دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به سئول و جاذبه های گردشگری آن

راهنمای سفر به سئول

سئول بزرگترین شهر کره جنوبی و پایتخت این کشور محسوب می شود. شهر سئول یکی از پیشرفته ترین و زیباترین شهرهای جنوبی هست و از ۶۰۰ سال پیش تاکنون پایخت این کشور بوده است. متروی شهر سئول قابلیت جابجایی ۲۰۰ میلیون مسافر را دارد به همین دلیل به عنوان سومین شبکه بزرگ مترو در جهان نیز معروف است. در واقع سئول از اون شهرهایی هست که خیلی از اولین‌ ها و‌ ترین‌ های جهان را در آن می توانید تجربه کنید.

سئول با جمعیتی بالغ بر 25.4 میلیون نفر بعد از توکیو ژاپن و جاکارتا اندونزی سومین کلان شهر دنیا محسوب می گردد.سئول کره جنوبی را به عنوان نا آرام ترین شهر دنیا می شناسند و با دیدن آن به خاطر شباهت هایی که وجود دارد، به یاد نیویورک آمریکا می افتید. سئول کلان شهری سرزنده و شلوغ است که در آن انسان و تکنولوژی دست به دست هم داده و چیزهای بدیعی خلق کرده اند. درسئول مهم نیست که کجا می روید یا از کدام ایستگاه مترو خارج می شوید، در پایتخت کره جنوبی همیشه چیزهای هیجان انگیزی در جریان است. دقیقا مثل منهتن نیویورک، در سئول هم احساس سرزندگی و شادابی می کنید.

سفر مقرون به صرفه به سئول

واحد پول کشور کره جنوبی، وون است. احتمالا افراد زیادی سئول را شهر گرانی می دانند؛ ولی حتما با سفر به سئول می بینید که اصلا این طور نیست و گاها شما را به تعجب وا می دارد. در سئول خیلی از چیزها از نظر هزینه، مقرون بصرفه است. اگر در سئول در یک مهمان خانه ارزان اما تمیز و مرتب اقامت کنید؛ با مترو به این طرف و آن طرف بروید؛ غذاهایی با قیمت متوسط بخورید و خریدتان را به حداقل برسانید، می توانید با بودجه مناسب هر روز از سفرتان را سپری کنید. در سئول می توانید خرجی روزانه خود را بر اساس مقدار خریدی که می خواهید انجام دهید، تخمین بزنید. در سئول همچنین می توانید در مسافرخانه هایی که هزینه هر شب اقامت در آنها 33 دلار است اقامت کنید. مترو هم در سئول ارزان است. در سئول همچنین هزینه خورد و خوراک زیاد نمی شود (مگر اینکه خودتان بخواهید غذای گران قیمت بخورید). غذاهای خیابانی سئول هم ارزان قیمت و خوشمزه هستند.

سئول

بهترین زمان برای سفر به سئول

کره جنوبی دارای چهار فصل متمایز (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) است. معمولا بهترین زمان برای سفر به سئول کره جنوبی طی ماه های فصل بهار (مارس- می) و پاییز (اواسط سپتامبر تا اوایل نوامبر) است. در این ماه ها آب و هوای سئول کره جنوبی بسیار عالی و مناظر و چشم اندازها بسیار خیره کننده اند. هر دو فصل بهار و پاییز با رنگ های چشم نوازی شناخته می شوند؛ بهار با شکوفه های گیلاس صورتی و سفید اش و پاییز با رنگ های آتشین قرمز، نارنجی و زرد. هر دو فصل بهار و پاییز می تواند بهترین زمان برای سفر به سئول کره جنوبی باشد.

اگر می خواهید به دیدن شکوفه های گیلاس در سئول کره جنوبی برسید باید طوری برنامه ریزی کنید که هفته ی دوم آوریل (حدود 9-10 آوریل) در آنجا باشید. مطلع باشید که بازشدن شکوفه های گیلاس تا حد زیادی به آب و هوا بستگی دارد، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که درختان گیلاس حتما شکوفه می دهند. اگر هوا زود گرم شود، درختان گیلاس هم زودتر شکوفه می دهند. اگر هوا هنوز سرد باشد گیلاس ها هم دیرتر شکوفه می دهند. به این ترتیب برنامه ریزی برای رفتن به سئول کره جنوبی هنگام باز شدن شکوفه های گیلاس کمی سخت خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در سئول

در ادامه راهنمای سفر به سئول به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸۰۰۰ وون را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵۰۰۰ وون پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در سئول به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۶۰۰۰ وون می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۸۸۰ وون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۸۰۰ وون بپردازید.

کره جنوبی

هزینه و راههای سفر به سئول

تقریبا همه پروازهای خارجی سئول کره جنوبی در فرودگاه بین المللی اینچه اون سئول به زمین می نشینند. از فرودگاه اینچه اون به چند طریق می توانید به مرکز شهر سئول بروید. برای مسافران ایرانی که تور کره جنوبی را رزرو می کنند همواره ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی برای آنها وجود دارد و به محض اینکه به فرودگاه سئول کره جنوبی برسند، ماشینی بصورت رایگان آنها را تا هتل خواهد برد. اما چنانچه شخصی تور را رزرو نکند و یا به دلیل تاخیر و یا هر علت دیگر، در زمان رسیدن به فرودگاه مجبور باشد که بصورت شخصی به هتل یا مرکز شهر برود، مطالعه این بخش می تواند برای او بسیار مفید باشد.

سفر به سئول با آرکس AREX:

بهترین و با صرفه ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر سئول از فرودگاه اینچه اون، قطارهای اکسپرس آرکس هستند. هزینه رفتن به سئولبا این قطارها حدود 4250 وون است. با قطار های اکسپرس تقریبا 53 دقیقه طول می کشد تا به ایستگاه سئول برسید. یک قطار اکسپرس دیگر هم وجود دارد که زیاد خوب نیست. این قطار با مبلغ 4800 وون شما را ده دقیقه زودتر به ایستگاه سئول می رساند. از ایستگاه سئول می توانید سوار تاکسی یا مترو شوید و به هتل محل اقامت خود بروید. مطلع باشید که آخرین قطار اکسپرس آرکس، فرودگاه اینچه اون را در ساعت 11:42 دقیقه ترک می کند.

سفر به سئول با اتوبوس:

هزینه رفتن به شهر سئول از فرودگاه اینچه اون با اتوبوس خیلی بیشتر از قطار اکسپرس است (9000 هزار وون). مدت زمان سفر با اتوبوس هم طولانی تر (حدود 80 دقیقه) از قطار است. توصیه می کنیم اگر دیرتر از ساعت 11:42 دقیقه به فرودگاه اینچه اون رسیدید برای رفتن بهسئول سوار اتوبوس های فرودگاه شوید، در غیر اینصورت آنها گزینه مناسبی به نظر نمی رسند. زمان سرویس دهی اتوبوس های آخر شب از ساعت 12:15 تا ساعت 4:40 دقیقه است. در حالیکه اتوبوس های ترمینال اتوبوس رانی کانگنام اکسپرس از ساعت 11:50 تا 4:10 دقیقه کار می کنند. برای دانستن جزئیات بیشتر درباره مسیر اتوبوس ها و ایستگاههایی که توقف دارند، می توانید به اطلاعات فرودگاه اینچه اون که در طبقه اول قرار دارد مراجعه کنید.

سفر به سئول با تاکسی:

گرفتن تاکسی راحت ترین راه رسیدن به سئول از فرودگاه اینچه اون است اما هزینه رفتن با تاکسی خیلی زیاد است. با تاکسی حدود یک ساعت طول می کشد تا به مرکز شهر سئول برسید. هزینه سفر با تاکسی از فرودگاه به سئول 35 هزار تا 50 هزار وون است.

پارک

هزینه رفت و آمد در شهر سئول

سیستم متروی سئول خیلی کارآمد عمل می کند اما احتمالا در سفر به سئول به وسایل نقلیه دیگری هم نیاز خواهید داشت. اتوبوس های شهری یکی از پرکاربردین وسایل حمل و نقل عمومی است. به خاطر تغییر مسیر بین خط ها در سئول پیاده روی زیاد دارید. بنابراین مهم است نام و شماره ایستگاه توقف را بدانید. در غیر اینصورت نمی دانید که برای تغییر خط باید به کدام طرف بروید. اکثر سفرهای درون شهری در کلان شهر سئول به قیمت 1350 وون برای بلیط های تک سفره است و اگر کارت T-money داشته باشید 1250 وون است.

جاذبه های گردشگری سئول

کلیسای یودو فول گاسپل سئول

بزرگترین کلیسای جهان در شهر سئول قرار دارد چیزی که کمتر کسی می تواند حتی حدس آن را بزند. در حقیقت از هر ۱۰ نفری که در شهر سئول زندگی می کنند، یک نفر از آنها عضو این کلیساست. کلیسای «یودو فول گاسپل» بیش از یک میلیون عضو دارد و در روزهای یکشنبه به طور میانگین میزبان جمعیتی حدود ۲۶ تا ۶۰۰ هزار نفره می باشد. در این مکان می توانید شاهد فرهنگ مذهبی مردم کره باشید.

برج ان سئول

ساخت برج ان سئول در سال ۱۹۶۹ با بودجه ی تقریبی ۲٫۵ میلیون دلار شروع شد. این برج در ۳ دسامبر ۱۹۷۱ کامل شد و طراحی آن توسط معماری به نام جانگ جونگ ریول (Jangjongryul) صورت گرفت. البته در آن زمان هنوز دکوراسیون داخلی آن تکمیل نگشته بود. طبقه سوم آن که تراس، موزه، سالن و رصد خانه دیجیتال در آن قرار گرفته، آگوست سال ۱۹۷۵ تکمیل شد. با این که بیشتر کار برج به اتمام رسیده بود اما تا ۱۵ اکتبر سال ۱۹۸۰ این موزه برای بازدید عمومی افتتاح نشد.از آن موقع به بعد، برج ان سئول یکی از جاذبه های شهر سئول محسوب می شود.

خیابان خرید میونگ دونگ سئول

“خیابان میونگ دونگ” یکی از اصلی ترین مراکز خرید سئول و از مناطق گردشگری سئوله که در آن اکثر برندهای معروف دنیا شعبه دارند. در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ این منطقه عنوان نهمین خیابان خرید گران در دنیا را به خودش اختصاص داد. این خیابان یکی از بهترین مراکز خرید کره جنوبی به شمار می رود.

بازار

کاخ چانگ دیوک گونگ سئول

کاخ چانگ دیوک گونک از از پنج کاخ برتر و مشهور در شهر سئول می باشد که به وسیله پادشاهان سلسله چوسون بنا شده است. از آن جایی که مکان این کاخ در شرق کاخ جیونگ بوک قرار گرفته، چانگ دیوک گونگ همراه با چانگ گیونگ گونگ به عنوان کاخ شرقی شناخته می شود. محوطه کاخ چانگ دیوک گونگ با تمرکز ویژه ای بر روی ساخت و ساز در اطراف چشم اندازی زیبا و طبیعی ساخته شده است. نتیجه این توجه، ترکیبی زیبا از معماری کره ای و طبیعت زیبا شده که این بنا را به چشم نواز ترین کاخ سئول مبدل کرده است.

سیاره آبی سئول

دنیایی از شگفت انگیزترین آبزیان و جانوارن دریایی، پنگوئن های زیبا، خانواده فوک ها و کوسه ها را می توانید در این مجموعه ی بی نظیر مشاهده کنید. بعد از تماشای این زیبایی ها می توانید به کافی شاپ و رستوران که در این مجموعه قرار دارند بروید.

کاخ گیونگ بوک گانگ سئول

“کاخ گیونگ بوک گانگ ” یکی از جاذبه های گردشگری سئوله که با بازدید کردن از اون، در واقع با یه تیر دو نشان زدین. نکته جالب اینجاست که موزه قومی کره در مجموعه کاخ Gyeongbokgun واقع شده و بیشتر از ۴.۰۰۰ نوع مصنوعات ارزشمندی را در خود جای داده است. در این مجموعه می تونین به یک بینش کلی از فرهنگ و مردم کره دست پیدا کنید. همچنین میتونین با آداب و رسوم، عروسی ها و مراسم های سوگواری و حتی خرافات جالب محلی آشنا بشید. فقط توجه داشته باشید که این موزه روزهای سه شنبه تعطیل است.

معبد جونگ میو سئول

معبد جونگ میو سئول کره جنوبی یک زیارتگاه سلطنتی کنفوسیوسی در سئول است که به اجرای مراسم یادبود در طول حکومت سلسله ی جوسئون، اختصاص داشت. در این زیارتگاه که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده لوح های روحانی از پادشاهان و ملکه های سابق و سلسله ی جوسئون گذاشته شده است. فستیوال میراث فرهنگی مانند فستیوال فرهنگ قصر سلطنتی کره نیز هر ساله در اینجا برگزار می شود. از ایستگاه متروی جونگ نو تا این زیارتگاه 5 دقیقه فاصله است و بازدیدکنندگان فقط اجازه دارند به سمت میراث معبد جونگ میو سئول کره جنوبی همراه با راهنما وارد شوند. دسترسی به بخش داخلی ساختمان ها به شدت ممنوع است.

موزه یادبود جنگ سئول

یکی دیگر از جاذبه های معروف سئول برای تاریخ دوستان، موزه یادبود جنگ کره جنوبی است که برای بزرگداشت جنگ کره (1950-1953) ساخته شده است و نمایش وسیعی از یادگاریهای تاریخی مختلف و سوابق نبرد را ارائه می دهد. در این موزه 6 سالن نمایش بیرونی در محدوده ی ساختمان، اتاق تجربه نبرد بصورت مجازی و مرکز نمایشی با 13000 خاطرات جنگ و تجهیزات نظامی و همینطور مجسمه های یادبود وجود دارد. ورود به این مکان رایگان است و هرروز بجز دوشنبه ها از 9 تا 18 باز است.

معبد

توصیه هایی برای سفر به سئول

1- با یک برنامه ریزی درست به سئول کره جنوبی سفر کنید

با توجه به جاذبه های گردشگری متعددی که در سئول کره جنوبی وجود دارد و در نظرگیری اینکه ممکن است برای بار بعدی فرصت سفر به این شهر زیبا را نداشته باشید، بهتر است ابتدا با بررسی و شناخت کلی سئول و مکان های دیدنی و تفریحی مختلف آن و همچنین مشورت با کسانی که به این شهر سفر کرده اند، برای سفر خود برنامه ریزی کنید و به هیچ وجه بدن شناخت به سفر نکنید!

2- اجاره کردن یک وای فای جیبی

وای فای مجانی امروزه در بسیاری از جاها فراهم است البته نه در همه جا. با پرداخت تنها 3.99 دلار آمریکا در هر روز می توانید بدون وقفه با ال تی ای 4G تمام وقت حتی در مترو به اینترنت وصل باشید. وای فای جیبی را می توانید از سایت wifi-korea.com سفارش دهید.

3- از اسامی و آدرس ها کره ای، ایستگاههای مترو و شماره خطوط سئول یادداشت بردارید

شما هم امکان دارد مثل خیلی ها در سئول چند بار گم شوید. کره ای های زیادی سعی می کنند به شما کمک کنند ولی فقط چند نفر از آنها می توانند انگلیسی صحبت کنند . برای پشت سر گذاشتن این مانع زبانی، پیشنهاد می کنیم که از اسامی کره ای و آدرس های تمام مکان ها یادداشت بردارید. اگر تلفن هوشمند و وای فای جیبی دارید، کافی است با استفاده از گوگل مپ، جایی که می خواهید بروید را پیدا کنید. بهتر است از نام ایستگاه متروی جاذبه ی گردشگری که مترو در آن توقف دارد هم یادداشت بردارید. بعضی وقت ها مجبورید بین خط های پیاده مسافت طولانی را طی کنید. پس مهم است که هم نام ایستگاهی که توقف دارید و هم شماره خط بعدی را بدانید.

4- خرید یک کارت T- money در سئول

با خرید کارت T-money در سئول می توانید در وقت و پول خود صرفه جویی می کنید. اگر قرار است با اتوبوس و مترو زیاد سفر کنید، که احتمالا هم همینطور است، خرید این کارت می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. می توانید این کارت را از فروشگاهها و ایستگاههای مترو به راحتی آن را تهیه کنید و سپس می توانید آن را هر مقدار که می خواهید شارژ کنید. توجه داشته باشید که استفاده از حمل و نقل عمومی با این کارت همیشه 100 وون ارزانتر است. می توانید از این کارت در مترو و اتوبوس یا حتی دادن کرایه تاکسی استفاده کنید. اگر در پایان سفرتان مبلغی در کارت باقی بماند با کسر 500 وون بهعنوان هزینه خدمات شارژ، مابقی را میتوانید در ایستگاه مربوطه دریافت نمایید

5- خریدن بلیط چند منظوره بازدید از قصرهای سئول کره جنوبی

اگر رفتن به قصرها سئول را در برنامه سفر خود دارید پس باید یک بلیط چند منظوره قصرهای سئول بخرید. ورودی هر چهار قصر اصلی یعنی قصر چانگ دئوک گانگ، قصر چانگ جیونگ جانگ، دئوک ساگانگ، جیونگ بوک گانگ و مقبره جونگ میو در مجموع 14 هزار وون برای بزرگسالان و 7000 هزار وون برای کودکان هزینه دارد. با این بلیت می توانید با مبلغ های به ترتیب 10 هزار و 5 هزار وون به هر پنج مورد دسترسی داشته باشید.

6- تخفیف های در نظر گرفته شده را چک کنید

با استفاده از Klook می توانید از تخفیف های در نظر گرفته شده برای جاذبه های توریستی و خدمات ارائه شده در سئول، مطلع شوید. اگر به دنبال تورها، نمایش ها، تم پارک های معروف، ترانسفرهای فرودگاه و غیره هستید، Klook برای هر شهری در آسیا از جمله سئول چیزی برای عرضه دارد. می توانید جاذبه های گردشگری سئول را در این سایت جستجو کرده و از تخفیف ها آگاه شوید.

7- آداپتور مناسب به همراه داشته باشید

پریزهای برق کره جنوبی گرد اند بنابراین دوشاخه ها معمولا از نوع C یا Fهستند. مطمئن شوید که آداپتور مناسب را برداشته اید. ولتاژ برقکره جنوبی هم 220/230 ولت است.

8- کفش های راحت بپوشید

در سئول پیاده روی زیاد خواهید داشت پس حتما کفش راحت بپوشید. همچنین در سئول احتمالا کفش ها را زیاد از پا بیرون می آورید مثلا در معبد ها و بعضی از رستوران ها؛ پس سعی کنید همیشه کفش راحت و کفشی که براحتی از پا خارج می شود بپوشید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به هاوایی و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

هزینه های سفر به لبنان و جاذبه های توریستی عروس خاورمیانه

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا