دسته‌بندی نشده

موثرترین درمان های خانگی سکسکه کدامند ؟

درمان های خانگی سکسکه

سکسکه ناشی از انقباض عضله‌ی دیافراگم (جداکننده‌ی قفسه‌ی سینه از شکم) است. بعداز هربار انقباض دیافراگم، تارهای صوتی ناگهان بسته می‌شود و صدایی از گلو شنیده می‌شود که سکسکه نام دارد.تقریبا همه افراد ممکن است دچار سکسکه شوند، سکسکه معمولاً یک مشکل موقتی و زود گذر است . با این حال، همین عارضه ساده، در صورتی که بیش از حد ادامه پیدا کند، می تواند آزار دهنده باشد. اگر می خواهید به راحتی از شر سکسکه رها شوید روش های پیشنهادی ما را امتحان کنید. با مجله دلگرم همراه شوید.

علل و علائم سکسکه

خوردن یک وعده غذای سنگین ، تند غذا خوردن، یجا نوشیدن مقدار زیادی آبجو یا سودا، یک روز پر استرس ، یا به طور ناگهانی هیجان زده شدن، در اینصورت با سکسه کوتاه مدت مواجه خواهید شد. در موارد نادر، سکسکه برخی افراد بیش از 48 ساعت نیز طول کشیده است که می تواند نشانه ای از شرایط خاص فیزیکی فرد باشد. برخی از عوامل بیرونی، موجب سکسکه طولانی مدت می شوند، مانند:

  • آسیب عصبی یا و تحریک ناشی از (لارنژیت، تومور یا کیست در گردن یا ریفلاکس معده)
  • اختلالات سیستم عصبی مرکزی (سکته مغزی، مننژیت، ملتیپل اسکلروزیس(ام اس)، آنسفالیت، آسیب و جراحت مغزی
  • اختلالات متابولیک: (نارسایی کلیه و عدم تعادل الکترولیتی، دیابت)
  • مواد مخدر: (باربیتورات ها(خواب آورها)، قرص های استروئید ، آرام بخش ها، داروهای بیهوشی)

درمان های خانگی سکسکه

یکی از رایج ترین مواردی که سکسکه رخ می دهد زمانی است که غذا می خورید و یا چیزی می نوشید. سعی کنید که به آرامی غذا بخورید و نوشیدنی ها را جرعه جرعه بنوشید نه یکباره.، این کار باعث می شود تا هوا کمتر وارد دهان شود. اگر می خواهید از شر سکسکه رها شوید، از داروهای خانگی زیر استفاده کنید :

1. لیمو

طعم ترش لیمو اعصاب تحریک شده ای را که موجب سکسکه می شوند را خنثی می کند، بنابراین سکسکه فوری برطرف می شود. می توانید نصف قاشق چای خوری آب لیمو را داخل دهان نگه دارید و چند ثانیه صبر کنید سپس قورت بدهید. علاوه بر این می توانید لیمو را با آب مخلوط کرده و یکجا بنوشید.

2. زبان

برخی افراد ادعا می کنند که با بیرون کشیدن سریع و ناگهانی زبان از شر سکسکه خلاص شده اند.

3. گوش پاک کن

سقف دهان خود را با یک گوش‌ پاک‌کن قلقلک بدهید.

4. نفس خود را نگه دارید

نگه داشتن نفس یک درمان قدیمی برای رفع سکسکه است. این کار مقدار دی اکسید کربن را در جریان خون افزایش می دهد و ذهن رو منحرف می کند و سکسکه رو متوقف می کند. یک نفس عمیق بکشید و بعد تا جایی که می تواند نفستان را نگه دارید. دوباره نفس بگیرید و حبس کنید و این کار را برای چندین بار انجام بدهید تا زمانی که سکسکه متوقف شود.

5. زنجبیل

خوردن مقدار کمی زنجبیل نه تنها سوء هاضمه را درمان می کند، بلکه می تواند سکسه را نیز برطرف کند.

6. آب آناناس

گاهی اوقات محتوای اسیدی آب آناناس می تواند سکسکه را درمان کند. به آرامی یک لیوان آب آناناس برای کاهش سکسکه بنوشید.

7. پاکت کاغذی

داخل یک کیسه کاغذی نفس بکشید تا مقدار دی اکسید کربن در جریان خون افزایش یابد، این کار کمک می کند تا توجه بدن را به جای سکسکه کردن به خلاص شدن ازشر CO2 اضافی متمرکز کند.

8. فلفل سیاه

بو کشیدن فلفل سیاه و سپس عطسه کردن باعث می شود دستگاه تنفسی به توقف سکسکه کمک کند. پودر فلفل سیاه را را استشمام کنید تا بتوانید به راحتی سکسکه را متوقف کنید.

9. داروی ضد اسید معده (ضدترشی)

یک داروی ضد اسید معده (ضدترشی ) را که حاوی منیزیم است مصرف کنید، زیرا باعث کاهش تحریک و آرام سازی اعصاب می شود. یک یا دو قرص مصرف کنید.

10. عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را ببلعید، تا از این طریق عصب تحریک شده ای که باعث سکسکه شده را غیرفعال کنید.

11. آب یخ

یک لیوان آب یخ می تواند سیستم عصبی شما را تکان دهد و به سکسکه پایان دهد. برخی افراد ادعا می کنند با مالیدن یک قطعه یخ در پشت گردن می توانند سکسکه را قطع کند

12. گوش

انگشت خود را در گوش ها قرار دهید و داخل گوش بچرخانید این کار می تواند پایانه های عصبی که موجب سکسکه می شود را تحریک کند و باعث توقف سکسکه شود

13. تخم شوید

یک قاشق چایخوری تخم شوید را قورت بدهید یا بجوید. تخم شوید با تحریک عصب، موجب توقف سکسکه می شود.

بیشتر بخوانید:

دلیل سکسکه نوزاد چیست و برای بند آوردن سکسکه نوزاد بهترین راه …

سکسکه طولانی مدت یکی از نشانه‌های حمله قلبی

چگونه سکسه های طولانی را درمان کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا