دسته‌بندی نشده

نکات بسیار مهم حمل و نقل دوچرخه با هواپیما

حمل و نقل دوچرخه با هواپیما

بردن دوچرخه در سفرهای طبیعت‌گردی یا برای صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل در سفر می‌تواند یک ایده عالی باشد پس اگر شما هم قصد حمل دوچرخه در سفرهای هوایی را دارید خوب است بدانید که دوچرخه جزو وسایل ممنوعه در هواپیما نیست. اما نکاتی درباره حمل دوچرخه با هواپیما وجود دارد و بهتر است قبل از پرواز آن‌‌ها را بدانید.

اگر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای هستید قطعاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما در هنگام سفر هوایی حمل‌ونقل دوچرخه با هواپیما است. حتی ممکن است که دوچرخه‌سوار حرفه‌ای نباشید؛ اما بردن دوچرخه در سفرهای طبیعت‌گردی یا برای صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل در سفر می‌تواند یک ایده عالی باشد پس اگر شما هم قصد حمل دوچرخه در سفرهای هوایی را دارید خوب است بدانید که دوچرخه جزو وسایل ممنوعه در هواپیما نیست.
اما نکاتی درباره حمل دوچرخه با هواپیما وجود دارد و بهتر است قبل از پرواز آن‌‌ها را بدانید به همین جهت در ادامه به توضیح مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

حمل دوچرخه با هواپیما

سایز دوچرخه

اندازه دوچرخه باید مطابق با استاندارد تعریف‌شده ایرلاین باشد. در اکثر ایرلاین‌ها حمل دوچرخه‌های تاشو و دوچرخه‌های کودک مانعی ندارد. البته این موضوع باز هم به قوانین ایرلاین بستگی دارد. در نظر داشته باشید درصورتی‌که سایز دوچرخه از حالت استاندارد خارج باشد، مجبور به پرداخت اضافه‌بار خواهید بود.

وزن دوچرخه

یکی از نکات مهم در حمل دوچرخه وزن آن است. وزن بار همراه در هواپیما برای هر نفر بسته به کلاس پروازی و قوانین ایرلاین تعریف می‌شود و شما می‌توانید 20 تا 30 کیلوگرم بار را به‌عنوان بار همراه با خود ببرید. اما در مورد سفرهای خارجی قوانین کمی سخت‌گیرانه‌تر است. همچنین برخی مسیر‌ها و پروازها بدون بار هستند؛ یعنی به‌ازای هر یک کیلوگرم باری که قرار است همراه داشته باشید باید مبلغی به‌عنوان اضافه‌بار پرداخت کنید. پس بهتر است قبل از پرواز تمامی قوانین را از طریق ایرلاین بررسی شود.

معمولاً باری که مسافر می‌تواند همراه خود در کابین هواپیما داشته‌ باشد حدود 10 کیلوگرم است. این قضیه بدیهی است که مسافران اجازه حمل دوچرخه در قسمت کابین هواپیما را نخواهند داشت. اما اگر وزن دوچرخه‌ از میزان بار مجاز در هواپیما تجاوز نکند، می‌توان آن را همراه با چمدان‌ها در قسمت تحویل بار فرودگاه به مسئولین مربوطه سپرد.

وزن دوچرخه برای حمل‌ و نقل چقدر است؟

داشتن اضافه‌بار همواره می‌تواند استرس‌زا باشد. اما برای حمل دوچرخه نگران اضافه‌وزن بار خود نباشید. یک دوچرخه از نوع دوچرخه کوهستان تا 18 کیلوگرم وزن دارد. این به معنای آن است که در صورت خرید بلیت هواپیما با مشکل خاصی از لحاظ وزن بار همراه خود مواجه نخواهید شد.

شرایط حمل دوچرخه با هواپیما

نکته: شرکت‌های هواپیمایی صرفاً دوچرخه‌های بدون موتور را برای حمل هوایی قبول می‌کنند. دوچرخه‌هایی که دارای موتور الکتریکی هستند توسط بار هواپیما مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت. همچنین خوب است آگاه باشید برای حمل دوچرخه با هواپیما، مجبورید قطعات آن را بازکرده و در کیف مخصوص حمل دوچرخه یا کارتن آن را بسته‌بندی کنید.

شرایط دوچرخه برای حمل با هواپیما

وزن قابل‌حمل در کابین هواپیما چیزی حدود 5 تا 7 کیلوگرمی است. نکته مهم این است که شرکت‌های هواپیمایی صرفاً دوچرخه‌های بدون موتور را قبول می‌کنند. دوچرخه‌هایی که دارای موتور الکتریکی هستند توسط بار هواپیما مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

حتماً بخوانید:

بسته‌بندی دوچرخه برای حمل با هواپیما

برای بسته‌بندی دوچرخه، ابتدا باید دوچرخ باز شوند، همچنین باز کردن رکاب هم برای حمل دوچرخه ضروری است. پس از این مراحل، دسته و فرمان دوچرخه باید طوری قرار گیرند که با بدنه موازی و فرمان در جای خودش با چسب محکم باشد.
سپس داخل کارتن یا کیف‌های بزرگ مخصوص حمل دوچرخه حمل می‌شود. قبل از استفاده از کارتن باید استقامت آن به طور دقیق بررسی کرد تا در جابه‌جایی‌ها دچار پارگی نشود. همچنین بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از مسافران می‌خواهند که باد لاستیک‌ها را به شکل کامل تخلیه کنند.

منبع : نو اندیش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا