زیر این تپه قرار دارد که محل جوشیدن چشمه های آب گرم شهر است که آب مورد نیاز آب گرم گلرت و حمام روداس (Rudas Baths) را تامین می کند و از قرن 13، افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای استفاده از خواص درمانی آن، به بوداپست می آمدند. نام این تپه از اسم راهب مسیحی گرفته شده است که در سال 1046 فوت کرد. در شیب شمال شرقی این تپه، مجسمه و بنای یادبود گلرت قرار دارد؛ مجسمه ی مشهورترین کشیش مجارستان در بالای آبشاری مصنوعی قرار دارد که از آن بالا می توانید نمایی بسیار زیبا از شهر را هم به تماشا بنشینید.

دژی که در این تپه قرار دارد، توسط اتریشی ها در سال 1851 در بالای تپه ساخته شده و یکی دیگر از جاذبه ها و بناهای تاریخی تپه ی گلرت است. از دیگر جاذبه های مهم این منطقه می توان به بنای آزادی اشاره کرد که در سال 1947 و گرامی داشت سربازان شوروی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند، ساخته شده است. در آخر اگر انرژی خود را از دست دادید، در اطراف پارک Jubilee قدم بزنید؛ در اینجا چندین مسیر پیاده روی، باغچه های گل زیبا و مجسمه های هنری باارزش قرار دارد.

جاذبه های مجارستان

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا نه تنها مهم ترین گالری هنری بوداپست است، بلکه یکی از بزرگ ترین مجموعه های آثار استادان قدیمی که در اروپا یافت می شود، در آن قرار دارد. مجموعه ی وسیعی از نقاشی های ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی در ساختمان زیبا و کلاسیک قرن 19 در معرض دید عموم قرار گرفته است. در اتاق های بزرگ تر نقاشی های بزرگ تر و در قفسه ها اشیای کوچک تر نگهداری می شوند و همگی در فضایی با معماری جذاب مانند رنسانس هال به نمایش گذاشته شده است.

این موزه در سال 1870، پس از آن که مجارستان مجموعه ی زیبایی از نقاشی ها و نسخه ها را به ارث برد، تاسیس شد. این موزه به شش بخش تقسیم می شود:هنر مصری، هنر باستانی، گالری مجسمه های قدیمی، گالری نقاشی قدیمی، مجموعه ی مدرن و مجموعه ی گرافیک. کاخ هنر نیز در نزدیکی موزه ی هنرهای زیبا قرار دارد و موزه ی هنرهای معاصر این شهر بوده میزبانی بسیاری از نمایشگاه های موقت است.

توصیه های سفر به کشور مجارستان

  • به رستوران های توریستی نروید زیرا بابت غذای بی کیفیت باید هزینه زیادی بدهید.
  • مجارستان دارای پرندگان کمیاب و رنگارنگ می باشد.
  • مجارستان بیش از ۱۰۰۰چشمه آب گرم دارد حتما از آنها دیدن کنید.
  • روزهای دوشنبه به موزه ها و رستوران های کشور مجارستان نروید چون دوشنبه ها تعطیل هستند.
  • بوداپست میدان معروف و تاریخی به اسم میدان قهرمانان دارد حتما از آنجا دیدن کنید.
  • اسم خیابان ها به صورت خلاصه بر روی نقشه های مسافرتی رایگان، آورده شده است.
  • قبل از سوار شدن در وسایل حمل و نقل عمومی بلیط تهیه کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به وین و جاذبه های گردشگری این شهر

از هزینه های سفر به مارماریس ترکیه بدانید

هزینه های سفر به وارنا پایتخت ساحلی بلغارستان

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا