دسته‌بندی نشده

مکان های تفریحی ایتالیا

مکان دیدنی

مکان های تفریحی ایتالیا

کولوسئوم

کولوسئوم و یا به قولی کلوزیوم یکی از باشکوهترین و عظیمترین آمفی تئاترهای رومی بوده است که شاهد فجیعترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان بوده است همون عرصه نبردگاه گلادیاتورها در روم باستان که الان هم در شهر روم ایتالیا همچنان پا برجاست .

کولوسئوم در سال ۷۰ بعد از میلاد ساخته شده که نبردهای خونین گلادیاتورها بر سر مرگ و زندگی که یکی از سرگرمیهای روزمره امپراتوران و اشراف روم بوده است در این بنای عظیم برگزار می شده در ای مکان هزاران گلادیاتور کشته شدند.

مکان تفریحی

کولوسئوم سالن آمفی تئاتر با ۵۰ هزار صندلی در رم روزگاری بیش از ۵۰ هزار تماشاچی را در خود جای می داده است.استخوان بندی بنا با کیلومترها راهروهای سرپوشیده وپلکانهای طویل شاهکاری از فنون مهندسی ومعماری در تامین عبور ومرور سهل و بی مانع جمعیتی کثیر به داخل وخارج میدان ورزشی است.

در بنای کولوسئوم هم طاق گهواره ای عادی وهم طاق مختلط یا متقاطع که از تداخل دو طاق گهواره ای با زاویه قائمه تشکیل می یابد به کاررفته است.

کلوسئوم از دو جهت اهمیت داره یکی اینکه اولین کاربردی تفریحی رسمی در تاریخ معماری جهان هست و فقط بخاطر تفریح عموم و نه قشر خاصی از اجتماع ساخته شده و دیگر اینکه آبا و اجداد بتنهای امروز برای اولین بار در این بنا بکار گرفته شد .

بین این دو تا ویژگی یک ارتباطی هم وجود دارد: برای اینکه بتوان عموم مردم رو در یک فضای سر پوشیده جا داد نیاز به تکنولوژیی هست که دهانۀ وسیعی رو پوشش بدهد و تا قبل از این زمان تکنولوژی سقف زنی به اون حد از پیشرفت نرسیده بود که دهانۀ وسیعی رو پوشش بدهد و دست یافتن به ماده ای با مقاومت زیاد این امر رو میسر کرد.

مکان های تفریحی ایتالیا

مرکز تاریخی فلورانس

مرکز تاریخی فلورانس (به ایتالیایی: Centro storico di Firenze) ناحیه‌ای‌است در شهر فلورانس ایتالیا. این ناحیه که ناحیهٔ یکم فلورانس است در سال ۱۹۸۲ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مکان های تفریحی ایتالیا

یونسکو از این ناحیه به عنوان گنجینه‌ای از آثار هنری و معماری یاد می‌کند که در دوران طلایی فلورانس و در پی قدرت اقتصادی و تجاری آن در این دوران پدید آمد. کلیسای جامع فلورانس و برج جیوتو در کنار و کلیسای سنت جان در جلوی آن، کاخ مدیچی، کلیسای سن لورنس، موزه سن مارک، مجسمه داوود و بپتیستری سن جووانی برخی از این آثار هستند.

مکان های تفریحی ایتالیا

رم

رم، اولین مقصد توریست‌ها در اروپا، شهر باستانیِ امپراطوری روم، شهر مجسمه‌هاست و شهر کلیساها. شهر میکل‌آنژ و داوینچی. دیدار از شهر رم ، دیدار از بزرگ‌ترین موزه‌ی بی سقف دنیا است.

رم را در دنیا با تاریخ هزارساله‌اش می‌شناسند و فرهنگ ایتالیاییش، مردمان خونگرمش، پیتزا و پاستا و بستنی‌اش و دست‌فروش‌ها و کلیساهایش. در دنیا به او لقب شهر ابدی داده‌اند. رم زیبا، زنده و تودرتو است و به دلیل آب و هوای خوبش در هر فصل سال پر از توریست است. حضور دائمی توریست‌ها و بناهای تمدن کهن است که شهر را ابدی و ازلی جلوه می‌دهد.

مرکز تاریخی رم از میراث جهانی یونسکو است. همین که در منطقه‌ی رم قدیم در خیابان بلند و باریک ویا دل کورسو از اتوبوس، تاکسی و یا مترو پیاده شوید روح بی‌نظیر شهر را حس می‌کنید. خیابان پُر از کوچه‌های باریک است که به میدان‌های کوچک رمی (پیاتزا) منتهی می‌شود. بسیاری از آثار دیدنی رم در نزدیکی این خیابان قرار دارد.

حواستان باشد هنگام قدم زدن و گشت و گذار در کوچه و خیابان‌های شهر سرتان را بالا بگیرید و نوک ساختمان‌ها و بالای کلیساها را نگاه کنید. همه جا پر است از مجسمه‌های زیبا، عجیب، و پر از قصه‌ی میکل آنژ، داوینچی، برنینی، آلگاردی و دیگر هنرمندان ایتالیایی.

مکان های تفریحی ایتالیا

شاید در هیچ شهری در دنیا نتوان این حجم از مجسمه‌ها و آثار هنری که یک‌جا در رم وجود دارد را پیدا کرد. حضور آثار هنری و تاریخی در جای جای شهر و روح و اتمسفر خاص رم ترکیب کم‌نظیری بدست می‌دهد که در کمتر شهر اروپایی نظیر آن را می‌توان سراغ گرفت.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا