دسته‌بندی نشده

معرفی باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

باغ وحش ژوهانسبورگ در واقع یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر ژوهانسبورگ است که هم به نگهداری، پرورش، جفگیری و هم معالجه حیوانات وحشی اختصاص دارد. جالب است بدانید که این باغ وحش علاوه بر میزبانی از انواع گونه های حیات وحش خود آفریقای جنوبی همچنین از انواع گونه های حیات وحش از دیگر نقاط جهان نیز نگهداری می کند. باغ وحش مذکور در سال 1904 میلادی تاسیس شده و به طور سنتی نیز تحت تملک شورای شهر ژوهانسبورگ قرار دارد.

یکی از امتیازات مثبت سیر و سیاحت در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آسان بودن دسترسی به هتل ها و رستوران های محلی و درجه یک میباشد. عامل اصلی این امر نزدیکی محل احداث باغ وحش با انواع امکانات رفاهی و اقامتی می باشد.

درباره باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

نوشته های مشابه

این باغ وحش با مساحتی حدود 81 هکتار در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی قرار دارد. بر اساس آمارهای موجود در این باغ وحش بزرگ حدود 2000 حیوان وجود دارد و تعداد گونه های موجود در این باغ وحش در حدود 320 گونه می باشد. با اینکه باغ وحش ژوهانسبورگ در سال 1904 تاسیس شده و یکی از باغ وحش های قدیمی در آفریقای جنوبی محسوب می شود اما از همان آغاز تحت تملک شورای شهر ژوهانسبورگ قرار داشت و بعدها به یک شرکت تبدیل شده و به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی ثبت شد.

باغ وحش ژوهانسبورگ

جاذبه های دیدنی باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

همان طوری که گفته شد، این باغ وحش نه تنها در خود شهر ژوهانسبورگ بلکه در کل آفریقای جنوبی به عنوان یک جاذبه گردشگری معروفی شناخته می شود. فقط بر اساس آمار سال 2019 حدود 515623 نفر بازدید کننده از این باغ وحش دیدن کرده اند. این باغ وحش نه تنها جایی برای نگهداری حیوانات وحشی بلکه همچنین جایی برای تولید مثل و پرورش این حیوانات نیز محسوب می شود.

بر اساس آخرین سرشماری های موجود در باغ وحش مذکور حدود 2000 حیوان وجود دارد و در حدود 320 گونه در این باغ وحش وجود دارد. از معروفترین این حیوانات می توان به ببر، شیر، فیل، پلنگ، خرس، گرگ، زرافه، گوره خر، کفتار، شامپانزه و غیره اشاره نمود.

حالا علاوه بر مشاهده حیات وحش جذاب این باغ وحش گردشگران همچنین می توانند در این پارک به فعالیت های تفریحی دیگر مثل پیاده روی و دوچرخه سواری پرداخته و یا به قایق سواری نیز بپردازند. اما هزینه بازدید از این باغ وحش موضوعی است که اغلب مورد توجه گردشگران نیز قرار دارد. هزینه ورودی یا Entrance fee این باغ وحش بر اساس رده های سنی مختلف متفاوت بوده و از قرار ذیل می باشد:

تصاویر باغ وحش ژوهانسبورگ

هزینه ورود به باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی میزان هزینه به راند
کودکان 3 تا 12 سال R65
بازنشستگان R65
بزرگسالان R110
دانشجویان R65
اردوهای دانش آموزی و دانشجوئی R45

امکانات رفاهی اطراف باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ از جمله شهرهای متمول و ثروتمند آفریقای جنوبی به شمار می رود و به همین دلیل نیز فقط در فاصله چند متری از باغ وحش ژوهانسبورگ و با کمی پیاده روی می توان به رستوران ها و کافی شاپ های این شهر دسترسی یافت. مثلا فاصله رستوران چرچیل تا این باغ وحش حدود 5 دقیقه و یا فاصله رستوران JB Corner تا باغ وحش حدود 8 دقیقه است.

معمولا هم در رستوران های سطح شهر ژوهانسبورگ علاوه بر طبخ و سفارش انواع غذاهای محلی همچنین می توان مزه غذاهای بین المللی ویا غذاهای فست فودی را نیز امتحان کرد. همچنین هتل های اقامتی ژوهانسبورگ هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت جزء هتل های درجه یک آفریقای جنوبی محسوب می شود.

باغ وحش ژوهانسبورگ کجاست ؟

از معروفترین این هتل ها در ژوهانسبورگ می توان به هتل های زیر اشاره نمود:

  • هتل مارگارت پلس
  • هتل تابا اکو
  • هتل کاپیتا آن بچ
  • هتل بوتیک رزیدنس و غیره

برنامه بازدید از باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

این باغ وحش همه روزه به روی علاقه مندان و گردشگران داخلی و خارجی باز است اما در روزهای تعطیلات که باغ وحش با شلوغی جمعیت هم روبه رو است ساعت بازدید از 8 و 30 دقیقه صبح شروع شده و تا ساعت 5 و 30 دقیقه عصر ادامه می یابد. بنابراین این باغ وحش حتی در روزهای تعطیل نیز باز است.

معمولا تورهای گردشگری در اطراف این باغ وحش تحت نظارت اداره آموزش باغ وحش پیشنهاد می شود. نکته آخر اینکه بهترین زمان برای دیدن حیوانات در باغ وحش به هنگام تغذیه آنهاست. چراکه حیوانات در این هنگام فعال بوده و علاقه مند گردشگران هستند. پس ساعات تغذیه فرصت های عالی برای واکنش و نیز عکسبرداری فراهم می کند.

باغ وحش ژوهانسبورگ +تصاویر

آفریقای جنوبی کشوری است که برای گردشگران و جهانگردان دارای جاذبه های توریستی مختلف و جذابی است که نظیر آن را کمتر می توان در نقاط دیگر جهان یافت. معمولا گردشگران خارجی برای اهداف گردشگری یا تجاری خود ویزای توریستی آفریقای جنوبی درخواست می کنند. این ویزا نوعی اقامت موقتی بوده و به مدت 90 روز اعتبار دارد.

منبع : سفیران سفر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا