دسته‌بندی نشده

نحوه شستن کاپشن چرم مصنوعی با دست و لباسشویی

آموزش شستن کاپشن چرم و پردار در لباسشویی و دستی

شستن کاپشن باید طبق اصول انجام شود تا کاپشن آسیب نبیند. در ادامه آموزش شستن کاپشن چرم و پردار در لباسشویی و دستی به طور کامل آموزش داده می‌شود. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کاپشن چرم باید اصولی را هم پیش از شستشو و هم پس از آن رعایت کنید.

کاپشن چرم طبیعی با مصنوعی تفاوت دارد و پیش از شستن باید به نوع آن توجه شود. علاوه بر شستن، نگهداری این کاپشن نیز با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. اولین اقدام برای شستشوی کاپشن چرم توجه کردن به اتیکت و برچسب روی کاپشن است زیرا اطلاعات لازم برای مراقبت و شستن کاپشن بر روی آن ذکر شده است.

شستشوی کاپشن چرم در لباسشویی

اگر مهارت کافی برای شستن کاپشن چرم ندارید بهتر است آن را در اختیار یک خشک‌شویی با مهارت قرار دهید تا با روش‌های تخصصی نسبت به شستن کاپشن اقدام شود. این کاپشن را با لباسشویی نشویید زیرا باعث آسیب رسیدن به چرم خواهد شد. پس برای شستشوی کاپشن چرم در لباسشویی ابتدا دانش کافی را کسب کنید و سپس با روش‌هایی که در ادامه آموزش داده خواهد شد به شستن بپردازید.

روش اول: شما در این روش می‌توانید به راحتی در منزل از یک پاک کننده متناسب برای چرم استفاده کنید. این پاک کننده موادی دارد که لکه‌ها و گرد و خاک را تمیز می‌کنند. این پاک کننده در حفظ سلامت کاپشن چرم موثر است. این پاک کننده‌ها در اکثر فروشگاه‌ها و مکان‌های مختص چرم یافت می‌شوند. در حین استفاده از پاک کننده متوجه می‌شوید که به راحتی آلودگی‌ها تمیز خواهند شد و لکه‌های آب نیز از بین خواهند رفت.

آموزش شستن کاپشن چرم و پردار در لباسشویی و دستی

پاک کننده چرم‌ها را تهیه کنید.
مقداری از پاک کننده چرم را روی ناحیه آلوده کاپشن بریزید. اگر پاک کننده خریداری شده حالت ژل دارد و یا قابلیت اسپری دارند می‌توانید با توجه به نحوه مصرف صحیح از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است ابتدای کار از مقدار کمی از این پاک کننده استفاده کنید و در ادامه در صورت نیاز مقدار را بیشتر کنید.
با استفاده از حوله‌ای پاکیزه، پاک کننده را بر روی کاپشن به صورت دایره‌ای و آرام بمالید. سپس به حالت مارپیچ به سمت بیرون کاپشن حرکت دهید. اگر پاک کننده بر روی کاپشن اضافه آمد با کمک گرفتن از حوله‌ای دیگر آن را پاک کنید.

روش دوم: اگر برای شستن کاپشن چرمی عجله داشتید و پاک کننده مناسب آن در دسترس نبود می‌توانید با استفاده از آب و ماده شوینده به شستن کاپشن بپردازید. مقداری آب گرم به همراه دو قاشق چای‌خوری ماده شوینده مایع را باهم در ظرفی ترکیب کنید. به قدری مایع را هم بزنید که کاملا با هم مخلوط شوند.

برای جلوگیری از خراب شدن چرم‌ها باید از مقدار مشخص ماده شوینده استفاده کنید زیرا استفاده از ماده شوینده به مقدار زیاد به چرم آسیب خواهد زد. حوله تمیزی را با استفاده از محلول ساخته شده نم‌دار کنید.

حوله مورد استفاده باید نرم باشد تا هنگام استفاده بر روی چرم خراشی به وجود نیاید. حوله باید به وسیله محلول نم‌دار شود و خیس شدن بیش از حد حوله باعث آسیب به چرم خواهد شد. زیرا چرم‌ها نباید با مقدار زیادی آب در تماس باشد.

حوله نم‌دار را با حرکات نرم روی کاپشن حرکت دهید. مدت زیادی این کار را انجام دهید. تمامی قسمت‌های کاپشن را هنگام شستن کاپشن تمیز کنید و به نقاطی که دارای لک و آلودگی هستند بیشتر توجه داشته باشید.

حال باید با آب تمیز برای پاک کردن محلول از روی کاپشن چرم اقدام کنید. از آب به مقدار کم و کافی استفاده کنید و مطمئن شوید که آبی روی کاپشن باقی نماند. با استفاده از حوله خشک دیگری آب کاپشن را بگیرید.

کاپشن را به یک چوب رختی محکم آویزان کنید تا خشک شود. این نوع کاپشن را در تماس با گرما و نور مستقیم و شدید قرار ندهید. کاپشن چرم را با دستگاه و یا سشوار خشک نکنید. قبل از خواندن مراحل آموزشی به موارد زیر دقت کنید:

  • توجه به نکات زیر برای شستشوی کاپشن پردار از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • قبل از اقدام به شستن کاپشن لکه‌های روی کاپشن را با دستمالی تمیز از بین ببرید.
  • اگر ممکن بود آستین کاپشن را پشت و رو کنید.
  • بهتر است شستن این نوع کاپشن را به خشک‌شویی بسپارید زیرا از حساسیت بالایی برخوردار است.
  • شستن کاپشن پردار را حداکثر دوبار در هر 12ماه انجام دهید.

شستشوی کاپشن چرم در لباسشویی

نحوه شستن کاپشن پردار در لباسشویی

اگر از لباسشویی برای شستشوی کاپشن استفاده می‌کنید دمای آب نباید خیلی زیاد باشد. به دلیل بالا بودن وزن کاپشن، کاپشن پردار را به تنهایی داخل لباسشویی قرار دهید.

شما برای شستن این کاپشن می‌توانید از صابون معمولی استفاده کنید. تنظیمات لباسشویی را بر روی درجه پارچه ظریف با دمای سی درجه و یا پشم قرار دهید. بعد از خشک کردن کاپشن توسط لباسشویی امکان استفاده از دستگاه برای خشک کردن نیز موجود است. البته باید دمای دستگاه خشک کن ملایم باشد.

اگر دستگاه خشک کن موجود و یا در دسترس نیست می‌توانید از هوای آزاد برای خشک کردن کاپشن پردار استفاده کنید. بهتر است در این صورت مدت زیادی را برای خشک شدن کاپشن اختصاص دهید. البته اگر برایتان مقدور است هر چند دقیقه کاپشن را تکان بدهید. زیرا با این کار از جمع شدن پر در یک ناحیه از کاپشن جلوگیری کرده‌اید. البته پیشنهاد ما به شما برای شستن کاپشن پردار استفاده از روش دستی است. زیرا امکان دارد لباسشویی سبب خراب شدن کاپشن شود.

حتماً بخوانید:

آموزش شستن کاپشن پردار به روش دستی

ظرف بزرگی را از مخلوط آب و صابون مملو کنید. کاپشن پردار را درون ظرف قرار دهید. سپس کاپشن را آهسته درون آب فشار دهید و ده الی پانزده دقیقه کاپشن را در ظرف قرار دهید.
حال کاپشن پردار را درون ظرفی که از آب تمیز پر شده است قرار دهید. ده تا پانزده دقیقه کاپشن را در ظرف قرار دهید و این اقدام را دوبار انجام دهید.
آب باقی مانده را آهسته از کاپشن بگیرید. این نوع کاپشن نباید در این مرحله برای گرفتن آب اضافی فشار داده شود زیرا این کار به آن آسیب می‌زند.

منبع : استاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا