دسته‌بندی نشده

معرفی 5 مورد از مزایای افراد مجرد از نظر سلامت روحی و فیزیکی

فواید مجرد ماندن و تاثیر آن بر سلامت روحی و جسمی

همانطور که احتمالاً می دانید گزارش ها و اسناد معتبر زیادی وجود دارد که اثبات می کند زندگی مشترک و تشکیل خانواده دادن تاثیرات مثبت روحی روانی زیادی بر سلامت افراد می گذارد. اما به هر حال به تازگی گزارش هایی نیز به اثبات رسیده اند که در آن مزایای مجرد بودن نیز مورد توجه قرار گرفته است. پس اگر شما هم به مانند من هنوز مجرد هستید و تشکیل خانواده نداده اید از شما دعوت می کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید. با دلگرم همراه باشید.

فواید مجرد ماندن

مجرد بودن بهتر است یا متاهل بودن؟

به طور کلی روابطی که افراد در طول زندگی خود با جنس مخالف برقرار می کنند چه ادامه دار باشد و چه با شکست به سرانجام برسد تاثیر روحی روانی خاص خود را بر روی سلامت افراد خواهد گذاشت.

گزارش ها و تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که افرادی که ازدواج کرده و یا به هر صورت با یک نفر ارتباط عاطفی برقرار کرده اند شانس آنها برای مقابله با بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ بیشت است. این دسته از افراد روحیه بهتری داشته و با فرزندآوری نیز میزان رضایت آنها از زندگی بیشتر خواهد شد.

تعداد افرادی که از ده 1950 میلادی به تنهایی زندگی کرده و به عبارتی زندگی مشترک تشکیل نداده اند در ایالات متحده رشد قابل توجهی داشته است. طبق آماری که در سال 2016 میلادی از میزان افراد مجرد در آمریکا گرفته شده، به نظر می رسد حدود 110 میلیون نفر در این کشور یعنی تقریباً 45.2 درصد افراد مجرد هستند که در مقایسه با کشور ما ایران رقم قابل توجهیست.

همچنین بخوانید:

برطرف کردن ترس دختران از مجرد ماندن

راه های مناسب برای بازگشایی بخت دختران مجرد

کدوم دوره بهتره ؟مجردی یا متاهلی؟

فواید مجرد ماندن و تاثیر آن بر روی سلامت روان

فواید مجرد بودن

در حال حاضر هیچ شکی در وجود میزان تاثیرات سلامت روحی و فیزیکی تشکیل خانواده برای افراد وجود ندارد اما آیا افراد مجرد هم از این تجرد خود نفعی می برند؟

داشتن یک بدن فیزیکی استاندارد:

اگر جزء آن دسته افرادی باشید که به بدن و ساختار فیزیکی خود اهمیت زیادی می دهند مطمئناً باید با اصطلاح BMI آشنا باشید. این اصطلاح که مخفف Body Mass Index است شیوه ایست که با آن میزان استاندارد بودن وزن شما را بر حس کیلوگرم و با توجه به میزان قد شما تعیین می کند. به عنوان مثال یک شاخص با مقدار 18.5 تا 24.9 یک معیار و تراز استاندارد محسوب می شود. از طرف دیگر مقادیر بالای این محدوده تا مرز 30 به عنوان وزن بالا و بیشتر از 30 نیز به عنوان سنگین وزن شناخته می شود. بنا به پژوهش هایی که اخیراً صورت گرفته به نظر می رسد افراد متاهل تمایل بیشتر به خوردن داشته و از آن طرف نیز ورزش کمتر و در نهایت با اضافه وزن غیرمنطقی مواجه هستند. همین مسئله سبب می شود افراد متاهل که توجهی به این قضیه ندارند در برابر بیماری های مختلف اعم از بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع 2 و مشکلات تنفسی بیشتر در معرض خطر باشند.

سلامت بیشتر روحی و روانی:

طبق مطالعاتی که توسط سازمان سلامت ایالات متحده انجام شده به نظر می رسد افرادی که زندگی مجردی را به تشکیل خانواده و همسر ترجیح داده اند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بوده و رشد بیشتری را در زمینه های مختلف کاری تجربه کرده و به مرور زمان خواهند کرد. این مطالعات همچنین نشان می داد که افراد مجرد که تنها به خود متکی بوده و برای تامین نیازهای خود روی پای خود می ایستند احساسات منفی کمتری را نسبت به افراد مجرد تجربه می کنند. همچنین در این گزارش ها به نظر می رسید که در مواردی، رشد فیزیکی افراد مجرد در مقایسه با افراد متاهل از تداوم و استاندارد بهتری برخوردار است.

افزایش بهره وری و خلاقیت:

بنا به نتایج علمی منتشر شده به نظر می رسد افرادی که با وجود اینکه تنها و مجرد بوده و از زندگی خود راضی بوده و شرایط خوب و رضایت بخشی را تجربه می کنند از نظر ساختار پوست شرایط مطلوب تری را نسبت به افراد متاهل دارند. در واقع افرادی مجردی که با وجود تجرد احساس تنهایی و خمودی ندارند سرعت پیشرفت بیشتری را در کار و پیشه خود تجربه کرده و به مرور زمان نیز احساس رضایت آنها از این وضعیت نیز بیشتر خواهد شد. این حالت همچنین می تواند خطر بروز استرس را کاهش دهد.در واقع تنهایی به این دسته از افراد زمان بیشتری را برای تفکر و تجدید قوای ذهنی و فیزیکی داده و در نتیجه این فرصت را داشته تا بتوانند بیشتر با تمرکز روی توانایی های بالقوه خود، در کار خود پیشرفت بهتر و رضایت بخش تری را تجربه کنند.

داشتن ارتباطات اجتماعی بهتر و بیشتر:

افراد مجرد در مقایسه با افراد متاهل روابط عمیقتر و با کیفیت بیشتری با سایر افراد برقرار کرده و همچنین میزان پذیرش آنها از سوی افراد دیگر از نقطه نظر ارتباطات کاری و .. بیشتر خواهد بود در این حالت استثنایی وجود نداشته و هر دو جنس مرد و زن از مزاییی ارتباطی بهتری برخوردار شده و خواهند شد. همین قضیه یعنی داشتن ارتباط قوی کاری و عاطفی نزدیکتر تاثیر بسیاری بر سلامت روحی و فیزیکی افراد خواهد گذاشت. از طرف دیگر داشتن ارتباطات ضعیف هم می تواند میزان قوای افراد در برابر بیماری های فیزیکی و روحی را کاهش دهد.

داشتن یک ساختار استاندارد از نظر فیزیک بدنی:

بنا به تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته به نظر می رسد افرادی که به هر حال ارتباطاتی با جنس مخالف و یا به طور کلی ازدواج کرده و مسئولیت یک خانواده را بر عهده گرفته اند سرگرمی ها و ورزش های نا مناسبی را دنبال می کنند علت این قضیه در واقع می تواند داشتن زمان کمتر و همچنین دغدغه های فکری مرتبط با خانواده باشد. در واقع داشتن یک روند تمرینی منظم و با قاعده می تواند تاثیر شگرفی بر شرایط بدنی افراد داشته باشد که افراد متاهل احتمالاً زمان و انگیزه کافی برای پیگیری این روند را نداشته و یا کمتر دارند.

همین قضیه سبب می شود افراد متاهل در معرض خطر بیشتری در برابر بیماری های روحی و فیزیکی همچون مشکلات قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان های خاص داشته و به طور کلی از عمر کوتاه تری نسبت به افراد مجرد برخوردار باشند.اما نتیجه گیری نهایی این است که اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که می توانید بدون داشتن یک ارتباط عاطفی و مسئولیتی با جنس مخالف، به تنهایی زندگی کرده و همچنین با این وجود رضایت داشته و احساس بهتری دارید پیشنهاد ما به شما تجرد است چرا که یک ارتباط و ازدواج بد خیلی خیلی بدتر از تجرد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا