دسته‌بندی نشده

نحوه استعلام چک‌ بانکی با پیامک

چگونه استعلام چک با پیامک را انجام دهیم ؟

متقاضیان برای دریافت راهنمای خدمات مربوط به چک، کافی است یک پیامک به سر شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کنند تا از خدماتی مانند ثبت، تأیید، انتقال، انواع استعلام (وضعیت چک و صادرکننده) و معرفی شماره تلفن برای اطلاع از ثبت چک به نام خودتان بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید بدانید چکی به نامتان ثبت یا منتقل شده، کافی است شماره همراه خود را به ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ معرفی کنید. برای معرفی شماره همراهتان، باید صادرکننده یا ذی‌نفع چک باشید. درصورتی که صادرکننده چک هستید، متن پیام *۱*۲*۱* شناسه یا کدملی*شناسه صیادی و درصورتی که ذی‌نفع چک هستید، *۲*۲*۱* شناسه یا کد ملی*شناسه صیادی را به شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ بفرستید.

ثبت‌نام برای دریافت پیامک اطلاع‌رسانی برای کسانی که یک بار فرآیند استعلام چک را انجام دهند، انجام می‌شود و فقط کافی است یک بار شماره خود را معرفی کنید. از این پس، هر چکی که به نام شما ثبت یا منتقل شود، برای شما پیامک می‌آید که چک با این شناسه به نام شما ثبت شده، آنگاه می‌توانید با مراجعه به کانال‌های دسترسی به سامانه صیاد، مثل همراه‌بانک و اینترنت‌بانک، اپ‌های پرداخت، خودپردازهای بانک‌ها یا از طریق پیامک، نسبت به تأیید آن اقدام کنید.

اگر متن پیامی که باید بفرستید را فراموش کردید، کافی است سر شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ را به خاطر داشته باشید و یک پیامک خالی به این سر شماره ارسال کنید و در پاسخ به پیامک، شما را راهنمایی می‌کند که چطور خدمات را دریافت کنید.

نکات مهمی که باید درباره استعلام چک صیادی از طریق پیامک بدانید

هر سامانه‌ خدمت‌رسانی یا افزونه‌ای مثل افزونه بوکلی، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد که افراد در زمان استفاده باید از آن‌ها آگاه باشند. برای دریافت نتیجه مورد‌نظر در هنگام ارسال درخواست حتما باید به این نکات دقت کنید.

  • در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که استعلام چک رایگان نیست. افراد برای هر استعلامی که از طریق پیامک انجام می‌دهند، مبلغ 3500 ریال به‌عنوان کارمزد به بانک مرکزی پرداخت می‌کنند. این هزینه فقط شامل پیامک ارسالی است و کاربران مبلغی برای پیام‌های دریافتی پرداخت نخواهند کرد.
  • توجه داشته باشید که متنی که برای استعلام چک از طریق پیامک ارسال می‌کنید فقط باید شامل کد 16 رقمی درج شده روی چک صیاد باشد. از نوشتن عبارات اضافه یا استفاده علامت و خط تیره هنگام ارسال پیام خودداری کنید.
  • نکته دیگر این است که هر خط تلفن در روز فقط 4 بار مجاز است که نسبت به استعلام چک اقدام کند. برای درخواست‌های اضافی پاسخی ارسال نخواهد شد و فقط نتیجه آخرین درخواست برای او فرستاده می‌شود.
  • همچنین اگر اشخاص حقیقی شناسه ملی نداشته باشند، قادر به استفاده از سامانه صیاد نخواهند بود.

آخرین نکته‌ای که هنگام استعلام چک با پیامک باید به آن توجه داشته باشید، در مورد استعلام‌های مربوط به حساب مشترک افراد حقیقی است. نتیجه استعلام در مورد این حساب‌ها مربوط به حساب فردی خواهد بود که بیشترین تعداد چک برگشتی یا تعهد پرداخت نشده را در بین شرکا دارد.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا