دسته‌بندی نشده

معنی ضرب المثل آسمان به زمین نمی آید

معنی ضرب المثل آسمان به زمین نمی آید

ضرب المثل آسمان به زمین نمی آید: یعنی اتفاق فوق العاده ای روی نخواهد داد. آسمان که به زمین نیامده به این معناست که طوری نشده، اتفاقی نیفتاده است.

داستان ضرب المثل آسمان به زمین نمی آید

می گویند در زمان های دور مرد کشاورزی در روستایی زندگی می کرد و دستش به دهانش می رسید و از فروش محصولاتش پول خوبی بدست می آورد.

مرد فرزند و کسی نداشت که در زمین به کمک او بیاید و یک تنه خودش به تمام کارها رسیدگی می کرد . تا اینکه یکی از این سال ها بارش آنچنان نبود که محصولی داشته باشد و از لحاظ مالی درآمدی بدست آورد .

پیرمرد خیلی غصه خورد به طوری که مریض شد و از شدت بیماری در بستر افتاد . یک روز همسایه ها برای دیدن او به خانه اش آمدند تا از وی عیادت کنند.

همسایه ها وقتی حال پریشان و رنگ زرد پیر مرد کشاورز را دیدند خیلی برایش ناراحت شدند و برای اینکه به وی دلداری بدهند یکی گفت پاشو مرد آسمان که به زمین نیامده امسال سال پر بارشی خواهیم داشت و تو همچنان مثل گذشته محصولات خوبی برداشت خواهی کرد.

از آن پس این گفته به صورت اصطلاح و یک ضرب المثل در آمده و هر وقت برای کسی مشکلی به وجود می آید برای اینکه به او دلداری بدهند و بگویند اتفاق خاصی نیفتاده، به وی می گویند: آسمان به زمین نمی آید

separator line

ضرب المثل هفت شهر عشق را عطار گشت یعنی چه ؟

ضرب المثل خر ما از کرگی دم نداشت یعنی چه ؟

ضرب المثل هر را از بر تشخیص نمی دهد یعنی چه ؟

ضرب المثل رفت داخل باقالی ها از کجا آمده است ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا