دسته‌بندی نشده

نکاتی برای خوشمزه کردن انواع غذا

خوشمزه کردن غذا

خوشمزه کردن غذا از آن هنرهایی است که اگر کمی خلاقیت هم چاشنی آن شود، لقب «کدبانو» را برای خانم خانه همراه می‌آورد و دست‌پخت خوبش را خوب‌تر می‌کند. به همین دلیل در این بخش به برخی از طعم‌دهنده‌های مواد غذایی مختلف اشاره می‌کنیم تا طعم غذایتان بهتر و لذیذتر شود. بهترین آشپز دنیا هم که باشید، وقتی اسم میهمان و میهمانی شام بیاید، دست و پایتان را گم می‌کنید و استرس می‌گیرید که حالا چه کار کنم و چطوری غذا درست کنم که باب میل میهمان‌ها باشد. ما هم قصد داریم در این مقاله، چند روش ساده اما کاربردی را برای خوش‌طعم کردن غذاها به شما آموزش بدهیم.

خوش مزه تر کردن قرمه سبزی

برای خوشمزه تر شدن قرمه سبزی یک ساعت مونده به قاشق رب انار بریزید

خوش‌طعم کردن گوشت

– بهتر است گوشت قرمزی را که می‌خواهید کباب کنید، از 3 ساعت قبل در کیوی رنده شده، نمک، فلفل قرمز، کمی سس مایونز یا ماست و کره بخوابانید.

– گوشت مرغ کبابی را باید یک روز قبل در مخلوطی از آب‌لیمو، فلفل دلمه‌ای، روغن زیتون، فلفل سیاه، زعفران و نمک قرار دهید.

– اگر می‌خواهید گوشت قرمز یا مرغ را بپزید، بهتر است پیش از این کار، آن را با پیاز، فلفل سیاه و کمی زردچوبه خوب سرخ کنید و بعد آن را بپزید. با این کار، هم گوشت طعم بهتری پیدا می‌کند و هم از نظر ظاهری بافتش را از دست نمی‌دهد.

– برای بهتر شدن عطر و طعم گوشت استیکی، آن را از روز قبل در مخلوطی از سرکه، روغن کنجد، نمک، فلفل قرمز، فلفل‌دلمه‌ای و برگ کرفس خام و حتی کمی آب گوجه‌فرنگی بخوابانید.

خوشمزه تر کردن ماکارونی

خیلی‌ها به آب در حال جوش ماکارونی، کمی نمک اضافه می‌کنند. این بار به جای این کار یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را به آب ماکارونی اضافه کنید و هنگام سرو ماکارونی هم کمی آویشن یا پودر ریحان خشک روی آن بریزید. به این ترتیب هم حجم سدیم دریافتی را کاهش می‌دهید و هم طعم جدیدی را در ماکارونی تجربه خواهید کرد.

خوشمزه تر کردن غذا

خوشمزه تر کردن کتلت

اگر می‌خواهید طعم کتلت شما با تمام کتلت‌های تمام دنیا متفاوت باشد، به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غلیظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی نان خشک خردشده به مواد اولیه کتلت می‌تواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.

خوش‌طعم کردن سبزی‌ها

– بهتر است برخی از سبزی‌ها مانند هویج، گل‌کلم، پیاز و گوجه‌فرنگی را اصلاً نپزید. چون این سبزی‌ها به صورت خام خوشمزه‌تر هستند. شما می‌توانید آن‌ها را قطعه‌قطعه و با کمی آب‌لیمو طعم دار کنید و کنار ظرف غذایتان بچینید. اگر سفت و سختی هویج برای شما یا کودکتان قابل تحمل نیست، می‌توانید آن را رنده کنید تا خوردنش آسان‌تر شود.

– هرگز به سبزی‌هایی که قرار است پخته شوند، آب‌لیمو یا سرکه اضافه نکنید. این کار باعث تلخ و بدبو شدن آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید آب‌لیمو و سرکه را بعد از پخت به سبزی‌ها اضافه کنید.

– ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. در ضمن، افزودن کمی کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.

– پختن ساقه کرفس، کنگر و بروکلی با آب مرغ یا آب گوشت باعث خوش‌طعم شدن این سبزی‌ها می‌شود. البته به شرطی که زیاد حرارت نبینند و بعد از پخت هم کمی سرکه بالزامیک به آن‌ها اضافه شود

خوش‌ طعم کردن برنج

– اگر می‌خواهید برنج آبکش سفید درست کنید، بهتر است داخل آب در حال جوش برنجتان چند عدد دانه هل یا یک چوب دارچین بیندازید. این طوری هم برنجتان خوش‌طعم می‌شود و هم رنگ نمی‌گیرد

– بهتر است به جای اضافه کردن رب به لوبیاپلو یا سایر پلوهایی که به رب نیاز دارند، از گوجه‌فرنگی رنده شده یا آب آن استفاده کنید.

– اگر می‌خواهید ته‌چین درست کنید، داخل برنج در حال جوش کمی زردچوبه بریزید و پس از آبکش کردن، به برنجتان زعفران بزنید. با این روش هم طعم زعفران حفظ می‌شود و هم رنگ برنج زردتر خواهد بود.

– اگر عادت دارید برنج میهمانی را از یکی، دو روز قبل خیس کنید، حتماً داخل آب آن چند عدد دانه هل، برگ بو، برگ پونه یا برگ نعناع تازه بریزید تا برنج خوش‌طعم‌تری را جلوی میهمان‌های‌تان بگذارید.

خوش‌مزه کردن سوپ سفید

اگر اضافه وزن ندارید، چربی خونتان بالا نیست یا می‌خواهید مهمانی برگزار کنید، حتماً به سوپ‌های سفید خود کمی خامه هم بزنید. افزودن خامه و جعفری تازه به سوپ‌های سفید عطری دل‌پذیر و طعمی به یاد ماندنی به آن می‌دهد

خوشمزه تر کردن فیله سوخاری

معمولاً بچه‌ها علاقه فراوانی به خوردن فیله سوخاری و مرغ کبابی دارند. شما می‌توانید برای بالا بردن کالری و بهبود طعم گوشت‌های سوخاری از کمی پنیر پیتزای رنده شده و آب‌لیموی تازه استفاده کنید.

در این رابطه بیشتر بدانید:

طرز تهیه دوغ کفیر + خواص درمانی کفیر

20 روش کسب مهارت در خانه داری

شستن ظرف،نکات خانه داری برای شستشوی ظرف های مختلف

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا