دسته‌بندی نشده

معرفی میزان کالری انواع روغن ها

کالری روغن

کالری انواع روغن موضوع مورد بحث ماست. روغن ها برای پخت غذا، تهیه سالاد و … استفاده می شوند. اما هریک از این روغن ها کالری، ارزش غذایی و خواص و مضرات خاص خود را دارند.

1. کالری روغن سویا

روغن سویا یک نوع روغن گیاهی است که از دانه های سویا استخراج می شود. این روغن یکی از روغن های پرکاربرد گیاهی در سرتاسر جهان محسوب می شود.

این موضوع بدین خاطر است که سویا در بیشتر کشورهای جهان کشت می شود. دانه های سویا بومی اسیای شرقی است و به عنوان بقولات در نظر گرفته می شود.

هر 100 گرم روغن سویا حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن سویا کلیک کنید.


2. کالری روغن زیتون

روغن زیتون چربی به دست آمده از میوه درخت زیتون از گونه Olea europaea می باشد محصول درخت های سنتی منطقه مدیترانه است که در آنجا تمام زیتون ها، برای تولید روغن زیتون، فشرده شده اند.

روغن های زیتون بر اساس استخراج و بر روی اسیدیته روغن درجه بندی شده است روغن زیتون فوق العاده خالص واقعی (EVOO) تنها با استفاده از فشار بر زیتون استخراج می شود روغن زیتون فوق العاده خالص تنها 1٪ اسید دارد.

این روغن است که با اولین فشار از زیتون بوجود می آید و بهترین و تازه ترین، عطر، طعم را دارد روغن زیتون فوق العاده نیز از اولین فشار بوجود می آید و حدود 3٪ اسید دارد.

روغن در محصولات آرایشی، پزشکی، پخت و پز و صابون استفاده می شود و همچنین به عنوان سوخت چراغ های سنتی مورد استفاده قرار گرفته است اگر چه منشاء آن در کشورهای مدیترانه ای است اما امروز از آن است در سراسر جهان استفاده می شود.

یونان دارای بالاترین روغن زیتونی است که افراد در جهان می خورند یونانیان به طور متوسط 24 لیتر در هر فرد در هر سال مصرف می کنند روغن زیتون در اسپانیایی ها و ایتالیایی ها در حدود 15 و 13 لیتر به ازای هر نفر در هر سال مصرف می کنند.

هر 100 گرم روغن زیتون حاوی 885 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن زیتون کلیک کنید.


3. کالری روغن خردل

روغن خردل، یک روغن گیاهی چرب می باشد که به رنگ زرد تیره و با طعمی تند می باشد. روغن خردل سرشار از امگا آلفا ۳ و امگا آلفا ۶ می باشد. همچنین حاوی اسید چرب، ویتامین و پروتئین بوده که قرن ها مورد مصرف انسان می باشد.

روغن خردل با وجود چرب بودن، هیچ تأثیر بدی بر بدن انسان ندارد و چربی موجود در آن غیر اشباع می باشد. نکته جالب این است که از روغن خردل برای عطردرمانی نیز استفاده می شود اما بهتر است قبل از استفاده از روغن خردل روی پوست آن را تست کرده و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

هر 100 گرم روغن خردل حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن خردل کلیک کنید.


4. کالری روغن گردو

روغن گردو یکی از روغن های طبیعی و پرخاصیت می باشد که از مغزهای گردو گرفته می شود. یکی از گران ترین روغن های طبیعی بازار می باشد که تکنیک های زیادی برای استخراج آن وجود دارد. استخراج روغن گردو از پرس سرد احتمالا گران تر از پرس گرم خواهد بود.

این روغن دارای فواید زیادی برای سلامت بدن می باشد، از جمله آن می توان به کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بیماری دیابت، تناسب اندام، درمان بیماری های التهابی و… اشاره کرد. روغن گردو برای پوست و زیبایی مفید است.

هر 100 گرم روغن گردو حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن گردو کلیک کنید.


5. کالری روغن کانولا

روغن کانولا یکی از مفیدترین روغن‌های گیاهی است که چربی بسیار کمی داشته و سرشار از امگا 3 و امگا 6 است. از این روغن می‌توان به عنوان جایگزینی مناسب برای سایر روغن‌های نباتی در پخت و پز استفاده نمود و به لحاظ سلامت و هزینه یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

با این وجود مخالفان این روغن نیز بسیار زیادند، چرا که امروزه بیشتر روغن‌های کانولای تولید شده از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده‌اند.

هر 100 گرم روغن کانولا حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن کانولا کلیک کنید.


6. کالری روغن بادام

حدودا نیمی از وزن بادام خشک را روغن تشکیل می‌دهد. بادام نارس را با حرارت پایین تحت فشار قرار می‌دهند تا روغن آن را استخراج کنند. در روغن بادام تصفیه‌ نشده، مواد مغذی و طعم روغن حفظ می‌‌شود.

برای تصفیه‌ی روغن بادام از دماهای بالا و گاهی از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. هر چند روغن بادام تصفیه‌ شده مقاومت بیشتری در برابر دما دارد، اما ارزش غذایی آن کمتر از انواع تصفیه‌ نشده است.

روغن بادام که روغن بادام شیرین‌ هم خوانده می‌شود، با روغن بادام تلخ تفاوت دارد. روغن بادام تلخ از نوع دیگری از بادام استخراج و تصفیه می‌شود تا مواد سمی‌ ای که به‌ صورت طبیعی در پوست آن حضور دارند، حذف شوند.

هر 100 گرم روغن بادام حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن بادام کلیک کنید.


7. کالری روغن هسته انگور

روغن هسته انگور بسیار مغذی است و یکی از بهترین روغن های گیاهی است. این روغن دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مزایای زیادی دارد و از آن می توان برای طبخ و تهیه انواع غذا استفاده کرد.

این روغن یک محافظ عالی برای قلب و عروق می باشد و به بدن کمک می کند.

هر 100 گرم روغن هسته انگور حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن هسته انگور کلیک کنید.


8. کالری روغن ذرت

روغن ذرت نقش مهمی در تامین اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های K و E داشته و اثرات مفیدی بر سیستم قلبی عروقی و همچنین سیستم ایمنی دارد.

این روغن حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب غیراشباع و مقادیر کمی اسیدهای چرب اشباع شده است که از این نظر نیز برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد.

هر 100 گرم روغن ذرت حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن ذرت کلیک کنید.


9. کالری روغن آفتابگردان

همه ما می‌ دانیم که روغن آفتاب‌گردان معمولا برای پخت‌‌ و پز استفاده می‌شود؛ اما این روغن باارزش کاربردهای دیگری هم دارد که احتمالا در مورد آن‌ها چیزی نمی‌دانید.

روغن آفتابگردان که خواص زیادی دارد و یکی از سالم‌‌ترین روغن‌های خوراکی محسوب می‌ شود، علاوه بر پخت‌وپز و سرخ‌ کردن کاربردهای دیگری جهت تقویت سلامت انسان دارد و می‌ تواند به حفظ سلامت پوست و موی و جلوگیری از بیماری‌ های مرتبط با آن ها نیز کمک کند.

هر 100 گرم روغن آفتابگردان حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن آفتابگردان کلیک کنید.


10. کالری روغن کنجد

روغن کنجد در بین روغن‌های خوراکی به ملکه‌ ی روغن‌ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه‌های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.

روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می‌شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌ های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

هر 100 گرم روغن کنجد حاوی 884 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن کنجد کلیک کنید.


11. کالری روغن نارگیل

روغن نارگیل از بیش از نود درصد روغن اشباع تشکیل شده است (نترسید! اول تا آخر مطلب را بخوانید. ممکن است نظرتان عوض شود) و همچنین از چند اسید چرب غیراشباع مثل اسیدهای چرب غیراشباع مونو و پلی تشکیل شده است.

فواید روغن نارگیل شامل مراقبت از مو، پوست، از بین بردن استرس، حفظ سطح کلسترول، کاهش وزن، ارتقاء وضعیت ایمنی بدن، بهبود گوارش و متابولیسم، رفع مشکلات کلیوی، بیماری‌ های قلبی، فشارخون بالا، دیابت، HIV و سرطان، سلامت دندان‌ها و تقویت استخوان‌ها می‌باشد.

این فواید روغن نارگیل به علت وجود اسید لائوریک، کاپریک و کاپریلیک موجود در آن و خواص ضدمیکروب، ضدقارچ، ضدباکتری، آرامش‌بخش و از این قبیل است.

هر 100 گرم روغن نارگیل حاوی 862 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری روغن نارگیل کلیک کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا