دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به سامویی تایلند و جاذبه های طبیعی زیبای آن

راهنمای سفر به سامویی

سامویی جزیره ای زیبا در تایلند است که برای گردشگران ایرانی کمتر شناخته شده است اما این شهر برای بازدید عالی است و توصیه می کنیم قبل از چندین بار سفر به شهرهایی مثل بانکوک و پاتایا، در لیست سفرتان سامویی را بگنجانید و مطوئن باشید که برای بارهای بعدی نیز سفر به این شهر را در برنامه خود خواهید داشت.

سامویی جزیره ای است که در سال های اخیر با رشد گردشگری در کشور تایلند، محبوبیت زیادی میان توریست ها از سراسر جهان پیدا کرده است. سامویی سومین جزیره بزرگ تایلند، با جمعیتی در حدود پنجاه هزار نفر می باشد. این جزیره در سواحل شرقی تایلند قرار گرفته و تجارت اصلی آن صادرات نارگیل می باشد.

جزیره سامویی، به داشتن صخره های شنی بزرگ و نامنظم، سواحل بکر، آرام و زیبا در جهان به جزیره ای آرامش بخش معروف است. این جزیره با آنکه جمعیت زیادی ندارد (چیزی در حدود پنجاه هزار نفر) ولی سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر توریست و گردشگر برای تفریح و استراحت به این جزیره زیبا می آیند که رقم بسیار بالایی بوده و نشان دهنده توریست پذیر بودن این جزیره می باشد.

لغت سامویی در زبان تایلندی به معنای پناهگاه ایمن می باشد و کمی که بیشتر تامل کنیم در می یابیم، نام بسیار مناسبی برای این جزیره زیبا انتخاب شده است. این جزیره در میان بومیان به جزیره نارگیل هم معروف می باشد.

واحد پول این جزیره، بات تایلند می باشد. همچنین زبان گفتاری مردم آن، تایلندی بوده و زبان انگلیسی نیز به مقدار زیادی به علت ورود توریست ها به این جزیره استفاده می گردد.

سطح قیمت در جزیره سامویی

از آن جا که جزیره سامویی مقصدی توریستی و پرطرفدار است، بر خلاف دیگر شهرهای تایلند هزینه های چندان پایینی ندارد. البته این قضیه کاملا نسبی است، چرا که در مواردی تفاوت هزینه های سامویی با تهران بسیار کم و در بعضی موارد بسیار زیاد و چشمگیر است.

بهترین زمان برای سفر به سامویی

اگر قصد سفر به سامویی دارید، بهترین زمان برای بازدید از ژانویه تا مارس یعنی سه ماهه زمستان می باشد. زیرا آب و هوای این جزیره در تابستان گرم و مرطوب است و در زمستان می توانید آب و هوای بهاری آن را تجربه کنید. البته اگر با رطوبت هوا مشکلی ندارید تابستان می تواند فرصت خوبی برای حمام آفتاب در سامویی باشد!

سامویی

هزینه‌ های حمل و نقل سامویی

گرچه سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند است؛ اما این بدان معنی نیست که سامویی جزیره بسیار بزرگی است. در واقع این جزیره وسعت چندانی ندارد و بنابراین عجیب نیست که حمل و نقل پیشرفته و متنوعی نیز نداشته باشد. گزینه های حمل و نقل سامویی در تاکسی، اتوبوس های محلی یا سانگسیو، موتور و انواع دوچرخه خلاصه می شود. در این جا با هر یک و البته هزینه های آن ها آشنا می شویم.

سانگسیو: سانگسیوها یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای کوچک تایلند از جمله سامویی هستند و در واقع نوعی وانت بوده که در بخش پشتی مسقف شده و جایی برای نشستن دارند. هزینه این وانت ها بسته به مسیر بین 50 بات تایلند (معادل 7,800 تومان) تا 100 بات تایلند (معادل 15,600 تومان) متفاوت است و از آن ها می توانید برای دسترسی به سواحل سامویی مانند لامی (Lamai) یا چوونگ (Chaweng) استفاده کنید.

ون: به تازگی ون های سفیدرنگی در خیابان های سامویی به چشم می خورند که می توانید از آن ها برای جا به جایی میان ساحل ناتون (Nathon) تا چوونگ (Chaweng) استفاده کنید. توجه داشته باشید هزینه این ون ها برابر با 100 بات تایلند (معادل 15,600 تومان) است؛ اما احتمال آن که بخواهند از شما هزینه بیشتری دریافت کنند نیز وجود دارد.

تاکسی: مانند هر جای دیگری، در سامویی نیز تاکسی ها گران ترین و راحت ترین راه برای گشت و گذار محسوب می شوند. تاکسی های این جزیره اغلب به رنگ زرد و سبز هستند و علاقه ای به استفاده از تاکسی متر هم ندراند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از سوار شدن برای قیمت چانه بزنید و سر یک هزینه مشخص با هم به توافق برسید. خوب است بدانید مسیری مانند ناتون تا لامی یا چوونگ به طور معمول هزینه ای در حدود 300 بات تایلند (معادل 46,800 تومان) تا 400 بات تایلند (معادل 62,400 تومان) دربر دارد با این حال اصلا بعید نیست که کرایه ای در حدود 600 بات تایلند (معادل 93,600 تومان) تا 800 بات تایلند (معادل 124,800 تومان) به شما اعلام شود.

تاکسی آنلاین: خوب است بدانید که تکنولوژی راهش را تا سامویی پیدا کرده و در این جزیره زیبا نیز می توانید از تاکسی های آنلاین استفاده کنید. برای این کار لازم است اپلیکیشن تاکسی های ناوی‌گو سامویی (NaviGo Samui) را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و سپس با آن، تاکسی مورد نظر خود را پیدا کنید. از مزایای این تاکسی ها آن است که قیمت مشخصی دارند و ابتدای درخواست تاکسی می توانید آن را مشاهده کنید.

اجاره ماشین: اگر به دنبال راهی هستید که به راحتی و به میل خود درون جزیره سامویی گردش کنید، اجاره ماشین می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته توجه داشته باشید که برای راندن این ماشین ها نیاز است گواهینامه بین المللی داشته باشید و خوب است بدانید که اجاره ماشین هزینه چندان کمی ندارد. به طور معمول برای یک ماشین کوچک می توانید انتظار هزینه ای در حدود 800 بات تایلند (معادل 124,800 تومان) تا 1500 بات تایلند (معادل 234,000 تومان) را داشته باشید. همچنین خوب است بدانید که هزینه بنزین در تایلند لیتری 29 بات تایلند (معادل 4,524 تومان) است.

اجاره موتور: یکی از راه های پرطرفدار برای گشت و گذار در سامویی اجاره موتورهاست که برای هر روز، بسته به نوع موتور و شرکت موردنظر هزینه ای در حدود 120 بات تایلند (معادل 18,720 تومان) تا 700 بات تایلند (معادل 109,200 تومان) دارند. توصیه می کنیم برای این کار سراغ شرکت های شناخته شده بروید چرا که گزارش هایی حاکی از کلاهبرداری در این زمینه در سامویی به چشم می خورد.

دوچرخه های برقی: راندن دوچرخه ها از آن رو که نیازی به گواهینامه بین المللی ندارند، گزینه ای خوب برای گشت و گذار محسوب می شوند. اغلب شرکت ها برای اجاره دوچرخه در سامویی پاسپورت و یا بیعانه ای را طلب می کنند.

سامویی جزیره

هزینه های اقامت در سامویی

جزیره سامویی به سبب اقامتگاه های ساحلی متنوع و لوکسش شهرت دارد، بنابراین با هزینه های کمی رو به رو نیستید. در این جا با طیف هزینه انواع اقامتگاه ها آشنا می شویم:

  • هتل های 2 ستاره: بین 320 بات تایلند (معادل 49,920 تومان) تا 5900 بات تایلند (معادل 920,400 تومان)
  • هتل های 3 ستاره: بین 500 بات تایلند (معادل 78,000 تومان) تا 20000 بات تایلند (معادل 3,120,000 تومان)
  • هتل های 4 ستاره: بین 1000 بات تایلند (معادل 156,000 تومان) تا 15500 بات تایلند (معادل 2,418,000 تومان)
  • هتل های 5 ستاره: بین 4000 بات تایلند (معادل 624,000 تومان) تا 53000 بات تایلند (معادل 8,268,000 تومان)

ویلا و آپارتمان: هزینه ‌ها بسته به محل ویلا یا آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا دریا و امکانات آن متفاوت است. در سامویی بیش از 100 ویلا و آپارتمان به چشم می خورد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت اند. هزینه ها از شبی 400 بات تایلند (معادل 62,400 تومان) تا 100000 بات تایلند (معادل 15,600,000 تومان) متفاوت است.

هاستل و مهمان خانه: بیش از 80 هاستل و مهمان خانه مختلف در جزیره سامویی وجود دارد که هزینه آن ها بین 300 بات تایلند (معادل 46,800 تومان) تا 1300 بات تایلند (معادل 202,800 تومان) متفاوت است.

هزینه‌ های غذا و خوراک در سامویی

می توانید در طول اقامت در سامویی به رستوران های متنوع جزیره مراجعه کنید و یا با تهیه محصولات و مواد غذایی، از هزینه های سفر خود بکاهید. در این جا به بررسی هزینه های این دو گزینه پرداخته ایم:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در سامویی پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

  • رستوران های ارزان قیمت: حدود 50 بات تایلند (معادل 7,800 تومان) تا 120 بات تایلند (معادل 18,720 تومان)
  • رستوران متوسط قیمت: حدود 250 بات تایلند (معادل 39,000 تومان) تا 700 بات تایلند (معادل 109,200 تومان)
  • رستوران لوکس: در حدود 300 بات تایلند (معادل 46,800 تومان) تا 3200 بات تایلند (معادل 499,200 تومان)
  • فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 160 بات تایلند (معادل 24,960 تومان) تا 340 بات تایلند (معادل 53,040 تومان)

صخره

جاذبه های تفریحی و گردشگری سامویی

باغ پروانه های سامویی

یکی از زیباترین باغ های دنیا که در آن نایاب ترین و زیباترین پروانه های استوایی نگهداری می شود، باغ پروانه های سامویی می باشد. در این باغ علاوه بر پروانه، آبزیان و حشرات زیادی نیز نگهداری می شوند که همگی از گونه های بسیار کمیاب و عجیب در آسیا می باشند. این باغ بر روی یک سراشیبی ملایم قرار گرفته و فضای بسیار جذابی برای گردشگران فراهم می کند. طراحی این باغ بسیار جذاب و جالب است، گویا در بکرترین جنگل های جهان در حال قدم زدن هستید.

نمایش میمون ها در سامویی

نمایش و تردستی با میمون ها در سامویی، در سالن های نمایشی رو باز و در خیابان اصلی این جزیره پشت ساحل بوفوت اجرا می گردد. برای اکثر افراد به ویژه کودکان، تئاتر میمون ها خیلی لذت بخش است. جالب است بدانید میمون های سامویی بخش اساسی از صنعت و تجارت نارگیل در این جزیره هستند. زیرا به کشاورزان برای جمع آوری نارگیل کمک می کنند.

در تئاتر میمون ها این ویژگی فوق العاده آنان به نمایش در می آید به همین دلیل سعی کنید در جلوترین ردیف ها بنشینید. این تئاتر در همجواری ساحل چی وانگ و مجاورت میان جاده بوفوت قرار گرفته است. زمان این تئاتر بامزه ساعت ۱۰:۳۰ صبح و دو و چهار بعد از ظهر می باشد.

باغ های پر رمز و راز بودا در سامویی

باغ های سحر آمیز معروف بودا، که به آن باغ بودا نیز می گویند، در ساحل محبوب لامای در جزیره سامویی واقع شده است. اگر به سامویی سفر کردید برای دسترسی راحت به این باغ حیرت انگیز و شگفت آور، دو مسیر متفاوت وجود دارد . یک مسیر، هموار و سنگ فرش شده، و دیگری مسیری ناهموار که از میان درختان انبوه سر به فلک کشیده و جنگل های وحشی و رودخانه ها و کوه های متعدد می گذرد. بستگی به روحیاتتان، می توانید یکی از این دو مسیر را انتخاب کنید. عمده ی توریست ها، به دلیل جذابیت های خاص و طبیعی به مسیر دوم علاقمند هستند که از این راه به سوی باغ سحر آمیز بودا بروند و در حین راه از مناظر متعدد لذت برده و عکاسی کنند.

طبیعت گردی در سامویی

بخش های مرکزی سامویی را جنگل های کوهستانی تشکیل داده است و مهم ترین کوه در این منطقه نیز «کائو پوم» نام دارد. مناطق کم ارتفاع تر در جزیره با یک جاده ۵۱ کیلومتری به هم مربوط شده اند و گردشگران می توانند به راحتی از نقاط مختلف جزیره دیدن کنند. در عین حال، آبشارهای دیدنی زیادی هم در سامویی وجود دارد که از معروف ترین شان می توان به آبشارهای «هین لات» و «نامونگ» اشاره کرد. این آبشارها بعد از بارش باران، واقعا دیدنی می شوند.

پارک ملی دریایی آنگ تونگاین در سامویی

پارک ملی از ۴۲ جزیره تشکیل شده که از جزیره سامویی به راحتی قابل مشاهده اند. این مجمع الجزایر از لحاظ جغرافیایی با سایر جزایر منطقه متفاوت است. فشار آب باعث شده که اشکال زیبایی در جزایر مختلف این پارک آبی به وجود بیاید و البته این جزایر، سواحل بسیار دیدنی و راحتی دارند. پارک ملی دریایی آنگ تونگ یک مشخصه مهم دیگر هم دارد و آن وجود حیوانات خاصی مثل میمون دم دراز آسیایی، سمور آبی، عقاب دریایی و حیوانات دیگر است. بهترین زمان برای رفتن به این پارک دریایی، اواخر ماه مارس تا اکتبر است.

پارک

صخره های پدربزرگ و مادربزرگ (هین تا و هین یای)

افسانه صخره های پدربزرگ و مادربزرگ در سامویی این است که یک زوج مسن در ساحل لامای غرق شده اند و سپس آب جسدهایشان را به ساحل آورده و این صخره ها را شکل داده است. برای دیدن این صخره ها باید از ساحل لامای گذشت و به سمت جنوب و چپ حرکت کرد.

مزرعه مارهای سامویی

نمایش مارها بی شک یکی از خاص ترین تجربیات سفر به سامویی است. مزرعه مارها در جنوب سامویی واقع شده و دو نمایش روزانه مارها در ساعت های یازده صبح و دو بعد از ظهر در آن برگزار می شود. این مزرعه یک مار کبرای معروف هم دارد که بسیاری از گردشگران را جذب می کند.

مزرعه کروکودیل های سامویی

بیش از صد حیوان مختلف از جمله کروکودیل سیامی، مارها و مارمولک ها و میمون ها در این مزرعه مشاهده می شوند. در هیجان انگیزترین نمایش در این مزرعه می توان افراد تعلیم دیده ای را مشاهده کرد که با جرات و اعتماد به نفس، سرشان را داخل دهان کروکودیل می برند و البته زنده می مانند. در این مزرعه در عین حال می توان گونه های مختلف حلزون و مار متعلق به مناطق جنوبی تایلند را مشاهده کرد.

کمپ فیل ها در سامویی

یکی از کمپ های معروف فیل سواری در سامویی، «ناموانگ» است و برای رسیدن به آن باید داخل جنگل رفت. بچه فیل ها، میمون ها و برخی حیوانات دیگر هم در این کمپ دیده می شوند.

باغ وحش سامویی

ماهی های زیبا، ببرهایی که از داخل آتش می پرند، و پرندگانی که نمایش های زیبا اجرا می کنند. این ها مهم ترین برنامه های باغ وحش سامویی هستند.

باغ جادویی (باغ بهشت) سامویی

این باغ بهترین مکان برای استراحت در ارتفاعات سامویی است. آبشار کوچکی در باغ هست و مجسمه های زیادی هم روی سنگ و صخره هایش حکاکی شده است. این باغ را یکی از ساکنان خوش ذوق سامویی در سال ۱۹۷۶میلادی ساخته است.

جزیره سامویی

امنیت در طی سفر به سامویی

خوب است بدانید که کشور تایلند از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده 125 دنیا جای دارد و به این ترتیب در رده بالاتری از کشورهایی چون آفریقای جنوبی، زیمباوه، عربستان، ایران و آذربایجان قرار گرفته است. با این حال از آن جا که امنیت موضوعی نسبی است و تنها با بررسی شاخص امنیت نمی توان به تصور دقیق تری از میزان امنیت یک منطقه و یا شهر دست یافت، خوب است به طور خاص سامویی را مورد بررسی قرار دهیم.

هنگامی که آمار و ارقام این جزیره تایلندی را بررسی می کنیم و در کنار کلان شهری چون تهران می گذاریم، خواهیم دید که از امنیت بیشتری برخوردار است. این موضوع می تواند به توریستی بودن و وسعت کم جزیره سامویی برگردد که طبیعتا برقراری امنیت را راحت تر می سازد.

در هر حال هنگامی که در مقصدی، تازه وارد هستید، نیاز است نکات ایمنی را رعایت کنید. لوازم و اشیا قیمتی خود را در معرض دید قرار ندهید و از امن بودن جای پاسپورت و پول های خود مطمین شوید. شب ها تا دیر وقت تنهایی بیرون نمانید و اگر دیرهنگام احتیاج داشتید بیرون بروید از تاکسی استفاده کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به هند و دیدن جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

هزینه های سفر به لهستان و جاذبه های توریستی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا