دسته‌بندی نشده

نسل جدید دوربین روی لپ تاپ

نسل جدید دوربین روی لپ تاپ

نسل جدید دوربین روی لپ تاپ

اينتل اعلام كرده كه اين شركت در حال كار روي دوربيني است كه ميتواند عمق را تشخيص دهد. در حقيقت اين دوربين نسخه تقويت شده يك دوربين سه بعدي معمولي است كه مي تواند عمق بيشتري را در تصاويرش ايجاد كند و شكاف موجود بين دنياي حقيقي و مجازي را پر كند.

با ساخت چنين دوربيني، ميزان درك رايانه از انسان بهبود مي يابد و تعامل ميان ماشين و انسان تا حد زيادي دستخوش تغيير و تحول مي شود. توسط اين امكان براي نمونه بازي هاي سه بعدي با هيجان بيشتري همراه مي شود و حين يك ويدئو كنفرانس مي توان پس زمينه خود را تغيير و هر عكسي را جايگزين كرد.

نسل جدید دوربین روی لپ تاپ

اينتل قصد دارد تا اين فناوري را روي لپ تاپ ها و حتي اولترابوك هايي كه در نيمه دوم سال آينده ميلادي به بازار مي آيد بگنجاند. بعلاوه تبلت ها و گوشی هاي هوشمند و همچنين توليد نمونه خارجي اين نوع دوربين ها هم در دستور كار اينتل قرار دارد.

اين دوربين همچنين اين امكان را دارد تا مشخصات، نقوش برجسته و شكل اشيا را تشخيص دهد. براي مثال قابليت اين دوربين در تشخيص
فاصله، اندازه، عمق، رنگ نقوش و پارامترهاي ديگر میتواند به رشد فناوري چاپ سه بعدي هم كمك كند. تصويري كه با چنين اطلاعاتي ثبت
شود، مي تواند تمامي اطلاعات مورد نياز براي يك طراحي سه بعدي و چاپ آن را در بر داشته باشد.اين دوربين مي تواند چشم را نيز زير نظر بگيرد.با اين امكان دوربين مي تواند بفهمد كه هر شخص با چه كيفيتي يك متن را مي خواند و ارزيابي نيز ارائه بدهد.

با استفاده از اين ويژگي مي توان متوجه شد كه دانش آموز با چه دقتي مطالب درسي اش را مي خواند، چقدر مطالعه مي كند و آيا براي موضوع خاصي به كمك نياز دارد يا خير. در نهايت اين تكنولوژي مي تواند جايگزين ماوس و صفحه كليد هم بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا