دسته‌بندی نشده

نام اولین معلم قرآن چیست ؟

اولین معلم قرآن کیست ؟

پیامبر اکرم (ص) که جامعه خود و همه انسانها را با اخلاق نیکو و صبر زیبا به اسلام دعوت کرد و چنان زیبا زندگی کرد که بشریت امروز از زیبایی های زندگی او الهام گرفته و معلمان دیروز و امروز نیز به این نتیجه رسیده اند. آنها گفته اند که علم بدون اخلاق نه تنها بی تأثیر است بلکه پایدار نیز نیست.

اساتید بزرگ ایران از جمله خمینی کبیر که شاگردانی چون شهید مطهری را تربیت می کردند ، الگویی مانند محمد امین ، اولین و آخرین پیامبر خدا ، حضرت محمد مصطفی (ص) را داشتند که با کمک حق توانستند برای تاریخ سازی عوض شدن.

نام اولین معلم چیست ؟

اولین معلم قرآن (( حضرت علی )) می باشند. و اولین معلم عالم پیامبر (ص) میباشد .

اولین معلم عالم کیست ؟

شهید مطهری (ره) که خود در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) پرورش یافته و سالگرد شهادت وی در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز تکریم مقام معلمی ثبت شده است ، مدیون مربی است. .

اکنون از هر معلمی که سخن بگوییم، از مادر، پدر، استاد و سایر، پله پله که پیش برویم به پدر حضرت فاطمۀ زهرا (س)، به پدر ام ابیها(ع) به پدر کوثر، حضرت فاطمۀ زهرا(س) می رسیم، بزرگ بانوی اسلام که ۱۸ سال تمام با تمام هستی اش از اسلام و مقام ولایت دفاع کرد.

اینجاست که حضرت امام خمینی(ره)، بزرگ مرد تاریخ می فرماید: معلمی شغل انبیاء است و انسان به این نتیجه می رسد که بیداری اسلامی بدون همت معلمان هر جامعه ای نمی تواند به نتیجه برسد چرا که مفهوم معلم با مفهم اسلام پیوند ناگسستنی دارد.

حضرت محمد مصطفی(ع) قبل از اینکه بهترین معلم در جامعه باشد، بهترین معلم در خانواده بود، نه تنها در یک بعد، بلکه در تمامی ابعاد زندگی، روابط با همسرشان حضرت خدیجۀ کبری(ع) ، روابط با تنها دخترشان، حضرت زهرای صدیقه(ع)، روابط با تنها دامادشان، حضرت علی(ع) و روابط با حسنین(ع) و دیگر عزیزانشان که هر کدام به تنهایی معلمان بشریت هستند.

چرا خداوند پیامبر اکرم را اولین معلم قرار داد ؟

خداوند پیامبر(ص) را اولین معلم قرار داد؛ زیرا ایشان بهتر از هر انسان دیگری می داند که هر آیه از قرآن در چه زمانی و به چه علتی نازل شده است.

خداوند پیامبران را برای هدایت مردم به راه راست و برای سعادت و خوش بختی مردم و خیر و صلاح آنان مبعوث کرده است.

پیامبران آمده ‏اند تا راه سعادت را به انسان‏ ها نشان دهند. بشر در تعلیمات انبیا مانند یک دانش آموزه است و خداوند برنامه سعادت را توسط پیامبران به بشریت ابلاغ کرده است.حضرت محمد(ص) برای انجام رسالت مهمی که بر عهده داشت، با تمام وجود به بیان معارف الهی قرآن و آموزه های دینی برای مردم زمان خود می‌پرداخت. مسلمانان هر سوالی که داشتند از ایشان می‌پرسیدند و هیچ گاه دچار سرگردانی نمی شدند

دانلود 10 آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان (شاد،غمگین)

30 متن احساسی و زیبا برای تبریک روز معلم به مادر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا