دسته‌بندی نشده

نحوه ی قفل کردن مسنجر Messenger با App Lock در آیفون

برنامه های پیام رسان به یک لایه اضافی امنیتی نیاز دارند تا به دور از چشم هکران باشد، هر چند همیشه امنیت در هر برنامه ای اهمیت داشته و دارد. گرچه می توان برای ورود به این برنامه ها رمز یا اثر انگشت و چهره جهت تشخیص چهره برای ورود انتخاب کرد تا مانع ورود هر شخص دیگری به دستگاه و سیستم خود شوید اما همیشه ترس از این هست که نکند شخصی بتواند به چت ها و گفتگوهای ما در پیام رسان ها دسترسی داشته باشد.

به همین خاطر فیسبوک اخیرا ویژگی App Lock را برای کاربران مسنجر Messenger خود فراهم کرده است و این در حالی است که قبلا برای برنامه واتس اپ WhatsApp ارائه کرده بود. این ویژگی کمک می کند تا بتوانید برای چت و گفتگوهای خود امنیت برقرار کنید و در واقع در برابر دسترسی هکران و نفوذیان به پیام های شخصی و خواندن آنها مانعی ایجاد کنید.

در حال حاضر این ویژگی جدید برای برنامه مسنجر Messenger در دستگاه های iOS فراهم است چرا که می توانند از خصوصیت Face ID یا Touch ID برای امنیت گفتگوها استفاده نمایند و انتظار می رود در هفته های آینده به دستگاه های اندروید نیز برسد.

مراحل زیر را برای فعالسازی App Lock در برنامه فیس بوک مسنجر انجام دهید؛

قفل Messenger با اثر انگشت

قفل Messenger با اثر انگشت

چون ویژگی اپ لوک App Lock به تازگی در برنامه مسنجر Messenger فراهم شده بنابراین نیاز هست که ابتداء این برنامه را بروزرسانی کنید. اگر هنوز آپدیت نکردید بنابراین به اپ استور در این لینک رفته و روی تصویر پروفایل و سپس کلید بروزرسانی Update در کنار Messenger جهت آپدیت برنامه بزنید.

حالا برنامه Messenger را در گوشی آیفون یا آیپد خود باز کنید و از بالای صفحه روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید و سپس روی Privacy بزنید.

قفل Messenger

در بخش تنظیمات حریم خصوصی گزینه App Lock را خواهید دید روی آن بزنید سپس از طریق روشن کردن گزینه Require Face ID یا Require Touch ID آن را فعال کنید.

پیامی ظاهر می شود که از شما می خواهد مجوز به برنامه مسنجر بدهید تا به فیس آیدی Face ID و تاچ آیدی Touch ID دسترسی داشته باشد، بعد از آن با اثر انگشت یا تشخیص چهره هویت خود را باید تایید کنید. باید مشخص کنید که چه زمانی می خواهید برنامه فیس بوک مسنجر قفل کنید، بعد از ترک آن و رفتن به برنامه دیگر یا قفل صفحه گوشی، چهار گزینه پیش رو دارید مثلا می توانید گزینه ای را فعال کنید که به محض ترک برنامه یا بعد از 15 دقیقه برنامه قفل شود.

از این به بعد هر وقت بخواهید برنامه را باز کنید باید هویت خود را تایید کنید و دسترسی به پیام ها و چت ها تا زمانی که اثر انگشت یا چهره شما تایید نشود محقق نخواهد شد. لازم به ذکر است که حتی با قفل برنامه مسنجر Messenger باز هم می توانید از طریق اعلان های فوری به پیام ها جواب دهید.

separator line

همچنین ببینید:

اپل آیدی چیست ؟ آموزش ساخت اپل آیدی با آیتونز | دلگرم

ترفند های کاربردی در آیفون

حذف مخاطبین در آیفون با ترفند ساده | دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا