دسته‌بندی نشده

معرفی چند اسباب بازی آموزنده و سرگرم کننده برای کودکان 2 تا 4 سال

اسباب بازی های خوب؛ سرگرم کننده و آموزنده برای کودکان

هر کودکی در هر سنی نیاز داد که برای خود اسباب بازی هایی داشته باشد. اسباب بازی در ساده ترین حالت به چیزی می‎گویند که بشود با آن بازی کرد و از آن برای تفریح استفاده کرد. اسباب بازی ها معمولا از چوب، پلاستیک، فلز یا پارچه ساخته می شوند و میتوانند با مکانیزم و طراحی های ساده ساخته شده باشند و یا ساختار پیچیده و ماشینی داشته باشند و امروزه انواع مختلفی از اسباب بازی ها به راحتی می‎توان در بازار ها پیدا کرد.

شما زمانی که کودکتان کوچک است می‎توانید با انتخاب خود برایش اسباب بازی مناسب را بخرید ولی وقتی کودک شما بزرگتر شد دوست دارد خود تصمیم بگیرد و اسباب بازی هایی را که دوست دارد را انتخاب می‎کند اما بهتر است در این فرآیند همیشه نظارت شما بر روی اسباب بازی خریداری شده باشد

زیرا اسباب بازی ها سهم زیادی در رشد کودک شما دارند و هر نوع از اسباب بازی، دانش متفاوتی را برای کودکاسباب بازی ها وسایل هستند که می توان با آنها بازی کرد و برای تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که در بالا اشاره کردیم اسباب بازی باید به گونه ای باشد که کودک علاقه مند به بازی با آن باشد. در هرسنی کودک نیازمند به اسباب بازی های مناسب سن خود است.

جنس اسباب بازی ها از پارچه، پلاستیک و چوب به صورت ساده و پیچیده ساخته می شود. امروزه انواع بسیار زیادی از اسباب بازی ها وارد بازار شده اند. شما برای کودکانتان تا یک سنی می توانید اسباب بازی انتخاب کنید ولی از زمانی که بزرگتر می شوند دوست دارند خودشان انتخاب کنند ولی شما در کنار آنها باید نظارت داشته باشید. هر نوع اسباب بازی می تواند بر روی رفتار کودک تاثیر بگذارد و دانش متفاوتی را به آنها انتقال دهد.

مروری بر روانشناسی کودک ۲ ساله تا 4 ساله :

مروری بر روانشناسی کودک ۲ ساله تا 4 ساله :

این سن یکی از مهم ترین دوره های رشد احساسی کودک است.مسائل حساسی در این سن حضور دارند.از شیر گرفتن کودک و از پوشک گرفتن.که مهم ترین نقاط رشد همه جانبه کودک هستند.در سن دو سالگی احساسات و هیجانات کودک بیشتر بروز پیدا می کند و در خود هیجانات جدیدی را تجربه می کند.هیجان های خودآگاه شرم،خجالت و غرور از حدود دو سالگی نمایان می شود.و همگام با همین احساسات، همدلی کردن در کودکان آغاز می شود.

در سن دوسالگی کودک تحرک و کنجکاوی زیادی دارد.هم چنین کودک درک می کند که رفتار شما بر او و رفتار او بر شما تاثیر گذار است.گفتار کودک پیچیدگی بیشتری پیدا میکند. در اوایل دو سالگی واژگانی مرکب از ۵۰کلمه دارد و در اواخر سه سالگی به ۱۰۰ کلمه می رسد.

سوال های ساده مثل کجارفت؟ می پرسد وپاسخ های یک یا دوکلمه ای می دهد مثل اونجا.ازترکیبات دوکلمه ای زیاد استفاده می کند. برخی ضمایر را بکار می برد. در برقراری ارتباط همکاری می کند و سوال های بی شماری را می پرسد.فکر کردن کودک بر اساس هر چیزی است که تا به حال یادگرفته است.او درمورد مفاهیمی مثل بزرگ و کوچک،روز و شب و متضادها بیشتر می فهمد. در این سن کودک شروع به یادیگری رنگ ها می کند.

توانایی های کودک ۲ تا 4 سال :

توانایی های کودک ۲ تا 4 سال :

در دو تا چهار سالگی کودک شما قادر است که :

در احساسات با اطرافیانش همدلی کند.رنگ ها را شناسایی کند و هر شی را بر اساس رنگش دسته بندی کند.در اواخر سه سالگی به راحتی از پله ها بالا و پایین رود.به جزییات بیشتر دقت کند.در حین کتاب خواندن برای کودک متوجه می شوید که به جزییاتی اشاره می کند که قبلا به آن ها بی توجه بود.

این اسباب بازی ها، فرصت بی پایانی را برای کودک دو ساله فراهم می کند تا آنها را از بین ببرد و محدودیت ها ی خود را کاهش دهد.در این سن، کودکان بهترین بازی را از بازی های بدون ساختار یاد می گیرند.به دلیل شناسایی احساسات توسط کودک در این سن سعی کنید بازی ها و نمایش هایی را با کودک انجام دهید که به مسئله احساسات کودک بپردازد، تا بتواند در سنین بالاتر به مهارت خودگردانی عواطف و احساساتش دست یابد.

برای انجام دادن یک نمایش عروسکی می توانید از عروسک های انگشتی استفاده کنید که به عنوان یک نمونه اسباب بازی برای کودک ۲ ساله فوق العاده است.استقلال در حال شکل‌گیری و علاقه‌ی کودک دو ساله‌ی شما به رنگ‌ها و سایر مفاهیم، در کنار افزایش گستره‌ی توجه او، این سن را به یک موقعیت عالی برای نقاشی و طراحی تبدیل می‌کند.

از نقاشی ها و خط‌خطی های به ظاهر بی سروته فرزند خود کیف می کنید و از در یخچال گرفته تا روی میز محل کارتان را پر کرده اید از این هنرمندی های خام و زیبا؟

عروسک مناسب برای کودکان 2 سال

خوب، چرا این علاقه را بیشتر در وجود فرزند خود تقویت نمی کنید؟

برای او انواع مداد و کاغذ و وسایلی خریداری کنید که با ذوق و علاقه بیشتر این کارها را انجام دهد. خدا را چه دیدید شاید در این کار استعداد فوق العده ای داشت. برای این منظور، ماژیک، مدادشمعی، آبرنگ و کاغذ طراحی مناسب کودک دو ساله بخرید و در اختیارش قرار دهید.

پیدا کردن ارتباط بین اشیا در این سن برای کودکان جذاب است و هم چنین با بازی هایی از این دست دقت و تمرکز کودکان تقویت می شود. برای انجام این بازی می توانید از جورچین های ارتباطی برای کودک دلبندتان استفاده نمایید.پازل یکی از بازی‌های مورد علاقه کودکان در این سن است. وقتی کودک قطعات پازل را درهم جفت می‌کند و یک شکل شگفت انگیز به وجود می‌آورد انگار تمام دنیا را کسب کرده.

این پیروزی برایش بیش از هر چیز خوشایند است. بازی با پازل نه تنها برای کودک لذت بخش است بلکه قدرت تمرکز و تشخیص او را بالا می‌برد، بهتر است اول پازل‌هایی انتخاب کنید که قطعات کمتری دارند و به مرور که کودک بازی را یاد گرفت به تعداد قطعات اضافه کنید.پازل های دو تکه ای برای این سن بهترین پازل و اسباب بازی برای کودک ۲ ساله است.

بازی فکری کودک دوساله با ساختن پازل خیلی چیزها می آموزد. رنگ و شکل و اندازه و قالب ها را یاد می گیرد و متوجه می شود هر قطعه ای جایگاه ویژه خودش را دارد و اگر در جای صحیح قرار ندهند، نمی تواند به شکل موردنظر دست پیدا کند.مثلا برای یاد دادن حیوانات به کودک، پازل حیوانات برای او بخرید و اسم حیوانات مختلف و حتی غذاهای مختلف حیوانات را به کودک بیاموزید.

مثلا نمونه های دیگر پازل یک تکه مثل هوش چین با هدف آشنایی با اشیای اطراف ، وسایل نقلیه ، میوه ها حیوانات و افزایش هوش طبیعت گرا و علاقمند کردن کودکان به زمینه های مختلف طراحی شده است .در این بازی یک صفحه پلاستیکی با ۱۵ پنجره مصور و ۶۰ مهره مصور در اختیار کودک است .با عوض کردن صفحه کودک می تواند به یک دسته از اطلاعات جدید دست پیدا کند.

در این بازی او باید هر یک مهره را بر روی تصویرخودش درون صفحه بازی قرار دهد .یادگیری رابطه و تناظریک به یک ازمفاهیم مختلف از نتایج این بازی می باشد.با توجه به اینکه انگلیسی هر تصویر روی آن وجود دارد می توان ازاین بازی درجهت یادگیری زبان نیز استفاده کرد.

separator line

عروسک مناسب برای کودکان 2 سال

عروسک مناسب برای کودکان 2 سال

خرید عروسک پولیشی و یا عروسک هایی که شبیه انسان هستند موجب تقویت حس مهربانی، مسئولیت پذیری، همدردی و ..می شود. برخی از افراد فکر می کنند که عروسک ها فقط برای بازی دختران است در صورتی که باید به پسران هم اجازه دهید تا با عروسک ها بازی کنند و این باور غلط را دور بیندازید تا پسران هم بتوانند این حس ها را در خود رشد دهند.

انواع پازل برای کودکان 3 تا 4 سال

پازل ها برای آموزش کودکان بسیار مفید هستند. برای درست کردن پازل کودک نیاز به صبر و بردباری دارد و این برای زندگی کودک بسیار موثر است. در بازی با پازل کودک تمرکز، به خاطر سپردن تصاویر، حفظ قدرت تخیل در کودکان می شود.

ماشین اسباب بازی مناسب برای تمام کودکان

انواع ماشین ها از ماشین اسباب بازی سنگین گرفته تا ماشین پلیس برای تقویت عضلات کودکان بسیار اهمیت دارند. باهل دادن ماشین ها علاوه بر تقویت عضلات، کودکان با ذهن خلاق خود هزار نوع داستان برای خود می سازند. مثلا خود را جای پلیس می گذارند یا برای ماشین های مسابقه خود را در حالت مسابقه دادن تصور می کنند.

انواع اسباب بازی های ست آشپزخانه مناسب کودکان 4 سال به بالا

کودکان عاشق بازی کردن با غذای خود هستند شما می توانید با خرید ست های اسباب بازی لوازم آشپزخانه و خوراکی ها به آنها را با انواع رنگ ها، میوه ها و غذاها آشنا کنید و برای آنها راجع به خواص هر کدام برای کودکان صحبت کنید.

همچنین بخوانید:

لیست قیمت انواع اسباب بازی ماشین در بازار

بهترین اسباب بازی برای کودکان و نوزادان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا