دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به مالزی و جاذبه های توریستی این کشور

راهنمای سفر به مالزی

سفر به مالزی با توجه به تنوع در جاذبه های گردشگری که در این کشور وجود دارد بدون شک هر مسافری با هر سلیقه ای که داشته باشد می تواند، دنیایی از تجربیات خاص و جدیدی را در این کشور تجربه کند. کشور مالزی از آن دست کشورهایی محسوب می شود که سفر به آن به دلیل راحت بودن گرفتن ویزا برای ما ایرانیان در سفر با تور مالزی بسیار محبوب و پرطرفدار است ، شما می توانید در مالزی از دیدنی ها و جاذبه های بیشمار آن بازدید کرده و به کشف طبیعت در این کشور فوق العاده زیبا بپردازید و با مردم مهمان نواز آن ارتباط خوب و صمیمانه ای برقرار کنید .

در کشور مالزی با اینکه زبان انگلیسی بسیار کاربردی و از اهمیت بسزایی برخوردار است اما هنوز هم تمام افراد محلی و عموم مردم مالزی نمی توانند به این زبان صحبت کنند ، مخصوصا زمانی که شما در مناطق روستایی و یا شهرهای کوچک تر حتی در جزایر آن هستید با اینکه مردم بومی آن شهر اصطلاحات انگلیسی مانند ? How are you و یا Thank you را متوجه می شوند اما برای اینکه شما گردشگران بتوانید بیشتر با آن ها ارتباط برقرار کنید بدک نیست که تا حدودی از اصلاحات روزمره آنان را به زبان مالایایی ، چینی و یا تامیل یاد بگیرید .

واحد پول کشور مالزی، رینگیت بوده که نماد آن RM است.( هر رینگیت حدود 3400 تومان) است. از اسکانس های رایج مالزی اسکناس های ۱ رینگیتی (آبی)، ۵ (سبز)، ۱۰ (قرمز)، ۵۰ (فیروزه ای) و ۱۰۰ رینگیت (بنفش) را می تواند بر شمارد. نام سکه های رایج در مالزی سِن (sen) بوده و هر رینگیت برابر با ۱۰۰ سن است. از جمله سکه های رایج مالزی نیز شامل ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سن می شود.

هزینه های تور برای سفر به مالزی

برای سفر به کشور مالزی راحت ترین راه استفاده از تورهای مالزی است، اما اگر اهل ماجراجویی باشید می توانید راه های دیگری را هم انتخاب کنید به طور مثال بلیط هواپیما بخرید و کوله یتان بردارید و در این شهر خودتان به گردش بروید و یا حتی می توانید زمینی به این کشور سفر کنید و تجربیات بیشتری را بدست بیاورید. تورهای گردشگری کوالالامپور اغلب ۶ تا ۸ روزه هستند و هزینه بین ۳٫۵ میلیون تا ۴٫۷ میلیون دارند.

بهترین زمان برای سفر به مالزی

نکته حائز اهمیت در مالزی این است که در طول سال ، دو فصل بارانی در مالزی وجود دارد که بخش شرقی ، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه می‌ کند که بر اثر بادهای موسمی شمال شرقی بوجود می آیند و در ضمن با بارندگی شدید و رعد و برق همراه می باشد .

همچنین رشته‌ کوهی که از مرکز این کشور گذر می کند ، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی می باشد اما شهر کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی این کشور در این مدت بارندگی زیاد و طوفان نیز خواهند داشت . در ضمن از ماه مه تا سپتامبر ، بادهای موسمی دیگری از سمت غرب می ‌وزند و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر خود میکند و توجه داشته باشید بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل می باشد .

تمامی این توضیحات بدین معنا است که کوالالامپور بیشتر ایام سال با بارش باران دسته پنجه نرم می کند و اینکه معمولا خشک ‌ترین فصل معمولا بین ماه مه تا جولای می باشد ، با این حال بادهای شدید بسیار زودگذر و موقتی هستند و توجه داشته باشید که بارندگی هم اونقدر آزاردهنده نیست و موجب تمیز شدن هوا و دلپذیر شدن آن می ‌شود و در واقع گردشگران تور ترکیبی مالزی این امکان را دارند که در تمام طول سال به کوالالامپور سفر کنند بدون این که نگران آب و هوا آن باشند .

مالزی

هزینه خورد و خوراک در سفر به مالزی

در سفر به مالزی به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب باید ۱۰ رینگیت رینگیت را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۵۰ رینگت را هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست ۱۲ رینگت بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۱ رینگت است. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۹٫۸ رینگت پرداخت بنمایید.

برای تهیه غذا با قیمت ارزان در سفر به مالزی منطقه جالان آلور (Jalan Alor)، در نزدیکی چانگ کات، مرکز رستوران های غذای دریایی و دکه‌های فروش مواد غذایی در کوالالامپور است. در این منطقه می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای از آشپزخانه‌های سراسر جهان را با قیمتی مناسب تهیه و صرف کرد.

هزینه حمل و نقل در سفر به مالزی

سیستم حمل و نقل در کشور مالزی شامل اتوبوس، تاکسی و مترو می شود. در سفر به مالزی برای این که سوار اتوبوس و مترو شوید می توانید از بلیط های تک سفره و ماهانه این کشور بهره مند شوید، که به ترتیب دارای قیمت های ۳ رینگیت و ۱۰۰ رینگیت می باشند.

استفاده از قطار اکسپرس کوالالامپور (KLIA Express) نه تنها سریع‌ترین بلکه ارزان‌ترین وسیله برای رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر است. البته بلیط یکسره اتوبوس‌های شهری کولالامپور نیز گزینه مناسبی برای رفت و آمد به فرودگاه است، ولی امکان تاخیر در ترافیک سنگین کوالالامپور نیز وجود دارد.

شما در سفر به مالزی با استفاده از اتوبوس های گو کی ال سیتی (GO-KL City) می توانید به رایگان در شهر کوالالامپور گردش کنید. این اتوبوس ها ۴ مسیر دایره ای در اطراف شهر دارند و در مرکز شهر کوالالامپور، برج کوالالامپور، ایستگاه ریلی کی ال سنترال، موزه ملی و میدان مردکا ایستگاه دارند. این اتوبوس ها در ساعات اوج شلوغی هر ۵ دقیقه حرکت می کنند و در سایر اوقات، فاصله ای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای دارند.

اگر می خواهید در مالزی سوار تاکسی شوید، نباید این انتظار را داشته باشید که تا سوار می شوید ماشین حرکت کند، زیرا درست همانند ایران اگر بخواهید که تاکسی سریع تر حرکت کند ماشین دربست محسوب می شود و باید کرایه سه نفر دیگر را هم حساب کنید. هزینه تاکسی زمانی که سوار می شوید ۳ رینگیت بوده و به ازای هر یک کیلومتر ۲ رینگیت به مبلغ پرداختی اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند باید رینگیت پرداخت کنید.

نکاتی که برای تاکسی سواری در این کشور باید بدانید!

  • از نیمه شب تا ۶ صبح حدود ۵۰% به هزینه کرایه ها افزوده می شود .
  • تاکسی های آبی کوالالامپور، تاکسی های جدیدتر و راحت تر این کلان شهرند که هزینه ورودی آن ها ۶ رینگت می باشد.
  • سعی کنید مقصد مورد نظرتان خیلی دقیق و کامل به راننده نشان دهید زیرا ممکن که مسیر را اشتباه بروند و هزینه شما بالا رود.

مسجد

هزینه سرویس موبایل در سفر به مالزی

در سفر به مالزی نرخ مکالمه با موبایل در این کشور بسیار بیش تر از ایران است و هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای مالزی حدود ۰.۲۵ رینگیت مالزی است. ماکسیز (Maxis)، سلکام (Celcom)، دیجی (DiGi) و یوموبایل (U Mobile) اپراطورهای این کشور هستند . در ادامه هزینه 2 سیمکارت را بررسی می کنیم:

سیمکارت های سلکام: سیمکارت های سلکام در مراکز خرید بزرگ و معتبر و یا فرودگاه ها به فروش می رسند. سیم کارت هایی نیز مخصوص گردشگران وجود دارد که قیمت آن ۳۸ رینگیت مالزی بوده و برای یک هفته، ۳۲ رینگیت اعتبار دارند. در ۲۴ ساعت اول که آن را فعال می کنید ۴۰ مگابایت اینترنت هدیه را آن می توانید با استفاده از کد *۱۱۸# فعال کنید.

سیمکارت های ماکسیز: نرخ سیمکارت های ماکسیز ۱۰ رینگیت مالزی است. این سیمکارت ها برای ۵ روز ۵ رینگیت مالزی اعتبار دارند و نیز ۳۰۰ مگابایت برای 3 روز اینترنت هدیه دارند.

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به مالزی

جزیره پانگکور لَوت

یکی از بهترین استراحتگاه های این کشور در سفر به مالزی در ساحلی پودری واقع شده است که چشم اندازی از اقیانوس را به نمایش گذاشته و توسط نخلستان هایی احاطه شده است. میهمانان اینجا در ویلاهایی که به صورتی زیبا و برازنده طراحی شده اند اقامت خواهند داشت و کارکنان خوش خدمت این محل به دقت از آنها پذیرایی کرده و درخواست های آنها را برآورده خواهند کرد.

تپه گنتینگ هایلَند

بلندی های گنتینگ (گنتینگ هایلند) که تپه اقامتی مشهور می باشد، در داخل کوهستان تایتیوانگسا جای گرفته و پر است از مجموعه های سرگرمی و تفریحی از جمله پارک های تفریحی، هتل های بزرگ و بی نظیر، کنسرت ها و شب زنده داری های پر جاذبه ای که گردشگرانی را به سمت خود می کشاند که در سفر به مالزی قصد دارند آخر هفته خوب و شادی را سپری کنند. مسیر رسیدن به این محل از طریق سوار شدن به تله کابین فراهم می باشد که خود چشم اندازی شگفت انگیز را به نمایش می گذارد.

برج های دوقلوی پتروناس

با ارتفاعی به بلندای 451.9 متری، این دو بلندترین برج های دوقلوی جهان می باشند. ساختار و معماری نمادین این برج بلند از جمله سمبل های مدرن شهر کوالالامپور است.در سفر به مالزی بازدید کنندگان این برج می توانند با مراجعه به بلندترین نقطه آن که بر روی تراسش قرار دارد، از چشم انداز تحسین برانگیز شهر لذت برده و یا به انجام خرید های دلخواه خود در مرکز خرید دیدنی سوریا ک اِل سی سی مال بپردازند.

مالزیا

شهر تاریخی مالاکا

شهر مالاکا عنوان مهمترین مرکز تجاری در تمام قسمت جنوب شرقی آسیا را تا پیش از زمانی که کوالالامپور از آن پیشی بگیرد در دست داشت. این شهر مملو از آثار تاریخی بزرگ معماری که متعلق به دوران ها و سنت های مختلف است و زندگی فرهنگی پرهیاهو، کلی موزه و همینطور مراکز فروشگاهی و خرید پر تعدادی را در اختیار دارد.

کریستال ماسک (مسجد کریستال)

این معبد که در ایالت کوالا ترِنگانو واقع شده، به دلیل شدت عظمت و همینطور منحصر به فرد بودنش به عنوان مکانی مجذوب کننده و فوق العاده نفس گیر شناخته می شود. این بنا از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار نفیس و مدرن دارد که در سفر به مالزی ارزش بازدید کردن را دارد.

شهر بوکیت تینگی

این شهر کوچک در فاصله ای کوتاه در مجاورت تپه جِنتینگ هایلند قرار گرفته و به همین دلیل یکی از توقفگاه های مشهور گردشگرانی است که در سفر به مالزی به این منطقه تفریحی عظیمت کرده و یا از آن باز می گردند. این شهر کوچک به داشتن خانه هایی به سبک معماری خانه های اروپایی شهرت بسیاری دارد و به ویژه که آن را به شهر مشهور و زیبای کولمار در کشور فرانسه تشبیه می کنند.

منطقه کامِرون هایلَند

جایی در میان کوهستان ها، منطقه زیبای کامِرون هایلَند به عنوان جواهری در کشور مالزی قرار گرفته است. این منطقه شامل زمین های کشاورزی پهناور چای و به ویژه گیاهانی است که در معرض انقراض بوده و در عین حال رنگ بندی برجسته و رایحه های خوش بویی را به معرض نمایش می گذارند. در سفر به مالزی بازدید کنندگان می توانند خود را از طریق پیاده روی به این محل برسانند. همچنین هتل های متعددی در این ناحیه وجود دارد که گردشگران را اسکان داده و از آنها پذیرایی خواهند کرد.

جزیره

جزایر پِرهِنتیان

گروهی از جزایر این منطقه دارای سواحل شنی سفید رنگ بکر، آب هایی به زلالی اشک چشم و آب و هوایی ملایم و معتدل هستند. به دلیل زندگی غنی جانوران دریایی و همینطور چشم اندازی با دید بسیار وسیع، این منطقه در میان غواصان و شناگران ماهر، شهرت بسیاری دارد. کایاک سواری و کوه پیمایی در میان جنگل های این جزایر از جمله فعالیت های ورزشی مورد علاقه افراد بوده و سپری کردن زمان و استراحت در کنار ساحل در سفر به مالزی هم از جمله تفریح های آن می باشد.

معبد باتو کِیوز

این مکان مقدس شامل یک معبد بسیار پیچیده است که مجسمه های بلند هندوهای آن یکی از مقصد های مهم زیارتی می باشند. همچنین این محل به دلیل زیبایی طبیعی خود یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی در سفر به مالزی است. هاله های مقدس و اسرارآمیز این محل در قلب بازدید کنندگانش نفوذ می کند.

کوالالامپور

این پایتخت نه تنها مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور مالزی است، بلکه یک مرکز مهم در کل ناحیه جنوب شرقی آسیا می باشد. همانطور که انتظار می رود، این شهر پر است از آثار تاریخی متعددی که در کنار مراکز فروشگاهی، هتل ها و آسمان خراش های مدرن قرار گرفته اند. زنده و پر شور بودن یکی از صفات این پایتخت دیدنی یعنی کوالالامپور در قلب کشور مالزی است و منطقه گردشگری مهمی در سفر به مالزی است.

پارک پروانه

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در بوم طبیعی خود در پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود . برخی از پروانه‌ های رنگین کمانی که در قفس‌ ها پرواز می‌ کنند هیولاوار بزرگ هستند و گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است ، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید و در این فروشگاه ، پروانه‌ ها و سایر حشرات خشک‌ شده را به فروش می‌رساند .

معبد آرولمیگو‌سری ‌را جاکالیامان

یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری در سفر به مالزی این معبد فوق العاده زیبا می باشد و در معبد ” آرولمیگو سری را جاکالیامان ” تا چشم شما کار می کند همه جا از کف زمین گرفته تا ستون ها ، دیوار و سقف از شیشه پوشیده شده است که منظره بسیار دیدنی است . شیشه های رنگی که در نگاه اول بازتاب نور در آنها چشم را می زند اما وقتی چشم به این نورها عادت می کند تازه شما عزیزان متوجه زیبایی و هنرمندی که در ساخت این معبد به کار رفته می شوید .

پارک

غار میمونها ( Batu Caves )

یکی‌ از مراکز گردشگری کشور مالزی ، باتو کیو یا غار میمونها می باشد و این مکان از اماکن مقدس هندو ها نیز محسوب می شود و با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک میزبان شما گردشگران در سفر به مالزی می باشد . این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف گردید در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری مرکز آن قرار گرفته است . این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت ، پرستش و تجمع هندوها می باشد .

پارک آبی سان‌ وی

سان‌ وی پارک آبی دوست داشتنی و فوق العاده مهیج شهر کوالالامپور می باشد و این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل های شنی که یکی از زیباترین ساحل های ساخته شده به دست انسان می باشد مورد توجه بازدید کنندگان در سفر به مالزی قرار گرفته است . و اینکه هر ساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند ، سان ‌وی مرکز خرید بزرگ و زیبایی نیز دارد که به سبک معماری مصری طراحی و ساخته شده است و در آن ، زمینی نیز برای پاتیناژ وجود دارد و موج سواری روی آب یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پارک آبی سان شهر کوالالامپور می باشد .

برج کی ال (KL Tower)

برج کی ال یکی‌ از برجسته ‌ترین بناهای کشور مالزی محسوب می شود و این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس واقع شده است به لحاظ ارتفاع ، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌ باشد . طی سفر به مالزی شما می توانید در این برج از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید .

چند نکته کوچک ولی کاربردی در سفر به مالزی

  • عموما مردم مالزی در خوردن غذا بسیار راحت هستند. غذا در یک دیس سرو می شود ، این نشانه صمیمت برای آنها می باشد.
  • اگر در تور مالزی با مردم محلی آشنا شدید و یا قصد سر زدن به خانه مردم محلی را داشتید بسیار مناسب است که با خود هدیه کوچکی ببرید.
  • بهتر است از خود هیجان یا احساسی بروز ندهید. سعی کنید به دلیل پرهیز از هرگونه درک اشتباه و کدروت خود را آرام و مبادی آداب نشان دهید، چرا که مردم مالزی بسیار خونسرد و خوش خنده هستند.

divider

بیشتر بخوانید:

از هزینه های سفر به وان ترکیه و جاذبه های توریستی آن بدانید

هزینه های سفر به نپال و جاذبه های توریستی این کشور

هزینه های سفر به وارنا پایتخت ساحلی بلغارستان

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا