دسته‌بندی نشده

معنی اصلی دربی چیست ؟

معنی دربی

دربی، شهرآورد، داربی (در تلفظ انگلیسی بریتانیایی)، به مسابقه ورزشی بین دو باشگاه همشهری که هم آورد هم شناخته می‌شوند، گفته می‌شود. شهرآورد بیشتر در ورزشهای گروهی و به ویژه در فوتبال و راگبی کاربرد دارد. واژهٔ شهرآورد از برابرهای نهاده‌های فرهنگستان زبان فارسی است. این واژه از «آورد» (نبرد)، و به معنی «نبرد شهر» است.

دربی چیست؟

دربی به مسابقه فوتبالی گفته میشود که بین دو تیم از یک شهر یا یک منطقه برگزار میشود.این مسابقه فوتبال هم حواشی زیادی دارد و هم تاریخچه طولانی در میان مردم آن منطقه دارد و همین علت اهمیت زیادی بین مردم آن منطقه دارد. دربی ها بین تیم های پرطرفدار از یک شهر برگزار میشوند. این بازی ممکن است در سطح لیگ و مسابقات باشگاهی باشد یا بین دو باشگاه اما در سطوح دیگر مثل جام حذفی یا لیگ قهرمانان اروپا برگزار شود.

هیجان بالای برد و باخت در این بازی فوتبال باعث برخورد های زیادی در میان طرفداران این دو تیم میشود. در برخی از نقاط دنیا این بازی به خشونت نیز کشیده میشود. در این بازی برد و باخت اهمیت بسیار بالایی دارد و در مقابل جایگاه تیم ها در جدول چندان مورد نظر تماشاگران نیست.

معنی اصلی دربی چیست ؟

شهرآورد چیست؟

شهرآورد معادل فارسی دربی است که به طور کامل معنای آن در بر نمیگیرد. شهرآورد به معنای بازی دو تیم از یک شهر است اما دربی به بازی دو تیم از یک منطقه یا کشور هم گفته میشود. شهرآورد معمولا به بازی دو تیم پرطرفدار تهرانی یعنی استقلال و پرسپولیس گفته میشود.

معنی اصلی دربی چیست ؟

تاریخچه دربی

گفته میشود که در حدود قرن 18 ام میلادی مسابقه فوتبالی بین دو تیم آبی پوش و قرمز پول شهر لیورپول انجام میشده است. زمین این دو تیم لیورپول که در آن مسابقات خانگی را برگزار می کردند توسط پارکی به نام استنلی از هم جدا می شده است که مالک آن پارک یا باغ شخصی بوده به اسم کنت دربی و از آن روز مسابقات ورزشی که تیم های یک شهر یا یک استان و منطقه با هم برگزار می کنند دربی نامیده می شود.

همچنین معمولا مسابقاتی بین دو تیم پر طرفدار برگزار میشود حساسیت بالایی دارند و اصطلاحا به آنها دربی گفته میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا