دسته‌بندی نشده

نور کافی برای نگهداری از گیاهان در فصل زمستان چقدر است؟

میزان نور کافی برای نگهداری کردن از گیاهان در فصل زمستان

با توجه به این که در فصل زمستان میزان نور کمتر است و روزها کوتاه تر می باشند، گیاهان آپارتمانی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. هر چند که بیشتر گیاهان به نور کمتری احتیاج دارند، اما باز بهتر است که آن ها را در فصل زمستان به محل های پر نورتر انتقال بدهید و هر چند وقت آن ها را بچرخانید تا تمام قسمت های گیاه به طور یکسان نور را دریافت کنند.

بهترین مکان برای نورگیری گیاهان، قرار دادن آن ها در کنار پنجره ها می باشد. البته توجه داشته باشید که گل ها را نباید پشت پنجره ها قرار دهید، زیرا سوز و سرما به گیاهان آسیب می رساند. پرده های منزل خود را در ساعاتی که آفتاب وجود دارد، کنار بزنید و گلدان ها را در مکانی قرار دهید، که به خوبی نور را دریافت کنند.

برای گیاهان آپارتمانی که به نور بیشتری احتیاج دارند، شما می توانید از نورهای مصنوعی مانند لامپ های فلورسنت بهره مند شوید.

نور کافی برای گیاهان در فصل زمستان

گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند، مانند کاکتوس، سانسوریا و نخل شامادورا، باید در نزدیکی پنجره جنوبی یا غربی قرار گیرند. این گیاهان باید از نور مستقیم خورشید در بعد از ظهر محافظت شوند، زیرا نور مستقیم خورشید می تواند برگ های آنها را بسوزاند.

گیاهانی که به نور متوسط نیاز دارند، مانند پتوس، دیفن باخیا و زاموفیلیا، می توانند در نزدیکی پنجره شرقی یا غربی قرار گیرند. این گیاهان می توانند مقداری نور مستقیم خورشید را تحمل کنند، اما نباید در معرض نور مستقیم خورشید در طول روز قرار گیرند.

گیاهانی که به نور کم نیاز دارند، مانند برگ انجیری، فیلودندرون و سانسوریا، می توانند در فاصله دورتری از پنجره قرار گیرند. این گیاهان می توانند در نور غیر مستقیم خورشید رشد کنند، اما نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند.

اگر گیاه شما در فصل زمستان شروع به پژمرده شدن کرد، ممکن است به نور کافی دسترسی نداشته باشد. در این صورت، گیاه را به مکانی با نور بیشتر منتقل کنید. همچنین می توانید از لامپ های رشد گیاه برای تأمین نور بیشتر برای گیاهان خود استفاده کنید.

کمک به گیاهان در فصل زمستان

چند نکته برای کمک به گیاهان در فصل زمستان

در اینجا چند نکته برای کمک به گیاهان شما در دریافت نور کافی در فصل زمستان آورده شده است:

گیاهان خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید.
اگر گیاه شما به نور زیاد نیاز دارد، آن را از نور مستقیم خورشید در بعد از ظهر محافظت کنید.
اگر گیاه شما به نور کم نیاز دارد، آن را در فاصله دورتری از پنجره قرار دهید.
از لامپ های رشد گیاه برای تأمین نور بیشتر برای گیاهان خود استفاده کنید.

با رعایت این نکات، می توانید به گیاهان خود کمک کنید تا در فصل زمستان سالم و شاداب بمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا