دسته‌بندی نشده

موثر ترین درمان های خانگی التهاب مفاصل

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی التهاب مفاصل بیشتر آشنا شوید

التهاب مفاصل، واکنش بدن به شرایط خاص یا بیماری هاست. التهاب نشانه ای است که خون به ناحیه آسیب دیده منتشر می شود و گلبول های سفید خون و مواد شیمیایی بدن برای غلبه با بیماری زمینه ای آزاد می شوند. التهاب مفاصل می تواند به علت هر کدام از این دلایل باشد؛ عود زخم های قدیمی، شکستگی ها، عفونت باکتریایی و شایع ترین علت آن بیماری آرتریت است. التهاب مفاصل معمولا با تورم، قرمزی، سفتی و درد همراه است.

درمان خانگی التهاب مفصل

روش های خانگی درمان التهاب مفاصل

1. زنجبیل یکی از درمان های خانگی التهاب مفاصل

خوردن زنجبیل می تواند التهاب و درد را به دلیل خواص ضد التهابی آن، کاهش دهد. فرقی ندارد که شما آن را در داخل سوپ، سالاد و سس بریزید و یا آن را خام بخورید. زنجبیل یکی از مؤثرترین داروهای خانگی برای التهاب و ورم مفاصل است.

2. استراحت برای درمان خانگی التهاب مفاصل

زمانیکه ناحیه آسیب دیده شروع به درد می کند، استراحت کنید. استراحت یک روش اثبات شده برای تسکین درد است. اگر درد در ناحیه کشکک زانو باشد، سعی کنید بیشتر بنشینید تا از تورم و التهاب بیشتر که درد ناحیه آسیب دیده را تشدید می کند، جلوگیری شود.

3. فلفل کاین از درمان های خانگی التهاب مفاصل

فلفل کاین حاوی کپسایسین را با کره کاکائو، روغن نارگیل یا لانولین مخلوط کنید و به مدت حداقل 10-15 دقیقه به طور مستقیم روی ورم مفاصل قرار دهید. فلفل کاین با توانایی موضعی عالی خود برای کاهش درد مفاصل معروف می باشد.

4. گیاه گزنه خشک شده

چای معمولی خود را با گزنه خرد شده و خشک مخلوط کنید. شما می توانید دمنوش گزنه نوش جان کنید و یا ناحیه ورم مفاصل را در محلول موضعی این گیاه فرو کنید؛ اثبات شده که این گیاه بسیار موثر است.

5. روغن اوکالیپتوس برای درمان التهاب مفاصل

روغن اوکالیپتوس ضد التهاب طبیعی است که قطعاً به تسکین درد مفاصل و عضلانی شما کمک می کند همچنین سختی ناشی از آرتریت و پارگی عضلات را کاهش می دهد و برای درمان درد مفاصل به علت رگ به رگ شدن عضلات موثر است. قسمت آسیب دیده مفاصل را به مدت 10-30 دقیقه با روغن اوکالیپتوس ماساژ دهید. این کار می تواند گردش خون را بهبود بخشد، روغن اکالیپتوس عضلات مفصل را بهبود می بخشد و علائم التهاب مفصلی را کاهش می دهد.

6. کمپرس گرم و سرد

با استفاده از پد یا بطری گرم کمپرس گرم و سرد روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید. فراموش نکنید که یک حوله بین کمپرس و پوست قرار دهید. کمپرس گرم باعث کاهش درد و سفتی عضله می شود، در حالی که کمپرس سرد اجازه می دهد تا نقطه مورد نظر به طور موقتی بی حس شود.

7. آب یکی از درمان های خانگی التهاب مفاصل

نوشیدن مقدار کافی آب، یک درمان خانگی مناسب برای کاهش التهاب مفاصل است و مانع از حمله به قسمت های دردناک مفاصل می شود.

8. گیلاس از درمان های خانگی التهاب مفاصل

گیلاس ها را بجوشانید و مخلوط شربت مانندی را تهیه کنید، یک نوشیدنی شیرین بدست می آید. وقتی علائم التهاب مفصلی شروع می شود، یک قاشق غذا خوری از آن بنوشید. گیلاس به عنوان منبع خوبی از منیزیم شناخته شده است، که به عنوان یک ضد درد عمل می کند و پتاسیم موجود در آن باعث کاهش التهاب می شود.

9. زردچوبه، بروملین و زنجبیل

زردچوبه تازه ضد التهاب است و باعث درمان مشکلات گوارشی، رفع تهوع و گاز روده می شود. زنجبیل در کنار زردچوبه دردهای مفاصل را التیام می دهد و مشکلات تنفسی را درمان می کند. آناناس نیز حاوی بروملین است که دارای خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی است. پودر زنجبیل و زرد چوبه و نصف فنجان آب آناناس را در آب داغ ریخته و مخلوط کنید تا یک داروی گیاهی قوی و موثر به عنوان ضد التهاب و ورم در دسترس داشته باشید. این معجون می تواند درد مفاصل را کاهش دهد.

10. دانه کرفس برای درمان خانگی التهاب مفاصل

عصاره دانه های کرفس را به آب آشامیدنی یا آبمیوه های مورد دلخواهتان اضافه کنید. بذر کرفس به علت محتوای پتاسیم بالای خود برای درمان التهاب مفاصل اثبات شده است.

11. عصاره سنجد در درمان خانگی التهاب مفاصل

عصاره سنجد به درمان آرتروز و التهاب مفاصل کمک می کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که برای کاهش و بهبود درد ناشی از آرتروز، عصاره گیاه سنجد موثرتر از داروی مسکن استامینوفن عمل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا