دسته‌بندی نشده

معرفی مکمل نوتری کل و فواید بی نظیر آن

کاربردهای درمانی مکمل نوتری کل

مکمل نوتری کل (Nutri Cal) یک مکمل عالی برای حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان است. این مکمل حاوی کلسیم و ویتامین D است که برای حفظ سلامتی بدن بسیار مفید هستند.

اجزای تشکیل دهنده مکمل نوتری کل

کلسیم: جهت حفظ سلامت و استحکام استخوان‎ها و دندان‎ها و در جهت پیشگیری از پوکی استخوان ضروری می‌باشد. این ماده معدنی برای عملکرد صحیح سیستم‎های قلبی- عروقی و عصبی لازم است و برای کاهش اضطراب، بی‎قراری و حالات عصبی مفید است.

ویتامین D: جهت حفظ تعادل سطح کلسیم وفسفر خون ضروری بوده و باعث جذب بهتر کلسیم می‌گردد. همچنین برای پیشگیری و کمک به درمام نرمی استخوان مفید می‎باشد.

ویژگیهای مکمل نوتری کل

  • حفظ سلامت استخوان و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • عملکرد صحیح سیستم‎های قلبی- عروقی و عصبی
  • کاهش اضطراب، بی‎قراری و حالات عصبی
  • حفظ تعادل سطح کلسیم وفسفر خون
  • پیشگیری و کمک به درمان راشیتیسم (نرمی استخوان)
  • جذب بهتر کلسیم

روش مصرف مکمل نوتری کل

روزی 2 تا 3 بار، هر بار 1 عدد با رعایت چند ساعت فاصله از سایر داروها یا طبق دستور پزشک

Nutri Cal

شرح مزایای مصرف مکمل نوتری کل

پوکی استخوان یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهنسالی بروز می‌کند و ویژگی بارز آن کاهش توده استخوانی و به تبع آن کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد. بیشترین میزان شکستگی در مهره‌ها، سپس در لگن و بعد در سایر استخوان‎ها رخ می‎دهد.

از مهم ترین عوامل غیر قابل کنترل در افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان می‌توان به افزایش سن (در مردان و زنان)، جنسیت مونث، کمبود استروژن پس از یائسگی که باعث کاهش حجم مواد معدنی در استخوان می‌شود، اشاره کرد. البته در مردان کاهش سطح تستوسترون منجر به پوکی استخوان می‌شود. در حالی که پوکی استخوان در همه نژادهای بشری رخ می‌دهد اروپایی‌ها و آسیایی‌ها در ابتلا به پوکی استخوان مستعدترند.

عواملی نظیر: بالا رفتن سن (با بالا رفتن سن، تخریب بافت استخوانی بیش از ساخت آن می‌شود)، دوران یائسگی زنان (در این دوران استروژن بسیار در بدن زنان کم می‌شود و کمبود استروژن باعث کاهش حجم مواد معدنی در استخوان می‌شود)، کاهش سطح تستوسترون در مردان، کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین دی، کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی، مصرف الکل و استعمال دخانیات، کم تحرکی (باعث عدم فعالیت سلول‎های استخوان ساز شده و استخوان خواری را افزایش می‎دهد)، کمبود وزن بیش از حد (به دلیل کاهش میزان پروتئین کل بدن)، برخی از بیماری‌ها (مثل پرکاری تیروئید و دیابت) و مصرف برخی داروها (مثل کورتن و لووتیروکسین) باعث پوکی استخوان می‌گردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمبود کلسیم و ویتامین D در زنان کشور نسبت به مردان بیشتر است. بر اساس گزارشی از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق بررسی‌های که به وسیله این دفتر در خصوص کمبود ریزمغذی‌ها در نواحی مختلف کشور انجام پذیرفته مشخص شده است که ساکنین شهرهایی مانند تهران که سطح بالای آلودگی هوا مانع از رسیدن نور مناسب خورشید به سطح بدن می‌شود، از کمبود کلسیم و ویتامین D بیشتری رنج می‎برند.

کلسیم به عنوان یک ماده معدنی برای استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها، انقباض عضلات، عملکرد طبیعی قلب و سیستم عصبی ضروری است. کلسیم به صورت سنتی در جلوگیری یا درمان استئوپوروز و در دوران حاملگی به کار می رود، همینطور در فشار خون بالا در موارد حساس به نمک و فشار خون های دوران بارداری نیز استفاده می شود. ویتامین D موجود در کپسول نوتری کل نوتری سنتری جذب کلسیم را از روده افزایش داده و در رسوب کلسیم در استخوان ها نقش عمده ای دارد.

ویتامین D برای سلامت اندام های بدن مانند استخوان ها، ماهیچه ها، دندان ها و حتی سیستم ایمنی بدن، اهمیت بسیار زیادی دارد. ویتامین D به سختی از منابع غذایی معمولی به دست می آید و برای تامین اندازه مقدار مورد نیاز بدن، باید از فرآورده هایی مثل شیر یا غلاتی که با این ویتامین غنی شده اند، استفاده نمود. اگر بدن این ویتامین را به مقدار کافی دریافت نکند، با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی، مواجه خواهد شد.

موارد هشدار و نکات قابل توجه در مورد مکمل نوتری کل

  1. خانم‎های باردار و شیرده و مصرف‎ کنندگان هر گونه دارو قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایند.
  2. در صورت هرگونه آسیب دیدگی درپوش ایمنی استفاده نشود.
  3. مکمل های رژیمی غذایی جایگزین دارو در تشخیص ، پیشگیری و یا درمان بیماری ها نمی باشند.

شرایط نگهداری مکمل نوتری کل

  • در جای خشک و خنک دور از نور و رطوبت در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

مزایای مصرف قرص کلسیم + ویتامین D

فواید بی نظیر قرص کلسیم، منیزیم ، زینک، ویتامین د دینه

فواید تاثیرگذار قرص جوشان کلسیم فورت

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا