دسته‌بندی نشده

معرفی کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس

فواید مصرف کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس

کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس یک مکمل ورزشی عالی برای تناسب اندام است . ال کارنیتین از ترکیب دو آمینو اسید لیزین و متیونین، ال کارنیتین در بدن تشکیل می شود. با اینکه بدن قادر به ساختن این ترکیب است اما برخی از افراد دچار کمبود می شوند و نمی توانند کارنیتین کافی مورد نیاز بدن خود را تولید کنند. اگر به دنبال یک مکمل حاوی کارنیتین هستید و می خواهید فواید آن شامل حال تان شود می توانید از محصولی با نام کپسول ال-کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم دوبیس که ساخت کشور ایران است استفاده کنید.

از جمله فواید این کپسول تولید انرژی، حمایت از قلب و عروق، کمک به درمان افسردگی، بهبود حافظه و تمرکز می باشد. بسیار از ورزشکاران در کنار فعالیت های بدنی خود از کپسول ال-کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم دوبیس استفاده می کنند که این باعث می شود تا در حین ورزش، کمتر دچار خستگی و کوفتی شوند و همچنین موجب می شود که عملکرد ورزشی بهتر، چربی سوزی و کاهش وزن بیشتری داشته باشند در نتیجه با مصرف این کپسول می توانند زودتر به وزن و هیکل مورد نطر خود برسند.

ویژگیهای کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس

  • نقش مهم در سوخت و ساز چربی ها
  • افزایش سطح انرژی بدن
  • سلامت قلب و عروق
  • افزایش توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی
  • تاثیرات بر روی توده استخوان
  • کاهش وزن
  • بهبود ناباروری مردان
  • بهبود سندروم خستگی مزمن
  • بهبود آلزایمر و بیماری اختلال حافظه
  • کاهش استرس اکسیداتیو
  • بهبود بیماری های کلیوی و دیالیز

مکمل

مزایای مصرف کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس

ال کارنیتین به عنوان یک مکمل غذایی و ورزشی برای کاهش وزن و توده‌های چربی به واسطه وظیفه‌ای که در بدن بر عهده دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. میتوکندری معمولاً از قند به عنوان تأمین کننده انرژی استفاده می‌کند. مهم‌ترین قند موجود در بدن، گلیکوژن است که در ساختار ماهیچه‌ها نیز وجود دارد. مصرف این کربوهیدرات موجب تحلیل عضلانی می‌شود. خوشبختانه با مصرف ال کارنیتین، انرژی میتوکندری از چربی‌ها تأمین و گلیکوژن در ماهیچه ذخیره می‌شود.

بدن می‌تواند به خودی خود ال کارنیتین، را تولید کند اما میزان تولید آن اندک است. برای تولید این ماده توسط بدن نیاز زیادی به ویتامین C وجود دارد. البته شما می‌توانید ال کارنیتین، را به صورت طبیعی از مواد غذایی به مانند گوشت قرمز، لبنیات، گوشت ماهی و از آووکادو به صورت استثنائا از میان میوه‌ها به دست آورید.

منابع گیاهی منبع خوبی برای دریافت کارنیتین نیستند ولی می‌توانند پیش سازهای آن را تأمین کنند. کارنیتین یک دارو است و برای درمان بیمارانی به کار می‌رود که بدن آن‌ها به اندازه کافی کارنیتین تولید نمی‌کند. اینک کاربرد آن را به‌عنوان راهی برای پیشگیری از صدماتی بررسی می‌کنند که در اثر کاربرد شیمی‌درمانی به بافت‌ها وارد می‌شود.

گیاهخواران و کسانی که مواد گوشتی مصرف نمی‌کنند یا کسانی که دچار مشکلات ژنتیکی هستند و بدن آن‌ها از تأمین کارنیتین ناتوان است، می‌بایست از مکمل‌های غذایی برای تأمین این ماده مغذی استفاده کنند.

نقش ال کارنیتین، در سلامت عمومی را می‌توان در تغییر عملکرد میتوکندری و روش سوخت و ساز دانست که افزایش رشد و سلامتی آن را به دنبال دارد. مصرف اسید چرب در میتوکندری به مراتب مفیدتر از کربوهیدرات است. سلامت میتوکندری، سلامت سلول و در نهایت سلامت جسمانی بدن را به دنبال دارد.

تحقیقات جدید در مورد ال کارنیتین، نشان داده است که مصرف آن به عنوان مکمل‌های غذایی و ورزشی به میزان زیادی موجب افزایش سلامتی سیستم عصبی و سیستم خون‌رسانی از جمله سلامت قلب می‌شود. لذا کارنیتین علاوه بر بدنسازان برای کسانی که از مواد غذایی گیاهی استفاده می‌کنند یا بر اثر مشکلات ژنتیکی بدن آن‌ها از تولید کارنیتین عاجز است، توصیه می‌شود.

کاهش وزن

در تئوری و روی کاغذ مصرف ال کارنیتین، باید موجب لاغری مصرف کننده شود چرا که از اسید چرب به عنوان تأمین کننده انرژی میتوکندری استفاده می‌شود. اما آنچه که تحقیقات نشان داده، کاملاً متفاوت و قابل بحث است. بدن انسان دارای عملکردی پیچیده و کاملاً شخصی است و مطالعات در مورد ال کارنیتین، به صورت انسانی و آزمایشگاهی نتایج ضد و نقیضی تا کنون حاصل داده است.

مطالعه‌ای بر روی ۳۸ زن انجام شد. این افراد به دو گروه دریافت کننده کارنیتین و محروم از ال کارنیتین تقسیم‌بندی شدند و در طی ۴ هفته مورد آزمایش توسط ورزش‌های مختلف قرار گرفتند. انتظار می‌رفت در پایان ۴ هفته زنانی که کارنیتین دریافت کرده بودند، کاهش وزن بسیار بیشتری داشته باشند، اما نتایج متفاوت‌تر از انتظارات بود. هر دو گروه کاهش وزن تقریبا یکسان داشتند و تغییرات قابل ذکر نبودند. حتی ۵ نفر از افراد مصرف کننده ال کارنیتین، دچار تهوع و استفراغ نیز شدند.

مطالعه دیگر انسانی برای بررسی تاثیر ال کارنیتین، در میزان چربی سوزی به هنگام انجام ورزش دوچرخه‌سواری طی ۹۰ دقیقه انجام شد. محققان دریافتند که مصرف ال کارنیتین به مدت ۴ هفته هیچ تاثیری بر روی میزان چربی سوزی در نمونه‌های مورد آزمایش ندارد. البته سری مطالعاتی هم وجود دارند که همگی حاکی از کاهش وزن بیشتر در اثر مصرف ال کارنیتین، در ورزشکاران بوده است. عمده این افراد پیر یا چاق بودند. لذا به صورت قطع و یقین نمی‌توان گفت که با مصرف ال کارنیتین، چربی سوزی در بدن افزایش و وزن کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس واکنش های پیچیده سلولی در بدن، می‌توان از کارنیتین به عنوان عاملی برای کمک به لاغری استفاده کرد اما چشم امید داشتن به کاهش وزن شدید کمی خوش‌بینانه و دور از انتظار خواهد بود.

مؤثر در عملکرد مغز

به احتمال زیاد ال کارنیتین، بر عملکرد مغز تأثیرگذار است. مطالعات حیوانی نشان داده است که شکل استیلی ال کارنیتین، موجب بهبود عملکرد مغز در یادگیری مطالب جدید و کاهش اثرات ناشی از پیری سلول های مغزی می‌گردد. همچنین در مطالعات انسانی انجام شده بر روی استیل ال کارنیتین نشانه‌هایی از کاهش علائم و برگشت روند رشد بیماری‌های آلزایمر و سایر مشکلات مشابه در مغز، بروز کرده است. همچنین استیل ال کارنیتین در افراد سالم که بدون بیماری مغزی بودند نیز، پاسخ مشابه با افراد آلزایمری برای کاهش روند بروز بیماری دارد.

در موارد اندکی مصرف ال کارنیتین، باعث کاهش آسیب‌های مغزی ناشی از سبک زندگی به مانند مصرف الکل و سیگار نیز شده است. با این وجود نیاز به تحقیقات بیشتر برای رسیدن به نتیجه قطعی روی تأثیرات بلند مدت بر افراد سالم که دارای بیماری‌های مغزی نیستند لازم و ضروری است.

سلامت قلب

برخی از تحقیقات حاکی از اثرات بالقوه ال کارنیتین، بر روی کاهش فشارخون و بیماری‌های التهابی که موجب بروز ناراحتی‌های قلبی می‌شوند، است. میزان مصرف ال کارنیتین، در یکی از تحقیقات ۲ گرم در روز بود که در این تحقیق میزان فشارخون سیستولیک که یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل بیماری قلبی است به میزان ده واحد کاهش پیدا کرد.

علاوه بر این، ال کارنیتین، تأثیرات مثبتی بر درمان بیماری‌های قلبی به مانند مشکلات دریچه قلب و نارسایی مزمن آن از خود نشان داده است. در یک مطالعه ۱۲ ماهه و طولانی که بر روی افراد مبتلا به نارسایی قلبی انجام شده بود، میزان مرگ و میر در اثر بیماری به شدت کاهش پیدا کرد.

عملکرد ورزشی

شواهد متفاوتی در مورد عملکرد و تاثیر ال کارنیتین، روی ورزشکاران و عملکرد ورزشی وجود دارد. البته تأثیرات متوسطی در مورد مصرف ال کارنیتین به صورت طولانی مدت یا دوزهای مصرفی بالا وجود دارد. ال کارنیتین، دارای تأثیرات غیرمستقیم بر روی ورزشکاران است و معمولاً زمان زیادی برای نشان دادن اثرات لازم دارد. عملکرد کارنیتین بر خلاف کراتین و کافئین است که به صورت مستقیم عملکرد ورزشکاران را تحت تاثیر قرار می دهند. مزایای ال کارنیتین بر روی عملکرد ورزشکاران را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

  • ریکاوری: در ورزشکاران را مصرف ال کارنیتین مدت زمان ریکاوری بهبود می‌بخشد.
  • تأمین اکسیژن عضلانی: با مصرف کارنیتین اکسیژن بیشتری به عضلات میرسد و در نتیجه عضله سازی و تقویت آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.
  • استقامت ورزشکار: ال کارنیتین، باعث بهبود جریان خون و اکسید نیتریک می‌شود که در نتیجه سوختن و تحلیل قدرت در عضلات را به تعویق می‌اندازد.
  • درد عضلانی: با مصرف ال کارنیتین، درد عضلانی بعد از ورزش کاهش پیدا می‌کند.
  • تولید گلبول قرمز: عامل غیرمستقیم در بهبود عملکرد ورزشکاران است که موجب بهبود خون‌رسانی و افزایش عملکرد ورزشی می‌شود.

کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس حاوی کوکیوتن است . کوآنزیم CoQ10 ماده‌ای مغذی است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. این کوآنزیم در بسیاری از غذاهای مصرفی ما نیز وجود دارد. کوآنزیم Q10 به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده که از سلول‌ها در مقابل آسیب محافظت کرده و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد. چرا باید کوآنزیم Q10 مصرف کرد؟ اگرچه کوآنزیم Q10 نقشی کلیدی در بدن دارد، اما اغلب افراد سالم کوآنزیم Q10 کافی را به طور طبیعی در بدن خود دارند.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افزودن کوآنزیم بیشتر –به شکل مکمل CoQ10- می‌تواند مفید باشد. بالا رفتن سن و برخی بیماری‌ها نیز با کاهش سطح CoQ10 مرتبط هستند. اما در این موارد، مشخص نیست که افزودن سطح CoQ10 موثر باشد. کوآنزیم Q10 برای درمان بیماری‌های مختلفی بکار رفته است. شواهد نشان می‌دهد که مکمل‌های CoQ10 می‌توانند موجب کاهش خفیف فشار خون شوند. کوآنزیم Q10 برای درمان نارسایی قلبی و بیماری‌های دیگر، و در صورت ترکیب با داروهای معمول احتمالاً کمک به بهبود برخی علایم و کاهش خطرات قلبی آتی کاربرد دارد، اما شواهد قاطع نیست.

اگرچه هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما شواهد اولیه حاکی از آن است که CoQ10 می‌تواند به پیشگیری یا درمان عوارض جانبی مصرف داروهای کلسترول نوع استاتین، مانند دردهای عضلانی و مشکلات کبدی کمک کنند. مطالعات اولیه نشان داده که کوآنزیم Q10 می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را کند سازد اما این روند را متوقف نمی‌کند. برای اثبات این اثر به تحقیقات بیشتری نیاز است. کوآنزیم Q10 به عنوان درمان پیشگیرانه سردردهای میگرنی نیز مورد بررسی قرار گرفته است اما تاثیر آن نیازمند صرف چندین ماه وقت است.

همچنین این کوآنزیم برای درمان کمبود تعداد اسپرم، سرطان، ایدز، فساد عضلانی، بیماری پارکینسون، بیماری لثه، و بسیاری از بیماری‌های دیگر مورد آزمایش قرار گرفته است. به هرحال، هنوز مزایای قطعی این ماده اثبات نشده است. اگرچه کوآنزیم Q10 گاهی به عنوان مکمل انرژی‌زا به فروش می‌رسد، اما شواهدی از افزایش انرژی در تمام افراد وجود ندارد.

مکمل ورزشی

روش مصرف کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس

در ورزشکاران به منظور افزایش کارایی بدن روزانه ۱ تا ۲ عدد قرص همراه غذا مصرف گردد. سایر افراد طبق دستور متخصص تغذیه یا پزشک مصرف گردد.

توصیه ها در رابطه با کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس

  • کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • مصرف یکباره و با تعداد زیاد این محصول توصیه نمی گردد.
  • این مکمل باید همراه با ورزش مصرف شود.
  • دوزهای بالای ال کارنیتین می تواند باعث تپش قلب شود، لذا دوز ال کارنیتین باید به آرامی افزایش یابد
  • دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی مکمل گینر پرو کمپلکس دوبیس

آشنایی با مزایای مکمل آمینو انرژی دوبیس

معرفی مکمل بی سی ای ای و ویتامین B۶ دوبیس

فواید بی نظیر مکمل هایپر وی بیس دوبیس

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا