دسته‌بندی نشده

معرفی میزان کالری انواع نوشیدنی

کالری نوشیدنی ها

کالری انواع نوشیدنی موضوع مورد بحث ماست. اکثر افراد هنگامی که به کافی شاپ می روند، نوشیدنی هایی مثل قهوه، کاپوچینو، آبمیوه و … سفارش می دهند. کالری هریک از آن ها عبارتند از:

1. کالری شیر موز

شیر موز از بهترین نوشیدنی های مقوی با ارزش غذایی بالایی می باشد. شیر و موز هر کدام به تنهایی مواد غذایی پرخاصیتی بوده و ترکیبشان با هم معجونی بسیار مقوی و انرژی زا تشکیل می دهد.

شیر دارای انواع املاح، ویتامین های مختلف و مواد مغذی بوده و مصرف روزانه آن برای حفظ سلامتی بدن برای همه گروه های سنی توصیه شده است.

هر 100 گرم شیر موز حاوی 58 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری شیر موز کلیک کنید.


2. کالری آب هویج

نوشیدن آب هویج فواید بی‌نظیری برای سلامتی ما دارد.هویج، منبع خوبی از ویتامین‌هاست مانند بتاکاروتن که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است.

یک لیوان آب هویج در روز می‌تواند خدمت زیادی به بدن شما بکند؛ برای چشم‌هایتان مفید است، قند خون را تثبیت می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و با التهاب می‌جنگد.

هر 100 گرم آب هویج طبیعی حاوی 40 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب هویج کلیک کنید.


3. کالری آب سیب

آب سیب که همان عصاره و آب میوه سیب بوده و اغلب به رنگ زرد می باشد. آب سیب سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم و مواد معدنی مختلف و مفید می باشد. مزه آب سیب با توجه به نوع سیب بکار رفته می تواند ترش یا شیرین باشد.

خواص آب سیب زیاد است. آب سیب که به صورت تازه بدست آید به اندازه میوه سیب خواص دارد. آب سیب یک نوشیدنی فوق العاده برای برخی از افراد می باشد.

هر 100 گرم آب سیب طبیعی حاوی 46 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب سیب کلیک کنید.


4. کالری آب گریپ فروت

گریپ فروت (به انگلیسی: Grapefruit) در قرن 18 ام، میوه ای بین دارابی و پرتغال محسوب شد. به این علت که شکل خوشه های آن شبیه به انگور بود، نام گریپ فروت برای آن انتخاب شد.

گریپ فروت ها دارای رنگ های سفید، زرد و صورتی و قرمز هستند. آن ها می توانند طعمی اسیدی، بین تلخ و شیرین و یا طعمی شیرین داشته باشند. این میوه باعث تقویت پوست می شود و می تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و شرایط کمک کند.

حتی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متنوع، به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. آب این میوه، پوست و گوشت آن دارای فواید سلامتی هستند.

هر 100 گرم آب گریپ فروت طبیعی حاوی 38 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب گریپ فروت کلیک کنید.


5. کالری آب پرتقال

پرتقال، میوه‌ ای از تیره مرکبات است. عموماً درخت این میوه در تمام فصول سال سبز رنگ دیده می‌شود. بیشترین باغ‌های تحت کشت پرتقال در ایران مربوط به استان‌های مازندران و کرمان است.

پرتقال از پیوند دو درخت مشابه یعنی نارنگی و گونه دیگری از سیاه ریشه‌ها به وجود آمده است. بیشتر محققین زادگاه پرتقال را کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌دانند. در میان انواع مختلف پرتقال‌ها، پرتقال ایرانی اصیل که از قرن یازدهم میلادی کشت می‌شد هم وجود دارد.

این پرتقال به واسطه طعم تلخی که داشت، در پیوند با دیگر درختان به تدریج تا اوایل قرن پانزدهم، طعم شیرینی به خود گرفت.

هر 100 گرم آب پرتقال طبیعی حاوی 45 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب پرتقال کلیک کنید.


6. کالری قهوه

آیا می دانید مردم جهان در کل روزانه ۲٫۲۵ میلیارد فنجان قهوه مصرف می کنند ؟ درست است این رقم باورنکردنی است. سوال خیلی از افراد این است که آیا خواص قهوه بر سلامتی تاثیر دارد ؟

پاسخگویی به این سوال برای خیلی از افراد ممکن است گیج کننده باشد یا شاید پاسخ دقیقی برای این سوال نداشته باشند ولی جواب این سوال یک پاسخ کوتاه بله است و تا هنگامی که شکر یا خامه ای به قهوه اضافه نشود و همچنین در مصرف آن زیاده روی نشود، تاثیر خواص قهوه بر سلامتی ثابت شده است.

هر 100 گرم قهوه دم کرده همرا با آب حاوی 1 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری قهوه کلیک کنید.


7. کالری کاپوچینو

کاپوچینو یک نوشیدنی تهیه شده توسط قهوه است که با استفاده از شیر داغ، قهوه اسپرسو و فوم شیر بخار شده درست می شود. این میکرو فوم لایه ضخیمی دارد. کاپوچینو در فنجان های دسته دار با ظرفیت 150 تا 180 میلی لیتر ارائه می شود و بافت و طعم قدرتمندی دارد.

کاپوچینو مزه قهوه تلخ می دهد و می توان به آن شکر اضافه کرد تا شیرین تر شود. کاپوچینو ایتالیایی با استفاده از دستگاه اسپرسوساز ساخته شده و باریستای کافه ( فرد پشت میز کار در کافه که نوشیدنی های قهوه می سازد ) آن را آماده می کند. ریشه این نوشیدنی به ایتالیا برمی گردد.

هر 100 گرم کاپوچینو حاوی 406 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری کاپوچینو کلیک کنید.


8. کالری آب گوجه فرنگی

مزایای آب گوجه فرنگی از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی غنی گوجه فرنگی است. از این موارد، لیکوپن به طور خاص سزاوار توجه خاصی است.

آنتی اکسیدان قوی آن، به منظور ارتقاء سلامت عمومی به رسمیت شناخته شده است. همچنین به پیشگیری از انواع بیماری ها، از جمله سرطان، مرتبط است.

اکثریت تمام لیکوپن دوست داشتنی در پوست گوجه فرنگی قرار دارد. دانه های یک گوجه فرنگی بیشتر حاوی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این سه عنصر ضروری باعث می شود که گوجه فرنگی برای بدن مفید باشد.

بنابراین با استفاده از هر بخشی از گوجه فرنگی، بهترین استفاده را از گوجه فرنگی دریافت می کنید. شواهد اولیه نشان می دهد که آب گوجه فرنگی ممکن است به میزان قابل توجهی فشار خون را پایین در افرادی که دارای فشار خون بالا و بدون درمان هستند، کاهش دهند.

هر 100 گرم آب گوجه فرنگی بدون نمک حاوی 17 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب گوجه فرنگی کلیک کنید.


9. کالری آب لیمو

لیمو یکی از مرکبات فراوان است که برای استفاده های آشپزی و دارویی که دارد مشهور است. از این ماده برای درست کردن بسیاری غذاها مثل کیک لیمو، مرغ لیمو و نوشیدنی هایی مثل لیموناد استفاده می شود.

هچمچنین یکی از متداول ترین چاشنی ها غذا به شمار می رود. آب لیمو از ۵% اسیدسیتریک تشکیل شده که همین مزه ترشی به آن می دهد. لیمو یک منبع بسیار خوب از ویتامین C است و ویتامین های دیگری مثل ویتامین B، ریبوفلاوین و موادمعدنی مثل کلسیم، فسفر، منیزیم و همچنین پروتئین و کربوهیدرات هم در خود دارد.

لیمو معمولاً به صورت آب لیمو استفاده می شود. با آب لیمو می توان نوشیدنی بسیار سالمی هم درست کرد که مصرف آن مخصوصاً برای صبح ها بسیار مفید است. مصرف روزانه آب لیمو فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد.

هر 100 گرم آب لیموی طبیعی حاوی 22 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب لیمو کلیک کنید.


10. کالری آب انگور

شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که حدود 72 میلیون تن انواع مختلف انگور در هر سال در سراسر جهان رشد می کنند. گفته شده است که انگور اولین بار در منطقه خاورمیانه توسعه یافت.

در نهایت، کشورهای مختلف نیز شروع به توسعه و استفاده از آن در روند ساخت نوشیدنی کردند. به تدریج، کشورهای دیگر نیز از آن به منظور استفاده از دیگر اهداف خود، آن را کاشتند.

مزایای بالقوه پزشکی مصرف انگور بسیار زیاد است. بر اساس مطالعات انجام شده، انگور از سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و یبوست جلوگیری می کند. انگور به راحتی در بازار در طول سال قابل دسترسی است.

هر 100 گرم آب انگور صنعتی حاوی 57 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب انگور کلیک کنید.


11. کالری آب آناناس

آب آناناس طعم بسیار خوبی داشته و همیشه به عنوان یک نوشیدنی محبوب در میان مردم در نظر گرفته می شود. این میوه دارای فواید متنوعی برای سلامتی انسان می باشد. این میوه ی تند و شیرین و زرد رنگ متعلق به نواحی گرمسیر می باشد.

هر 100 گرم آب آناناس شیرین نشده، غلیظ (رقیق نشده) حاوی 179 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب آناناس کلیک کنید.


12. کالری آب انار

انار یکی از میوه‌های درختی است که در دانه‌های غالباً قرمز و گاهی سفید یا رنگ ما بین آن دو حاصل می‌شود. پوست انار اغلب بین سیاه و قرمز است و گاهی به زردی نیز تمایل دارد.

این میوه برتر جهانی، در اغلب کشورهای آسیایی وجود دارد و رشد و آن محدود به این کشورها است. آب انار دارای خواص زیاد پزشکی و درمانی است.

هر 100 گرم آب انار حاوی 54 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری آب انار کلیک کنید.


13. کالری نوشابه

نوشابه ( Soft drink) نوعی نوشیدنی شامل آب گازدار، مواد شیرین‌کننده و اسانس است. نوشابه در لغت به معنای هر چیز نوشیدنی می‌باشد.

هر 100 گرم نوشابه حاوی 40 کالری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، روی کالری نوشابه کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

دانستنی های طلایی درمورد کالری مورد نیاز بدن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا