دسته‌بندی نشده

معرفی شهرهای میزبان جام جهانی برزیل 2014 (ریو دو ژانیرو)

ریو دو ژانیرو دومین پایتخت برزیل است و در فاصله سال‌های ۱۸۱۰ تا ۱۹۶۰ میلادی پایتخت بود. به جز مناظر دیدنی، ساحل‌ها و فضای سبز شهری، ساختمان‌های قدیمی هم از جاذبه‌های این شهر هستند. سیاست بازگرداندن آرامش به بعضی از حلبی‌آبادهای شهر به بهبود وضع امنیت در مناطق مرکزی شهر منجر شده، اما این سیاست در حال حاضر با جنجال‌ها و عقب‌گردهایی روبه‌رو بوده است و نرخ سرقت و قتل همچنان بالاست.

معرفی شهرهای میزبان جام جهانی برزیل 2014 (ریو دو ژانیرو)

معرفی شهرهای میزبان جام جهانی برزیل 2014 (ریو دو ژانیرو)

ورزشگاه

این استادیوم افسانه‌ای برای میزبانی از جام جهانی ۱۹۵۰ ساخته شد. در آن سال، برزیل میزبان در بازی فینال به اوروگوئه باخت تا ۲۰۰ هزار تماشاگر در سکوت فرو روند. استادیوم ماراکانا که در سال ۲۰۱۴ کاملا نوسازی شده، یک بار دیگر میزبان بازی فینال خواهد بود و مردم امیدوارند که این بار نتیجه بهتری برایشان رقم بخورد. این استادیوم در تاریخ فوتبال برزیل شاهد صحنه‌های تاریخی زیادی بوده است که از جمله آنها می‌توان به هزارمین گل دوران فوتبال پله و مراسم پراحساس یادبود گارینشا، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فوتبالیست‌های برزیلی اشاره کرد. دسترسی به این استادیوم با تاکسی راحت است، اما در ساعات پررفت‌وآمد ترافیک اطراف آن سنگین است. راه دیگر رسیدن به استادیوم، استفاده از ایستگاه مترویی است که درست کنار آن قرار دارد.

برنامه مسابقات

۱۵ ژوئن، ساعت ۲۳ به وقت گرینویچ: آرژانتین – بوسنی و هرزگوین

۱۸ ژوئن، ساعت ۲۰ به وقت گرینویچ: اسپانیا – شیلی

۲۲ ژوئن، ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ: بلژیک – روسیه

۲۵ ژوئن، ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ: اکوادور – فرانسه

۲۸ ژوئن، ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ: تیم اول گروه C با تیم دوم گروه D

۴ ژوئیه، ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ: تیم شماره ۵ یک‌چهارم نهایی با تیم شماره ۶ یک‌چهارم نهایی

۱۳ ژوئیه، ساعت ۲۰ به وقت گرینویچ: برندگان بازی‌های نیمه نهایی

ریو دو ژانیرو

خوراکی‌ها

آکای که میوه‌ای مغذی و معروف است، در شمال کشور به عمل می‌آید. این میوه در ریو به شکل خاصی سرو می‌شود که بافتی شبیه میلک‌شیک دارد و می‌توان آن را با عصاره گوارانا (برای انرژی بیشتر)، گرانولا، میوه و حتی شیرخشک مخلوط کرد. این نوشیدنی برای تقویت انرژی خوب است، اما هیچوقت آن را با فیژوادا (یک خورش معروف محلی) ننوشید. هرگز!

معرفی شهرهای میزبان جام جهانی برزیل 2014 (ریو دو ژانیرو)

تفریحات شبانه

“کاریوکاس” (ساکنان ریو) حتی می‌توانند زیر یک پل فلزی هم جشن بگیرند. معروف‌ترین جشن موسیقی سیاه‌پوستان ریو در چنین جایی برگزار می‌شود. شنبه‌ها حدود ۲۰۰۰ نفر دور دی‌جی‌ها جمع می‌شوند و از موسیقی آنها لذت می‌برند.

sep13

خرید

قبل از خرید مجسمه کوچک کوه شوگرلوف، اول نگاهی به سارونگ‌های مخصوص ساحل بزنید که در فروشگاه‌ها یا کنار ساحل به‌فروش می‌رسند. این سارونگ‌ها خیلی پرطرفدار هستند و در نقش‌های متنوع همیشگی ارائه می‌شوند: پیاده‌روی معروف ساحل کوپاکابانا، پرچم برزیل و البته مجسمه مسیح منجی.

معرفی شهرهای میزبان جام جهانی برزیل 2014 (ریو دو ژانیرو)

ایاب و ذهاب

در کوپاکابانا مسیرهای ویژه‌ای برای دوچرخه‌سواران در نظر گرفته شده که آنها را از ترافیک شهر در امان نگاه می‌دارد.
سیستم اجاره دوچرخه در ریو با ۶۰ ایستگاه، به رفت و آمد در فاصله ساحل‌های درون‌شهری و بعضی مراکز تاریخی شهر کمک می‌کند. دوچرخه‌سواری در شهر لذت‌بخش است، اما با دوچرخه نمی‌توانید به استادیوم ماراکانا بروید. رانندگان بعضا رفتار تندی با دوچرخه‌سواران دارند، پس احتمالا بهتر است از همان مسیرهای ویژه دوچرخه استفاده کنید.

sep13

محل اقامت

در برزیل متل‌ها بیشتر به عنوان محلی برای ملاقات‌های عاشقانه معروفند. اما بعضی از آنها در هنگام برگزاری جام جهانی به هتل تمام‌وقت یا پاره‌وقت تبدیل می‌شوند. نمی‌توان تضمین کرد که قیمت‌های آنها مناسب‌تر باشد، اما اتاق‌هایشان قطعا الهام‌بخش‌تر خواهند بود!

معرفی شهرهای میزبان جام جهانی برزیل 2014 (ریو دو ژانیرو)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا