دسته‌بندی نشده

هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین

رشته پزشکی، یکی از پرطرفدارترین رشته‌هایی است که در سراسر جهان علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص داده است. محبوبیت این رشته و شمار بسیار زیاد متقاضیان برای تحصیل در آن، باعث شد تا در این مقاله به بررسی هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین بپردازیم و زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید، اگر می‌خواهید تحصیل در اوکراین را تجربه کنید، اگر سوالات زیادی در خصوص مسئله مهاجرت ذهن شما را مشغول کرده است، موسسه مهاجرتی میرداماد آماده پاسخگویی و رفع ابهامات شما عزیزان است. در اسرع وقت با این موسسه توانمند تماس بگیرید تا بتوانید در خصوص مسئله مهاجرت بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

چرا برای تحصیل در رشته پزشکی، کشور اوکراین را انتخاب کنیم؟

اگر به طور خلاصه بخواهیم مزیت‌های تحصیل پزشکی در کشور اوکراین را نام ببریم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به آزمون ورودی برای پذیرش در دانشگاه‌ها
  • اعتبار مدرک دریافتی
  • هزینه‌های بسیار پایین تحصیل در مقایسه با سایر کشورها
  • پذیرش و فرایند اخذ اقامت تحصیلی آسان
  • مجوز کار در حین تحصیل
  • امکان حضور در برترین دانشکده‌های جهان
  • فرصت استفاده از بهترین امکانات و کیفیت آموزشی

مقرون به صرفه بودن شهریه دانشگاه و دیگر هزینه‌های حاشیه‌‌ای زندگی، یکی از عمده‌ترین دلایلی است که موجب ترغیب افراد برای تحصیل در اوکراین می‌شود.

همچنین تدریس به زبان‌‌انگلیسی یک نقطه قوت بزرگ برای دانشگاه‌های این کشور است و یک موقعیت فوق‌العاده برای دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند به شمار می‌آید. تدریس به زبان انگلیسی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی افراد در خصوص مهاجرت تحصیلی را کاهش می‌دهد.

قبل از توضیح در رابطه با هزینه‌های تحصیل پزشکی در اوکراین، لازم است بدانید که اگرچه در این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود، اما تحصیل به زبان روسی و اوکراینی به مراتب ارزان‌تر خواهد بود.

علاوه بر آن اگر شما قصد اشتغال پس از تحصیل در این کشور را دارید، توصیه می‌شود تا برای تسلط نسبی بر زبان روسی یا اوکراینی تلاش کنید؛ چرا لازمه ارتباط با بیماران و شهروندان این کشور داشتن اطلاعات و آگاهی از زبان رسمی آن‌ها است.

هزینه‌های کلی برای تحصیل پزشکی در اوکراین

برای هزینه پزشکی در کشور اوکراین به زبان انگلیسی به مبلغ تقریبی ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در سال نیاز دارید.

این در حالی است که هزینه تحصیل در رشته پزشکی به زبان اوکراینی یا روسی مبلغی حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال خواهد بود.

بررسی هزینه تحصیل رشته پزشکی در برخی از دانشگاه‌ها

(هدف از انجام این‌ مقایسه، ارائه تصویر روشنی از هزینه‌های مختلف در دانشکده‌های گوناگون این کشور است.)

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کیف، ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در سال را شامل می‌شود.

تحصیل پزشکی در دانشگاه دنیپروپتروفسک، هزینه تقریبی ۳۰۱۵۰ دلار در سال را به خود اختصاص می‌دهد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه وینیتسیا، هزینه تقریبی۳۵۲۰۰ دلار در سال را شامل می شود.

دندانپزشکی و داروسازی نیز در شمار رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل به شمار می‌‌آیند.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی، چیزی حدود ۴۲۰۰ دلار در سال و هزینه در این رشته به زبان روسی یا اوکراینی، مبلغی حدود ۳۱۰۰ دلار در سال را به خود اختصاص می‌دهد.

تحصیل داروسازی در این کشور با زبان انگلیسی، مبلغ تقریبی ۲۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال و تحصیل در این رشته با زبان روسی یا اوکراینی مبلغ تقریبی ۲۳۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در سال را در بر می‌گیرد.

*توجه داشته باشید که دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید، تعیین کننده‌ترین عامل در میزان هزینه‌های شما خواهد بود.

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین حدود شش سال است و تحصیل در رشته داروسازی، حدود ۵ سال زمان احتیاج دارد.

هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران

پلی تکنیک کیف، تاراس شنچنکو، کارازین خارکف نام سه دانشگاه هستند که در لیست مورد تایید قرار دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان خاطر، این لیست را قبل از اقدام برای پذیرش مجددا بررسی کنید؛ چرا که سالانه نام دانشگاه‌‌های مورد پذیرش، دچار تغییراتی می‌شوند.

هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین

جمع‌بندی

همانطور که در طول مقاله گفته شد، هزینه تحصیل رشته پزشکی در کشور اوکراین بسیار مقرون به صرفه است و علاوه بر آن، دیگر هزینه‌های جانبی زندگی مثل مسکن، حمل و نقل، خوراک و غیره مبلغ بسیار اندکی را به خود اختصاص می‌دهد.

می‌توان گفت که شما برای یک زندگی سطح متوسط در این کشور، به مبلغ ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار در ماه نیاز دارید که این هزینه در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار مناسب تلقی می‌شود. کیف و اودسا از گران‌ترین مناطق زندگی در کشور اوکراین به شمار می‌روند و هزینه‌های بیشتری را در بر می‌گیرند. در مقابل، از لویو و خارکف به عنوان دو منطقه مناسب قیمت یاد می‌شود.

تجربه‌ تحصیل ۶ ساله رشته پزشکی در کشور اوکراین، یک فرصت طلایی و یک شانس بزرگ برای موفقیت شما به حساب می‌آید‌. چرا که علاوه بر بهره‌گیری از علم و دانش بسیار، امکان کسب تجربیات عملی و حضور در برترین پژوهشکده‌ها را خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات مهاجرت به این کشور، با موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا