دسته‌بندی نشده

مهمترین علائم افسردگی ماژور و خطرات جدی که به همراه دارد !

در مورد علت افسردگی ماژور صحبت می کنیم اما بگذارید یک موضوع دیگر را نیز با شما در میان بگذاریم. این مدل افسردگی گاهی برای افراد بسیار مشکل ساز است و در نهایت منجر به خودزنی یا خودکشی می شود.

دلایل افسردگی ماژور

چطور می شود که شخص درگیر افسردگی ماژور می شود؟ یکی از مهمترین دلایلی که سبب بروز افسردگی ماژور می شود این است که شما در زندگی دستخوش یک سری مشکلات می شوید. این مشکلات گاه به صورت ناخواسته ایجاد می شود. کسانی که توانایی تحمل مشکلات را ندارند به مرور دچار این مدل افسردگی می شوند.

شکست های کاری و عشقی و از دست دادن عزیز مهمترین عواملی است که سبب بروز افسردگی ماژور می شود. دقت کنید که این سبک از افسردگی ها به طور کلی بر اساس موقعیت ذهنی افراد و سبک زندگی که دارند متفاوت است.

افسردگی ماژور

دلیل دوم ارثی و ژنتیکی است. زمینه های ارثی و ژنتیکی در افراد به طور کلی سبب جهش در ژن ها می شود و شخص را درگیر افسردگی می کند. کسانی که در زندگی خود والدین افسرده دارند نیز ممکن است که درگیر این مشکل شوند. از یاد نبرید که افسردگی در ابتدا سطح اولیه و ابتدایی خود را طی می کند اما پس از مدتی اگر به آن دقت نشود سبب بروز مشکلات بیشتر شده و در نهایت به سطح پیشرفته گذر می کند و مشکل ساز می شود.

علائم اختلال و افسردگی ماژور

  • تغییرات هورمونی را جدی بگیرید!

تغییرات هورمونی در زنان بخصوص پس از زایمان یکی از موارد مهمی است که ارزیابی می شود. تغییرات هورمونی سبب می شود که فرد با مشکلات جدی روبرو شود. مثلاً دوره یائسگی یکی از دوران های حساس برای بانوان است که سبب می شود هورمون ها در شرایط نامناسب قرار بگیرند. دقت کنید که در این دوره شخص باید با مشاور همراه باشد.

علت افسردگی ماژور

بارداری و زایمان نیز از مواردی است که در نهایت سبب بروز تغییرات هورمونی در فرد می شود. این موارد می بایست توسط بسیاری از مشاوران ارزیابی شود. تغییرات هورمونی گاهی به قدری قوی است که سبب می شود شخص احساس پوچی داشته باشد و مهمترین عامل افسردگی ماژور شناخته می شود. احساس پوچی در افراد باید جدی گرفته شود در غیر این صورت مسئله ساز می شود.

علت های پنهان که منجر به افسردگی ماژور می شوند!

اعتیاد به الکل و مواد مخدر در ابتدا برای افراد خوشایند است اما آمارها نشان می دهد که این مشکلات در نهایت سبب بروز افسردگی های شدید به خصوص افسردگی ماژور در افراد می شود که به اوردوز منجر می شود. دقت کنید که در این زمینه به طور کلی یک سری شرایط مطرح است و باید همه جوانب سنجیده شود. واکنش های شیمیایی که در مغز انسان رخ می دهد می تواند یکی از دلایل مهم پیدایش افسردگی ماژور باشد.

به طور کلی واکنش های شیمیایی در مغز می تواند ناشی از داروهای مختلف باشد. بعضی مواد مختلف مغز انسان را رو به پوچی می برند. اضطراب و استرس که این روزها در زندگی همه ما وجود دارد نیز از مواردی است که سبب بروز افسردگی ماژور می شود. اضطراب و استرس اگر در شخص بسیار زیاد باشد سبب می شود که نتواند کارهای روزمره خود را به درستی انجام دهد و در نهایت مشکل افسردگی ماژور برای او رخ می دهد.

یکی از مهمترین علائم افسردگی ماژور مربوط به بی حوصلگی است. شما به قدری بی حوصله هستید که نمی توانید فعالیت های روزمره خود را به سادگی انجام دهید. سطح بی حوصلگی در شما به قدری زیاد است که حتی برای خودتان هم وقت نمی گذارید. اختلال در خواب و اشتها از دیگر مواردی است که سبب بروز افسردگی ماژور می شود.

نشانه افسردگی ماژور

حساسیت و زود رنجی از دیگر مواردی است که نشانه مهمی از افسردگی ماژور خواهد بود. به این معنی که شما بابت ساده ترین مسائل گریه می کنید. حساسیت و زودرنجی در شما به قدری زیاد می شود که احساس خوبی نسبت به خود ندارید و از حضور در جمع های مختلف خجالت می کشید.

حتماً بخوانید:

مشکل در تمرکز یکی دیگر از علائم افسردگی ماژور است. مشکل در تمرکز سبب می شود که نتوانید شرایط را به طور دقیق بسنجید. هرچه سطح تمرکز شما کمتر باشد در نهایت مشکلات بیشتری ایجاد می شود. پس دقت کنید که سطح تمرکز شما بسیار مهم است و اگر مشکل تمرکز دارید یعنی افسردگی شما وارد پریود شدید شده است و بیماری افسردگی ماژور در کمین شما خواهد بود.

البته عدم قدرت در تصمیم گیری نیز از مواردی است که باید مدنظر قرار دهید و اهمیت بسیار زیادی دارد. در بهترین شرایط چه خوب است که بتوانید وضعیت خواب و اشتهای خود را تنظیم کنید و سعی کنید وزن خود را نیز استاندارد نگه دارید.

منبع: وبلاگ مغز من

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا