دسته‌بندی نشده

میانگین سنی ابتلا به کرونا در ایران چقدر است ؟

سن ابتلا به ویروس کرونا

سن ابتلا به ویروس کرونا موضوع مورد بحث ماست. مقامات بهداشتی چین اعلام کرده اند از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، کمترین آمار مرگ و میر مربوط به گروه سنی زیر ۹ سال است.

مقامات چینی اعلام کردند آمار تلفات ویروس کشنده کرونا در چین در پایان روز سه شنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) به ۲۰۰۴ نفر رسید. همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۴ هزار و ۱۸۵ رسیده است.

کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها و دستگاه تنفس فوقانی می‌شود. این بیماری براساس گزارش‌های مقامات بهداشت چین علاوه بر شهر ووهان در ۲۹ استان و منطقه این کشور مشاهده شده است.

محققان معتقد هستند که ویروس کرونا از سوپ خفاش که یک غذای پرطرفدار در شهر ووهان است به انسان انتقال یافته است. اما ویروس کرونا کدام گروه سنی را مبتلا می کند ؟

طبق گزارش مجله انجمن پزشکی آمریکا، میانگین سنی افراد آلوده به این ویروس بین ۴۹ تا ۵۶ سال و شمار کودکان آلوده بسیار اندک است.

رده سنی ابتلا به کرونا

علاوه بر یک نوزاد تازه متولد شده در ووهان که به این ویروس مبتلا شده بود، یک نوزاد شش ماهه در سنگاپور و یک کودک هشت ساله اهل ووهان که در حال حاضر در استرالیا است نیز به کرونا آلوده شده‌اند.

مطالعه جدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین نشان می‌ دهد از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور، کمترین آمار مرگ و میر مربوط به گروه سنی زیر ۹ سال و بیشترین آن متعلق به افراد بالای ۸۰ سال بوده است.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در میان مردان (۲/۸ درصد) بیشتر از زنان (۱/۷ درصد) است.

چرا مرد‌ها بیشتر از زن‌ ها به کرونا (covid -۱۹) مبتلا میشوند ؟

میانگین سنی ابتلا به کرونا و فوت در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، نمودار توزیع سنی و جنسی موارد ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد.

کیانوش جهانپور بامداد شنبه در حساب توییتری خود، نمودار‌های توزیع سنی و جنسی موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از این ویروس در کشور را منتشر کرد که بر این اساس، حداقل سن ابتلا به کرونا در ایران زیر یک سال و حداکثر سن ابتلا نیز ۹۸ سال بوده است.

در نمودار دیگری که مربوط به موارد فوت ناشی از این ویروس است نیز حداقل سن فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران مربوط به کودک سه ساله‌ای است که به سرطان خون مبتلا بوده و حداکثر سن نیز ۹۱ سال است.

پایین ترین سن فرد مبتلا به بیماری کرونا

میانگین سنی کرونا در ایران

بر اساس این نمودارها، نسبت مرد به زن در افراد فوت شده یک چهارم و میانگین سنی افراد فوت شده در ایران تاکنون ۶۷ سال بوده است.

همچنین نسبت مرد به زن در موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در کشور هم یک چهارم بوده و میانگین سنی ابتلا به کرونا در ایران ۵۴ سال است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین در توییت دیگری فراوانی تجمعی موارد بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشور‌ها را مقایسه کرد. بر این اساس، متوسط میزان رشد روزانه مبتلایان در کشور‌های مختلف ۳۳ درصد بوده و مدل نمودار استخراج شده برای ایران شبیه کره جنوبی است.

در این نمودار مقایسه‌ای، به نظر می‌ رسد که نمودار برخی کشور‌ها غیرعادی است. به طور مثال آمریکا به دلیل پنهان کردن کرونا تا روز ششم، ژاپن به دلیل اقدامات سخت و سریع یا عدم گرفتن تست از مبتلایان از این جمله است.

در توضیحات این نمودار گفته شده که به نظر می‌رسد شهر یا کشور‌های کوچکی مثل هنگ کنگ و سنگاپور هم که در کنترل بیماری موفق بوده‌اند بیشتر به دلیل اقدامات سخت گیرانه است که در کشور‌های بزرگ قابل اجرا نیست.

مثل مجازات زندان یا پرداخت ۱۰ هزار دلار برای عدم قرنطینه خانگی و البته تعطیلی سریع مدارس هم موثر بوده است.

میانگین سنی فوت در اثر کرونا در ایران

از ویروس کرونا جدید نترسید، اما کاملا هشیار باشید !

برای ابولا که گفته می‌شود دارای مکانیزم مشابهی با نسل جدید ویروس کرونا است، نرخ مرگ و میر 10 درصد اعلام شد. به عبارتی 10 درصد افرادی که دچار این بیمار می‌شدند، جانشان را از دست می‌دادند.

این نرخ برای بیماری جدید 2 درصد است. گفته‌های رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت تاییدی بر کم‌خطر بودن کرونا در مقایسه با بیماری‌های ویروسی مشابهی است که طی چند سال اخیر بروز کرده و در نهایت از بین رفته‌اند.

طبق گفته‌ های رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت، نزدیک به 70 درصد افراد مبتلا به نوع ویروس جدید، بین پنج الی هفت روز بعد رو به بهبودی رفته‌اند. در 30 درصد بقیه ممکن است علائم شدیدی در سیستم تنفس فوقانی و تحتانی ظاهر شود.

تعداد کمی از بین این 30 درصد، با وخامت اوضاع رو به رو شده و نیازمند بستری شدن در قسمت مراقبت‌های ویژه خواهند بود. از بین افرادی که کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه کشیده می‌شود، نزدیک به 70 درصد بهبود پیدا کرده و مرخص می‌شوند.

ولی 30 درصد بقیه به خاطر شدت بیماری به کام مرگ کشیده خواهند شد. این گفته‌های رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت نیز به همان نرخ 2 درصدی کشنده بوده ویروس کرونا جدید اشاره می‌کنند.

سن ابتلا به بیماری کووید 19

آقای عرفانی میزان بیماری‌زایی و کشنده بودن کرونای نسل جدید را در مقایسه با آنفولانزای H1N1 کمتر می‌داند. جالب است بدانید یکی از اصلی‌ترین دلایل گسترش زیاد کرونای ووهان در سرتاسر چین و مخصوصا شهر ووهان، ترسناک نبودن علائم اولیه آن است.

به همین دلیل بسیاری بیماری خود را جدی نگرفته و آن را یک سرماخوردگی عادی تلقی می‌کنند. در ابتدا، علائم نخستین، سرفه‌های خشک، سردرد و تب خفیف است که همیشه در زمان ابتلا به آنفلونزا نیز رخ می‌دهد. در موارد حاد، بیمار به نفس تنگی دچار خواهد شد.

در مقایسه با علائمی که ابتلا به سارس و ابولا در بدن بیمار به وجود می‌آورد، این موارد خفیف به نظر می‌رسند. فرد مبتلا به این دو بیماری با عفونت ریه مواجه شده و دردهای شدید ماهیچه‌ای امانش را می‌برد.

اختلال شدید در تنفس، اسهال و استفراغ و در مواردی خونریزی داخلی، جان فرد گرفتار به سارس و ابولا را می‌گرفت. اما در مبتلایان به ویروس کرونا ووهان چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.

اغلب قربانیان بالای 40 سال سن داشته و در پرونده پزشکی آ‌ن‌ها سابقه بیماری‌های حاد عفونی، قلبی و ریوی دیده می‌شود. این سابقه به طور واضح از ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن این دسته افراد خبر می‌دهد.

طبق آمارها، قربانیان کرونای سال 2020 سابقه بیماری حاد داشته‌اند. به همین دلیل نرخ مرگ و میر ناشی از از ابتلا به ووهان کمتر از بیماری‌های ویروسی مشابه از قبیل سارس و ابولا است.

دانشمندان معتقدند در مکان‌های باز، احتمال انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر پایین است، اما در محیط‌های بسته، که فردی گرفتار به ویروس کرونا به همراه فردی سالم در آن قرار دارند، به شدت افزایش پیدا می‌کند.

چه کسانی فوت‌شدگان بر اثر ویروس کرونا را در ایران غسل می‌دهند؟

سوالات رایج در مورد ویروس کرونا (COVID-19)

۲۲ راهکار تا کرونا نگیریم !

تفاوت بین کرونا ویروس و آنفلونزا چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا