دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به قطر و جاذبه های توریستی این کشور

راهنمای سفر به قطر

قطر کشوری عربی در جنوب خلیج فارس و در شرق شبه جزیره عربستان است که به دلیل در آمدهایی که از فروش نفت و گاز بدست آورده، به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه تبدیل شده است. چند سالی است که کشور قطر به یک کلان کشور تبدیل شده است و گردشگران زیادی را میزبان است بطوریکه از لحاظ گردشگری هم در آمد خوبی دارد.

شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است.خاک این کشور، مسطح بوده، و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.قطر شبیه جزیره ی کم ارتفاع و لم یزرعی واقع در خلیج فارس است .

اطلاعات کلی برای سفر به قطر

زبان رسمی این کشور عربی است از انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است. قطر دارای ذخایر گستردهٔ نفتی و گازی است. مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست.

مذهب مردم قطر اسلام است و بیشتر آنها سنی هستند. وقتی به این کشور سفر می کنید باید حواستان باشد که پا در یک کشور مسلمان گذاشته اید و در نتیجه کاری را انجام ندهید که با هنجارها و آداب آنها مغایر باشد. خانم ها باید طوری لباس بپوشند که دست و پاهایشان کاملا پوشیده باشد. اگر قصد سفر به قطر در ماه رمضان را دارید باید بدانید که خوردن و آشامیدن در این ماه از طلوع تا غروب خورشید در خیابان ها، ممنوع است.

قطر

شیوه های سفر به قطر

سفر به قطر از دو طریق امکان پذیر است که یکی با تور و دیگری به صورت شخصی می باشد. در ادامه هزینه سفر به قطر روش های مختلف را به شما شرح می دهیم که عبارت اند از:

تور قطر :

تور های مخصوص قطر: این تور ها اغلب 7 شب و 8 روزه هستند و هزینه آن ها بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت خواهند بود.

  • حدود هزینه ها برای 7 شب و 8 روز: بین 800 دلار تا 1000 دلار

شخصی:

بلیت هواپیما تهران – قطر : حدود 200 دلار تا 300 دلار

بهترین زمان برای سفر به قطر

بطور کلی قطر آب و هوای بیابانی و گرم و خشک دارد. زمستان های این کشور خنک است و به دلیل توده ی هوای سودانی، باران در این فصل بصورت سیل آسا می بارد. اما در فصل تابستان هوا بسیار گرم و شرجی است و برای خیلی از افراد آزار دهنده می شود. بهترین ماه ها برای سفر به کشور قطر در ماه های فروردین و اردیبهشت و آبان و پاییز هست. اگر دوست دارید مسابقات شترسواری قطر را تماشا کنید یا در آن‌ها شرکت کنید، این مسابقات در ماه‌های اسفند و فروردین برگزار می‌شود.

هزینه اقامت در کشور قطر

برای اقامت در شهرهای کشور قطر، می توانید از تعدد هتل ها در این کشور استفاده کنید و بنابر بودجه ای که داری اقدام به رزرو هتل در این کشور بنمایید. در ادامه راهنمای سفر به قطر ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهرهای این کشور نظیر دوحه می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۶ ذکر شده است).

  • هتل های دو ستاره از ۴۰۰,۰۰۰ تا ۵۵۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های سه ستاره ۳۵۰,۰۰۰ تا ۷۵۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های چهار ستاره ۵۵۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های پنج ستاره ۷۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

کشور قطر

هزینه خورد و خوراک در سفر به قطر

در راهنمای سفر به قطر ما هزینه های مربوط به غذا در شهرهای این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهرهای این کشور عربی برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵ ریال قطر را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۵۰ ریال قطر پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در کشور قطر تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۲۳ ریال قطر می باشد.

هزینه رفت و آمد در سفر به قطر

اجاره‌ی خودرو

برای گشت‌وگذار در قطر می‌توانید خودرو اجاره کنید تا آزادی عمل بیشتری در سفرتان داشته باشید. اجاره خودرو در قطر پیچیدگی چندانی ندارد اما برای رانندگی در این کشور، به موارد زیر دقت کنید:

  • 7 روز پس از رسیدن به قطر می‌توانید با گواهینامه کشور خود رانندگی کنید و برای رانندگی بیش از 7 روز، باید گواهینامه موقت قطر بگیرید.
  • برای رانندگی در قطر باید حداقل 21 ساله باشید.
  • در قطر مانند ایران، فرمان در سمت چپ قرار دارد و باید از سمت راست جاده حرکت کنید.

اتوبوس

اتوبوس‌های دوحه از ایستگاه اتوبوس الغنیم حرکت می‌کنند و ایستگاه‌های الخور، الوکره و مسیعید، ازجمله مسیرهای این اتوبوس‌ها هستند. قیمت بلیت این اتوبوس‌ها 3 تا 10 ریال است.

مترو

قطر برنامه‌ریزی کرده است تا مترو دوحه را در سال 2019 به بهره‌برداری برساند. مترو دوحه 4 خط خواهد داشت و طول آن 300 کیلومتر خواهد بود.

تاکسی

برای گرفتن تاکسی در قطر می‌توانید از هتل‌تان بخواهید برای‌تان تاکسی بگیرد یا کنار خیابان بایستید و تاکسی بگیرید. هزینه یکی از شرکت‌های تاکسی‌رانی، 4 ریال ثابت و 1.8 ریال برای هر کیلومتر است.

دوحه

جاذبه های گردشگری قابل بازدید در سفر به قطر

اگر تعطیلات خاصی در پیش رو دارید و دوست دارید تا به یکی از کشورهای نزدیک ایران سفر خوب و پر هیجانی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم چمدانتان را به مقصد قطر ببندید. این کشور با جذابیت های دیدنی، ساختمان هایی با معاری فوق العاده، مراکز خرید درجه یک و رستوران های بسیار خوبش می تواند همه ی انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. اگر هنوز هم شک دارید که قطر جای مناسبی برای سفر است یا خیر، کافیست نگاهی به جاذبه های آن که در زیر برای شما آورده است بیندازید:

برج های برزان قطر

برج های برزان نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر از معماری بی نظیری برخوردار می باشد. طراحی این برج ها به گونه ای می باشد که برای مشاهده زیبایی آن بهتر است به نوک برج بروید و در آن جا از زیبایی فوق العاده ای بهره مند شوید.

دژ دوحه قطر

این دژ نظامی در قلب دوحه واقع شده و در سال 1927 ساخته شده است. با این وجود درنهایت این دژ به یک موزه تبدیل شده است و هم اکنون آثار هنری مانند زیورآلات چوبی، تجهیزات ماهی گیری قدیمی، نقاشی های رنگ روغن و عکس های قدیمی را به نمایش می گذارد.

اگر به دنبال درک تاریخ و سبک زندگی قطری ها هستید و می خواهید تا ساکنان این سرزمین را اندکی بهتر بشناسید، این دژ می تواند یک روز لذت بخش را برای شما رقم بزند. با تمامی این تفاسیر، زیباترین و چشم گیرترین نکته این دژ را می توان نمای بیرونی آن دانست.

این بنا بسیار بزرگ و مستحکم است و موجب برانگیخته شدن حس محاصره شدن با نیرویی قوی و ترسناک در شما می شود. این امر در نوع خود تجربه ای ویژه است و بدون شک از دیدن منظره این بنای زیبا و البته رعب آور، لذت خواهید برد.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

جزیره مصنوعی مروارید خلیج فارس در سواحل شهر دوحه و در دهانه تالاب خلیج غربی این شهر ساخته شده است. این جزیره مصنوعی که توسط انسان ساخته شده است به شکل مروارید بوده و در آن تعداد زیادی خانه و ویلاهای بسیار مدرن و گران قیمت در کنار هتل ها و مراکز اقامتی، پاساژها و مراکز خرید و تفرجگاه ها و مراکز تفریحی وجود دارد. این جزیره بسیار زیبا بوده و شما می توانید با خرید از مراکز تجاری و فروشگاه های متعدد آن و همچنین صرف غذا در یکی از رستوران های این منطقه، از مناظر زیبا و بی نظیر آن لذت ببرید.

جزیره مروارید

بازار قدیمی سوق واقف قطر

در مرکز شهر مدرن دوحه، بازاری سنتی قرار دارد که بازتاب دهنده فرهنگ و سنت این مردم بوده و نام آن سوق واقف است که در عربی به معنی بازار ایستاده معنی می دهد. این بازار قدیمی حدود ۲۵۰ سال پیشینه داشته و مانند بسیاری از دیگر بازارهای قدیمی و سنتی خاورمیانه دارای راسته های متعدد و پیچ در پیچی است که در آن انواع مغازه ها به فروش اجناس خود مشغول بوده و همچنین تعداد زیادی رستوران مختلف در این بازار وجود دارد که غذاهای بین المللی را ارائه می کنند. در این بازار شما می توانید رستوران ایتالیایی، یمنی، سوریه ای؛ تایلندی و … را پیدا کنید.

پناهگاه و پارک حیات وحش الماها قطر

غزال عربی به عنوان سمبل و نماد کشور قطر شناخته شده و تنها محلی که شما شانس دیدن این حیوان را در آن دارید، پناهگاه حیات وحش الماها است. شما در این محل شانس دیدن تعدادی از گونه های جانوری منحصر به فرد که در معرض خطر انقراض هستند مانند غزال عربی، نوعی بزکوهی و آهو را خواهید داشت. از دیگر نکات جالب توجه درباره این پناهگاه و پارک حیات وحش این است که جانورشناسان در این محل برای نخستین بار در بین تمامی کشورهای منطقه توانستند غزال عربی را به صورت مصنوعی و در اسارت تکثیر کنند. در این منطقه بیابانی یک اقامت گاه بسیار مدرن و زیبا نیاز وجود دارد که شما با اقامت در آن می توانید تجربه ای متفاوت از حضور در قلب کویر را داشته باشید.

آثار تاریخی و فرهنگ دوحه قطر

فرهنگ و تاریخ باستانی شهر دوحه به خوبی توانسته است مسیر خود را در روند مدرن شدن و توسعه شهر پیدا کرده و در طول تاریخ پر فراز و نشیب این شهر از زمانی که تنها یک قلعه دفاعی بوده تا امروز، این فرهنگ در گوشه و کنار شهر نمود داشته است. از جمله آثار تاریخی و کهن شهر دوحه می توان به منطقه تاریخی الجساسیه، شهر تاریخی الزباره، الوکرا، قلعه الوجبا و روستای تاریخی کتارا اشاره کرد. شما در سفر خود به دوحه می توانید فرهنگ اصیل و کهن این مردم را در قلعه دوحه که در آن مراکز متعدد تولید صنایع دستی اعراب صحرا نشین و تزئینات چوبی و … ارائه می شود؛ ملاحظه کنید.

دوحه قطر

تجربه خرید در فروشگاه های دوحه قطر

اگر در منطقه حاشیه خلیج فارس به دنبال مراکز خرید عالی می گردید؛ تنها گزینه پیش روی شما شهر دوبی نبوده و مراکز خرید بزرگ و بسیار عالی شهر دوحه قطر دست کمی از نمونه های موجود در امارات متحده عربی ندارند. در حقیقت شهر دوحه با دارا بودن مراکز خرید بسیار مدرن، زیبا و بزرگ به عنوان یک عامل مباهات و سربلندی در کشور قطر شناخته می شود. در این شهر شما به طور همزمان می توانید به مدرن ترین بازارهای جهان رفته یا از بازارهای سنتی شرقی دیدن کنید. تنوع این مراکز خرید به اندازه ای است که شما برای انتخاب نحوه گذراندن یک روز کامل در آن ها به مشکل برخورده و انتخاب از بین ده ها مرکز خرید موجود در این شهر بسیار دشوار است. برای نمونه در دوحه یک مرکز خرید ویژه با حال و هوای ایتالیا است که در آن از معماری ایتالیایی و سبک فروشگاه ها و فرهنگ این کشور استفاده شده است.

گشت دریایی و دیدن منطقه کورنیش قطر

ممکن است شما در سفر خود به دوحه قطر به هر دلیلی قادر به دیدن آثار این شهر یا انجام دادن برخی تفریحات نباشید اما توصیه اکید ما به شما در هنگام سفر به شهر دوحه این است که فرصت سوار شدن به قایق های سنتی موسوم به جهاز دریایی یا داو «Dhow» را از دست ندهید. شما با کمک این قایق های سنتی بادبانی می‌توانید در منطقه کورنیش گشتی زده و چشم انداز زیبای شهر دوحه به همراه آسمان خراش ها و سبک معماری ویژه آن را تماشا کنید. شما همچنین می توانید در سفر به قطر در سواحل منطقه کورنیش نیز قدم زده و منظره زیبای خلیج فارس و طلوع و غروب خورشید در آن را تماشا کنید.

گشت و گذار در صحراهای قطر

بدون تردید کامل ترین تجربه گشت و گذار در صحرا یا « The Desert Safari » تنها در دوحه قطر امکان پذیر است. در این شهر شما می توانید با تورهایی که به کمک خودروهای جیپ ویژه دو دیفرانسیله به دل صحرا می زنند؛ همراه شده و شبی را در خیمه های بیابانی قطر سپری کنید. رانندگی در تپه های شنی و بیابان های زیبا و مسحور کنند این منطقه، بسیار هیجان انگیز بوده و قطعا جزو برنامه های منحصر به فرد و تکرار نشدنی زندگی هر گردشگری به شمار می رود. این برنامه تفریحی در دوحه را نمی توان با هیچ کدام از دیگر موارد، مقایسه کرد.

جزیره مصنوعی

هیجان و ماجراجویی در سفر به قطر

در دوحه قطر شما امکان تجربه بسیاری از فعالیت های هیجان انگیز مانند مسابقات شتر سواری، ورزش های آبی، ماهیگیری، اسب سواری، شنا و استراحت در سواحل شنی زیبا و انجام بازی گلف را دارید. یکی دیگر از جاذبه های شهر دوحه، تماشای مسابقات فوتبال لیگ ستارگان قطر و نحوه منحصربه فرد تشویق تماشاچیان با استفاده از طبل های بزرگ است.

تجربه زندگی شبانه در شهر دوحه قطر

همراه با تاریک شدن هوا و غروب خورشید، زندگی شبانه در شهر دوحه قطر آغاز می شود. این زمان بهترین گزینه برای گردشگرانی است که دوست دارند تجربیات جدیدی را در دوحه پشت سر گذاشته، با افراد دیگر آشنا شده و از محیط رستوران ها، کافه ها و کلوپ های این شهر لذت ببرند. زندگی شبانه در دوحه قطر بسیار پر هیجان و جذاب است.

تمدد اعصاب در پارک اسبایر قطر

پارک اسبایر یا «حدیقه أسبایر» قطر یکی از پارک های زیبای شهر دوحه محسوب می شود که بدون اغراق در یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان ساخته شده است. در روزهای تعطیلی و پایان هفته، خانواده های زیادی در شهر دوحه به این بوستان آمده و روز خود را در محیطی سرسبز و زیبا سپری می کنند. در این پارک همچنین یک برج مشعل بزرگ به ارتفاع ۳۰۰ متر وجود دارد که مشعل پانزدهمین دوره بازی های آسیایی که به میزبانی دوحه قطر برگزار شد، در آن روشن شده بود. امروزه این برج تغییر کاربری داده و از آن به عنوان یک هتل استفاده می شود.

بیابان

بازدید از روستای تاریخی کتارا قطر

روستای تاریخی کتارا که با نام دره فرهنگ ها نیز شناخته می شود در ساحل شرقی جزیره مصنوعی مروارید خلیج فارس و ساحل غربی شهر دوحه قطر واقع شده است. در این روستای تاریخی، معماری و سبک زندگی سنتی منطقه حفظ شده و همچنین نمایش های متنوعی در تالار آن اجرا می شود. اگر شما هم جز دوستداران فرهنگ و هنر و موسیقی هستید؛ در سفر به قطر بازدید از این روستای تاریخی می تواند برایتان بسیار ارزشمند باشد.

هتل و میهمانسرای آبی – خاکی اختاپوس قطر

جام جهانی سال ۲۰۲۲ قرار است به میزبانی قطر برگزار شده و به همین دلیل ساخت و سازهای ویژه ای در این شهر انجام شده است. شما با بازدید از هتل و میهمانسرای آبی – خاکی اختاپوس « amphibious octopus resort » که یک هتل شناور روی دریا محسوب می شود؛ می توانید سفری به آینده داشته و با فناوری های مدرن فردا از نزدیک آشنا شوید. اگر شما هیچ انگیزه ای برای سفر به شهر دوحه قطر نداشته باشید هم بازدید از این هتل شگفت انگیز می تواند برای بستن چمدان هایتان به مقصد دوحه قطر کفایت کند. طراحی این هتل مشابه یک هشت پای بسیار بزرگ است که سازه آن به صورت شناور طراحی شده و دارای اتاق هایی در زیر آب است.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به لارناکا و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به لنکاوی و جاذبه های طبیعی بی نظیر آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا