دسته‌بندی نشده

میزان اثربخشی قرص های خواب آور چقدر است؟

قرص خواب آور و اثرات آن بر روی بدن

هموار این سوال پرسیده می شود که میزان اثربخشی قرص خواب چقدر است. بهتر است بدانید این قرص ها ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع می توانند مفید باشند.
زیرا در آنها از موادی استفاده شده است که به تحریک بخش خواب در مغز کمک می کنند و همین امر می تواند برای تجربه خواب راحت مناسب باشد. اما به این موضوع توجه داشته باشید شما تنها با مصرف قرص نمی توانید خواب راحت را تجربه کنید بلکه نحوه مصرف و موارد دیگر بر کیفیت خواب اثر می گذارند.

زمان مصرف این قرص ها چه موقع است؟

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از مصرف قرص خواب بدست بیاورید بهتر است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از خواب این قرص را مصرف کنید. به این موضوع توجه داشته باشید اگر فعلا قصد خواب ندارید نباید این قرص را بخورید. زیرا زمانی که قرص را مصرف کردید حس خواب بر شما غلبه می کند و اگر به تختخواب نروید و استراحت نکنید به زودی مشکلات زیادی برای سلامتی تان به وجود می آید. با توجه به این موارد توصیه می شود به روش مصرف توجه زیادی داشته باشید.

قرص خواب آور

برای خواب بهتر چه کارهایی انجام دهم؟

پس از آنکه قرص خواب را مصرف کردید و به تختخواب رفتید، بهتر است به راهکارهای دیگری توجه داشته باشید تا بتوانید خواب خوبی را تجربه کنید. این موارد به شرح زیر هستند:

در تختخواب از موبایل و تبلت استفاده نکنید. زیرا نور آنها مانع از تجربه خواب بهتر می شوند.
اتاق خواب را به گونه ای درست کنید که نور زیادی در آن وجود نداشته باشد و شرایط برای خواب مناسب باشد.
قبل از خواب ۱۰ دقیقه مدیتیشن انجام دهید تا آرامش کافی در بدن وجود داشته باشد و بتوانید به خوبی بخوابید.
قبل از خواب از غذاهای سنگین استفاده نکنید.

میزان اثربخشی این قرص ها در بدن چقدر است؟

مطالعات نشان داده اند قرص خواب تقریبا ۷ تا ۸ ساعت در بدن اثر دارد و پس از آن اثراتش از بین می رود. به همین دلیل شما می توانید ساعت ۹ یا ۱۰ شب این قرص ها را مصرف کنید و صبح خود را سرحال و پرانرژی آغاز کنید. باید بدانید خواب کافی می تواند بر عملکرد شما در صبح ها اثر بگذارد. به همین دلیل، باید تمامی تمرکز خود را بر خواب راحت در شب بگذارید تا بتوانید در صبح به کارهای خود برسید.

اثر قرص خواب آور

آیا برای دریافت این قرص ها به نسخه نیاز دارد؟

برخی از انواع قرص خواب آور در داروخانه ها موجود هستند که برای خرید آنها به نسخه پزشک نیاز دارید. بهتر است برای دریافت این قرص ها به پزشک مراجعه کنید تا دوز مناسب بدنتان را برایتان تجویز نماید. اما برخی از قرص های دیگر هستند که نیاز به نسخه پزشک ندارند. قرص ملاتونین نوعی قرص خواب آور است که می توانید بدون نسخه پزشک خریداری کنید و با افزایش هورمون ملاتونین در بدن خواب راحتی را تجربه نمایید.

قرص ملاتونین چیست و چگونه مصرف می شود؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم قرص ملاتونین نوعی قرص خواب آور است که ترشح هورمون ملاتونین را در بدن افزایش می دهد. این قرص به ایجاد آرامش در بدن انسان کمک می کند و سبب می شود افراد خوب راحتی را تجربه کنند. قرص ملاتونین را همانند قرص های دیگر باید نیم ساعت از قبل از خواب مصرف کنید. این قرص ممکن است برخی عوارض جانبی داشته باشد که به شرح زیر هستند:

بروز حالات افسردگی
اضطراب
افزایش تحریک پذیری
معده درد
اسهال
افت فشار خون
درد مفاصل

آشنایی با عوارض جانبی قرص‌های خواب

البته باید بدانید این موارد به ندرت رخ می دهند. اما اگر متوجه شدید این عوارض بیش از دو هفته در بدن باقی مانده اند، بهتر است مصرف قرص ملاتونین را قطع کنید.

حتماً بخوانید:

برای خرید قرص خواب به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد قرص خواب آور در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این قرص ها می توانند ۸۰ تا ۹۰ درصد موثر باشند. اما در کنار آنها باید به موارد دیگری مانند نحوه مصرف و انجام برخی از امور قبل از خواب توجه داشته باشید.
اگر می خواهید برای خرید انواع قرص خواب مانند قرص ملاتونین اقدام کنید، می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. تمامی مکمل هایی که در این سایت وجود دارند مجوزهای رسمی را از سازمان بهداشت و سازمان غذا و دارو دریافت کرده اند و متقاضیان می توانند با خیال راحت مکمل های مورد نیاز خود را سفارش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا