دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به فنلاند و جاذبه های توریستی بی نظیر آن

راهنمای سفر به فنلاند

فنلاند واقعا کشور شگفت انگیزی است، فنلاند سرزمین کوه ها، آبشارها، خلیج ها و منطقه ای به نام لاپلند است که سانتا کلوز یا همان بابانوئل معروف را با گوزن هایش می توانید ببینید! علاوه بر این، فنلاند یکی از بهترین مناطق دنیا برای دیدن نورهای شمالی در فصل زمستان است. اگر قصد دارید به یکی از کشورهای شمالی اروپا سفر کنید، باید گفت که فنلاند یکی از برترین آنهاست، جایی که در آن تجربه های نابی از طبیعت گردی و پیاده روی خواهید داشت.

فنلاند کشوری در منطقه اسکاندیناوی است که در شمال اروپا قرار گرفته و پایتخت آن شهر هلسینکی است. فنلاند از لحاظ مساحت هشتمین کشور در اروپا است و از سدهٔ دوازدهم تا آغاز سدهٔ نوزدهم جزئی از سوئد بوده است. این کشور از شمال با نروژ از سمت شرق با روسیه و از غرب هم با سوئد نیز همسایه است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده حدود ۵ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.

زبان : فنلاندی – سوئدی

پول رایج : یورو

بهترین زمان برای سفر به فنلاند

فنلاند، آب و هوای ملایمی دارد. در فصل تابستان، دمای هوا تقریبا بین ۱۳ تا ۱۷ درجه و در فصل زمستان هوا بسیار سرد می شود و دما از منفی ۳ تا منفی ۲۲ است. جالب است بدانید که در فصل زمستان، در مناطق شمالی این کشور، خورشید تا ۲ ماه طلوع نمی کند.

با توجه به این موضوع، بهترین زمان سفر به فنلاند کاملا بستگی به شما دارد. اگر سرمای شدید را دوست دارید و می خواهید از برف و ورزش های زمستانی استفاده کنید، باید بین ماه های دسامبر تا مارس به آنجا سفر کنید و اگر هم هوای آفتابی را می پسندید، ژوئن تا آگوست بهترین زمان سفر است.

فنلاند

هزینه اقامت در سفر به فنلاند

اقامت در یکی از هاستل های فنلاند هزینه ای بین ۲۵ تا ۳۵ یورو برایتان به همراه خواهد داشت و اگر بخواهید در یک هاستل خصوصی اقامت کنید، بین ۵۰ الی ۸۰ یورو هزینه بردار است. در هاستل های فنلاند هم صبحانه و هم اینترنت وای فای بصورت رایگان در اختیارتان قرار می گیرد. اگر دوست دارید که در فضاهای بیرونی، خودتان کمپ بزنید، باید در محل های مشخص شده این کار را کنید که برای آن هزینه ای بین ۱۰ تا ۲۵ یورو لازم است. اقامت درهتل های مقرون به صرفه، از ۵۰ یورو برای هر شب شروع می شود و تا ۸۰ یورو متغیر است و هتل های متوسط و میانه حدود ۱۰۰ یورو برای هر شب اقامت دریافت می کنند.

هزینه ی خورد و خوراک در فنلاند

در ادامه ی راهنمای سفر به فنلاند به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ یورو را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۶۰ یورو پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در کشور فنلاند به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۷٫۴۷ یورو می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۱٫۵۰ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳٫۵ یورو بپردازید.

fanland

هزینه حمل و نقل در سفر به فنلاند

بهترین روش حمل و نقل در فنلاند، اتوبوس است. یک بلیط یکطرفه برای سفری ۱۰۰ کیلومتری، حدود ۱۹ یورو هزینه دارد و اتوبوس های تندرو برای آن ۲۲ یورو دریافت می کنند. بلیط اتوبوس های درون شهری تقریبا ۲٫۵۰ تا ۳٫۵۰ یورو است. برای سفر برون کشوری از هلسینکی پایتخت فنلاند به استکهلم می توانید از قایق استفاده کنید که هزینه ای برابر ۵۰ الی ۱۵۰ یورو دارد. اجاره ی دوچرخه هم یک روش مرسوم دیگر جابه جایی است که به ازای هر روز، ۱۵ تا ۲۰ یورو می شود و اگر بخواهید هفتگی کرایه کنید ۷۰ یورور باید برای آن کنار بگذارید.

هزینه فعالیت های تفریحی در فنلاند

سفر با کشتی کروز در هلسینکی حدود ۲۵ یورو است. اگر بخواهید در منطقه ی لاپلند که یکی از زیباترین مناطق فنلاند است گشت و گذار کنید، می توانید از تور استفاده کنید که تورهای آن حدود ۱۲۵ یورو است. البته تورهای چند روزه ی لاپلند هم وجود دارند اما بسیار گرانند و حدود ۱۰۰۰ یورو هزینه بردارند. بیشتر موزه ها و جاذبه های گردشگری اصلی فنلاند، بین ۵ تا ۱۵ یورو هزینه دارند، البته تعدادی از جاذبه ها هم رایگان اند.

جاذبه های گردشگری قابل بازدید در فنلاند

هِلسینکی فنلاند

هِلسینکی به عنوان پایتخت فنلاند، محبوب ترین مقصدی است که قطعاً دلتان نمی خواهد دیدن آن را از دست بدهید. علت شباهت هِلسینکی به سن پِتِرزبورگ این است که این شهر در سال 1812 به تقلید از معماری شهر روسی سن پِتِرزبورگ ساخته شد. برخی از مهمترین جاذبه های کنونی این شهر شامل کلیساهای متعددی است که مهمترین آنها کلیسای جامع لوتِران، کلیسای سنگی راک و کلیسای جامع اوسپِنسکی می باشند. بازدید از استادیوم المپیک سال 1952 و معماری سبک آرت دِکوی ساختمان مجلس فنلاند نیز خالی از لطف نیست. ده ها موزه و گالری در هِلسینکی وجود دارند و در این میان، موزه ملی فنلاند که سیر تاریخ این کشور را می توان در آن مشاهده کرد، یکی از بهترین ها است.

finland

موزه‌ی ملی هنر فنلاند

یکی از بهترین مجوعه های هنرهای معاصر در موزه ملی هنر فنلاند جمع آوری شده است. این موزه در وجه جنوبی میدان اسکوئر استیشن هلسینکی واقع می باشد. به طور معمول این موزه را با نام بنای آن یعنی آتنئوم می شناسند. سبک این بنا نئوکلاسیک بوده و ساخت آن در سال ۱۸۸۷ به پایان رسید. حدود ۶۵۰ اثر هنری بین‌المللی در این مجموعه نگهداری می‌شود. در تالار مجسمه‌سازی، آثار هنرمندان فنلاندی و بین‌المللی نگهداری می‌شود.

شهر کِمی فنلاند

شهر صنعتی کِمی در فینیش لَپلَند قرار دارد و دارای کارخانه های متعدد تولید خمیر کاغذ می باشد. مسافران، این شهر را با قصر برفی معروفش می شناسند. این قصر سه طبقه هر ساله ساخته می شود و برای برگزاری مراسم عروسی و اجرای موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد. میهمانان می توانند شب را در هتل برفی سپری کنند. زندگی شبانه پرجنب و جوشی در کِمی جریان دارد و مسافران می توانند در تورهای گردشگری با کشتی یخ شکن در آب های قطب شمال شرکت کنند. این کشتی برای یافتن کوه های یخی خیره کننده و چشم اندازهای باورنکردنی در میان آب های قطب شمال حرکت می کند.

مجمع الجزایر اُلاند فنلاند

در قلب دریای بالتیک تعدادی جزیره تحت عنوان مجمع الجزایر اُلاند قرار دارند. اگرچه این جزایر در اصل متعلق به فنلاند هستند، اما تقریبا به صورت خودمختار اداره می شوند. اینجا بخشی از فنلاند است که بیشتر ساکنان آن به جای زبان فنلاندی به زبان سوئدی صحبت می کنند! بازدید کنندگان می توانند با قایق های تفریحی به این جزایر بروند و از جاذبه های دیدنی آن نظیر موزه دریایی اُلاند، قلعه قرن چهاردهمی کاستِلهُلم، مسیرهای پیاده روی طولانی با مناظر شگفت انگیز و همچنین یک کشتی قدیمی که اکنون به موزه تبدیل شده است و پومِرن نام دارد، دیدن کنند. پَن کیک با مربای آلو و خامه فرم گرفته، یکی از دسرهای لذیذ این منطقه است که خوردن آن را نباید از دست بدهید.

جزیره

لیوای فنلاند

مناظر بکر و دست نخورده فنلاند، آن را به مقصدی رویایی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. اقامتگاه زمستانی لیوای بدون شک بهترین مکان برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش در فضای باز است. لیوای که در فینیش لَپلَند واقع شده است، دارای مسیرهای چند کیلومتری مخصوص اِسکی و اِسنوبورد می باشد. انجام فعالیت های غیر معمول تری مثل سورتمه سواری با گوزن های شمالی، ماهیگیری در آب های یخ زده و استراحت در سونای فضای باز نیز در لیوای امکان پذیر است. زندگی شبانه در لیوای یکی از عوامل جذب فنلاندی ها به این منطقه است، بنابراین قبل از سرزدن به بارها، لانج ها و کِلاب های سِنترال لیوای، این منطقه را ترک نکنید.

دریاچه‌ی سایما فنلاند

بیشتر مناطق شرقی فنلاند را دریاها و دریاچه‌ها در بر گرفته‌اند. ده‌ها هزار رودخانه، برکه، دریاچه و تالاب در این بخش از این کشور وجود دارند. یکی از بزرگترین دریاچه‌های این منطقه، دریاچه‌ی بزرگ سایما مشهور به دریاچه‌ی هزار جزیره است. این دریاچه وسعی معادل ۱۳۰۰ کیلومترمربع دارد که شامل تعداد زیادی جزیره است.

موزه‌ ملی فنلاند

موزه ملی فنلاند در خیابان مانرهایم در ادامه آن را معرفی می کنیم واقع شده است. این موزه در سال ۱۹۱۲ پایه گذاری شده است. در این موزه آثار گرانبهایی که با فرهنگ کشور فنلاند مرتبط می باشد، به نمایش گذاشته شده است. به طور مثال آثار نقاشی یکی از فوق العاده ترین نقاش های فنلاندی به نام Akseli Gallén-Kallela در این موزه نگهداری می شود.

شفق

خیابان مانرهایم

یکی از مشهورترین و پر ترددترین خیابان هلسینکی، خیابان مانرهایم می باشد. این خیابان از انتهای گردشگاه هلسینکی تا شمال غربی ایستگاه مرکزی قطار ادامه می یاید. این منطقه، مکانی عالی برای تماشای سبک زندگی مردم و اهالی شهر است، رستوران‌های اطراف آن همگی رستوران‌های مشهور و باکیفیت و البته گران هستند. تندیسی از مارشال مانرهایم در کناره اداره پست این خیابان قرار دارید او یکی از شخصیت های مهم تاریخ فنلاند بوده است. گشت و گذار در این خیابان، شما را با مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر که بعدا آنها را معرفی می‌کنیم، آشنا می‌کند از جمله ساختمان پارلمان، مغازه‌های متعدد و بهترین رستوران‌های شهر. علاوه بر این در این خیابان به اتوبوس و تراموا دسترسی دارید و با استفاده از آنها می‌توانید به تمام نقاط شهر سر بزنید.

دیدن شفق قطبی در سفر به فنلاند

برای بیشتر افراد، تماشای شفق‌های قطبی، تجربه‌ای است که فقط یک بار در طول زندگی اتفاق می‌افتد. فنلاند یکی از بهترین کشورهایی است که در آن امکان تماشای این پدیده‌ی شگفت‌انگیز وجود دارد.

جزیره سوراساری فنلاند

جزیره ی زیبا و هیجان انگیزی در بخش شرقی شهر هلسینکی قرار دارد که توسط یک پل پیاده روی به زمین اصلی متصل است. موزه جذابی در این جزیره وجود دارد که در آن خانه های های روستایی قدیمی، کلیساهای قدیمی برای بازدید گردشگران وجود دارد. برای این که با فرهنگ پیشین این شهر جزیره سوراساری بهترین مکان است.

پارک ملی مجمع‌الجزایر فنلاند

این پارک ملی که به طور خلاصه ANP هم نامیده می‌شود در سال ۱۹۸۳ ساخته شده است. جزایری که این پارک ملی را تشکیل داده‌اند، ترکیبی از فرهنگ‌های سوئدی، روسی و فنلاندی هستند.

جاذبه توریستی

میدان سنای فنلاند

سنا یکی از معروف ترین میدان های کشور فنلاند است، در شهر هلسینکی قرار دارد. تندیس برنزی از سزار الکساندر در مرکز این شهر وجود دارد. جاذبه های زیادی در میدان سنا برای گردشگران وجود دارد که نظیر کاخ ریاست جمهوری، گارد هاوس و… ساختمان‌های قدیمی اطراف نواحی اطراف میدان، تاریخ فنلاند را یادآوری می‌کنند. بسیاری از ساختمان‌های مهم دولتی می باشد.

پارک مرکزی فنلاند

یک پارک مرکزی بسیار بزرگ در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند وجود دارد، وسعت این پارک بیش از ۱۰ کیلومتر بوده و گزینه ی مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد. ساخت این پارک در سال ۱۹۱۱ توسط برتل جانگ انجام شد.

کلیسای صخره ‌ای فنلاند

یک بنای جالب و تاریخی که در شهر هلسینکی فنلاند وجود دارد کلیسای صخره ای است. این کلیسا در دهه ۱۹۶۰ در فضای داخلی و زیرزمینی داخل یک صخره قدیمی تراشیده شد. نور این کلیسا به طور طبیعی از خورشید تامین می شود. برای بازدید از این کلیسا نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد مگر این که کنسرتی در آن برگزار باشد.

گلیسا

شهر بازی Linnanmäki

شهربازی یکی از هیجان انگیزترین جاذبه هایی تفریحی در هر شهر محسوب می شود. ساخت این پارک در سال ۱۹۵۰ انجام شد و در طول این سال های بر تجهیزات و امکانات تفریحی این مجموعه افزوده شده است و به یکی از جاذبه های فنلاند تبدیل شده است.

پیشنهاداتی برای کاهش هزینه ها در سفر به فنلاند

  1. در سفر به فنلاتد برای هر روزتان بین ۶۰ تا ۸۰ یورو کنار بگذارید، دقت کنید که پیش فرض این هزینه این است که شما در هاستل اقامت کنید، غذای زیادی نخورید و بیشتر غذای مورد نیازتان را خودتان درست کنید، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و فعالیت های رایگان انجام دهید. با دانستن نکات زیر می توانید هزینه هایتان را بیشتر هم کم کنید:
  2. در سفر به فنلاند حدالامکان در بوفه ها غذا بخورید: بیشتر رستوران ها در موقع سرو ناهار، سرو ناهار بصورت بوفه را پیشنهاد می دهند که بین ۸ تا ۱۲ یورو می شود. با این مقدار پول می توانید هر چه که دوست دارید بخورید و انواع غذاهای محلی را امتحان کنید!
  3. در سفر به فنلاند کارت هلسینکی تهیه کنید: اگر می خواهید در سفرتان به فنلاند جاهای دیدنی زیادی را ببینید، هلسینکی کارت ارزش خریدن را دارد. با خرید این کارت می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی رایگان استفاده کنید و به بسیاری از جاذبه های برتر فنلاند کاملا رایگان وارد شوید و دیدن کنید. هزینه ی یکی از این کارت های ۲۴ ساعته، ۴۳ یورو می شود.
  4. در فصل های کم گردشگر به فنلاند سفر کنید: ماه های سپتامبر تا می، سردترین ماه های فنلاند هستند اما قیمت ها در این ماه ها به طور چشمگیری کمتر است. علاوه بر این از آن شلوغی و ازدحام گاه کلافه کننده هم خبری نیست.

جاذیه های کشور فنلاند

بایدها و نبایدها در سفر به فنلاند

  • سعی کنید در سفرتان به هلسینکی فنلاند از تاکسی استفاده نکنید، با توجه به هزینه نسبتا بالایی که دارد این وسیله نقلیه در سفر گزینه خوبی نیست سعی کنید، حتی الامکان از اتوبوس و مترو در سفرهای درون شهری خود استفاده کنید.
  • یکی از راه هایی که می تواند سفر شما را اقتصادی کند این است که شما خودتان غذا بپزید، سعی کنید وسایل مورد نیاز برای تهیه غذاهای راحت را از سوپر مارکت های فنلاند تهیه کنید.
  • در سایت کوچ سرفینگ یک همراه در این شهر برای خودتان پیدا کنید تا در سفر به هلسینکی همراه شما باشد او حتی می تواند میزبان شما در سفر به فنلاند هم باشد که این خود نیمی از هزینه های شما را می کاهد.
  • از سپتامبر تا ماه مه، هوا در فنلاند سرد است اما در این مدت زمان، هزینه‌های سفر به فنلاند بسیار کاهش می‌یابد و شهرهای شلوغ و بزرگ، خلوت می‌شوند.
  • در شهرهای فنلاند حتما از تورهای پیاده روی استفاده کنید و براحتی با جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر آشنا شوید.
  • کارت گردشگری هلسینکی را تهیه کنید. این کارت شامل حمل و نقل رایگان با وسایل حمل و نقل عمومی، ورودی رایگان به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و تورهای گشت شهری رایگان با قایق یا اتوبوس است.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به مجارستان و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به لیسبون پایتخت پرتغال و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به مسکو و دیدنی های این شهر زیبا

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا