دسته‌بندی نشده

معرفی ارزش غذایی و خواص فوق العاده بادام زمینی

همه چیز درمورد بادام زمینی

کالری بادام زمینی و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. بادام زمینی با نام های پسته‌ شامی، بادام کوهی یا پسته زمینی نیز شناخته می‌شود. این دانه بسیار مغذی دارای خاصیت های بسیاری است که طعم و مزه آن شبیه گردو و بادام است.

این مغز خوش طعم در منزل اکثر خانواده ها به عنوان یک میان وعده غذایی مصرف می شود. از بادام زمینی به عنوان یک منبع خوب برای برهره بردن از ویتامین ها و مواد مغذی می توان استفاده کرد.

کالری و ارزش غذایی بادام زمینی

کالری و ارزش غذایی بادام زمینی خشک و بوداده با نمک

هر 100 گرم بادام زمینی خشک و بو داده با نمک حاوی 585 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 585
کربوهیدرات 21.51 گرم
پروتئین 23.68 گرم
چربی 49.66 گرم
آب 1.55 گرم
فیبر 8.00 گرم
قند 4.18 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی بادام زمینی پخته، آب پز با نمک

هر 100 گرم بادام زمینی پخته و آب پز با نمک حاوی 318 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 318
کربوهیدرات 21.26 گرم
پروتئین 13.50 گرم
چربی 22.01 گرم
آب 41.78 گرم
فیبر 8.80 گرم
قند 2.47 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی بادام زمینی خشک و بوداده بدون نمک

هر 100 گرم بادام زمینی خشک و بوداده بدون نمک حاوی 585 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 585
کربوهیدرات 21.51 گرم
پروتئین 23.68 گرم
چربی 49.66 گرم
آب 1.55 گرم
فیبر 8.00 گرم
قند 4.18 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی بادام زمینی خام

هر 100 گرم بادام زمینی خام حاوی 567 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 567
کربوهیدرات 16.13 گرم
پروتئین 25.80 گرم
چربی 49.24 گرم
آب 6.50 گرم
فیبر 8.50 گرم
قند 3.97 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

بادام زمینی/کالری بادام زمینی/ارزش غذایی بادام زمینی/خواص بادام زمینی/فواید بادام زمینی/بادام زمینی بوداده/کالری بادام زمینی بوداده/بادام زمینی پخته/کالری بادام زمینی پخته/کالری میوه

بادام زمینی/کالری بادام زمینی/ارزش غذایی بادام زمینی/خواص بادام زمینی/فواید بادام زمینی/بادام زمینی بوداده/کالری بادام زمینی بوداده/بادام زمینی پخته/کالری بادام زمینی پخته/کالری میوه

خواص بادام زمینی

1. خواص بادام زمینی برای پوست و مو

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که موجب می شود آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در پوست از بین رود. از همین جهت باعث می شود پوست جوان تر به نظر برسد. وجود روی، منیزیم و ویتامین E در ترکیبات بادام زمینی موجب پاکسازی پوست، درمان آکنه و تسریع در درمان آفتاب سوختگی می شود.

آنتی اکسیدان و بتاکاروتن که در ترکیب این آجیل وجود دارد سبب رشد و ترمیم یافتن بافت های بدن شده و درمان زخم ها و کبودی ها را تسریع می بخشد. منیزیم، ویتامین C و اسید های چرب موجود در بادام زمینی باعث تولید کلاژن سازی و از بین رفتن چین و چروک های سطح پوست می شود.

اسید های چرب امگا 3 موجود در ترکیبات بادام زمینی موجب تقویت فولیکول های مو شده و موجب تسریع در بلند شدن موهای سر می شود. بیوتین و اسید آمینه ها در ترکیب این آجیل موجب جلوگیری از ریزش مو و درمان طاسی مردان می شود.

کمبود ویتامین E موجب شکنندگی و آسیب پذیری موهای سر می شود به همین دلیل می توانید با خوردن بادام زمینی از ویتامین E موجود در ترکیبات آن بهره برده و به درمان موهای آسیب دیده خود بپردازید.

2. خواص بادام زمینی برای سلامت و بهبود عملکرد قلب و عروق

از جمله دلایل مرگ و میر در سراسر دنیا به بیماری های قلبی و عروقی می توان اشاره کرد. مصرف انواع آجیل در حد اعتدال، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. یکی از خواص بادام زمینی کاهش بیماری های قلبی است.

این ماده مغذی دارای خواص مفید از جمله مس، منگنز، اسید اولئیک، نیاسین و انواع مختلف آنتی اکسیدان مثل رسوراترول است که برای سلامت قلب بسیار مهم هستند.

اسید های چرب مونو غیر اشباع به ویژه اسید اولئیک موجود در ترکیبات این ماده غذایی موجب کاهش چربی خون بالا بدن می شود. از سویی دیگر خطر ابتلا به بیماری های کرونری و بیماری های قلبی با مصرف پلی فنول که در بادام زمینی نیز وجود دارد، کاهش میابد.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

3. خواص بادام زمینی برای جلوگیری از سنگ صفرا

حدود 10 تا 25 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از سنگ صفرا رنج می برند. دو مطالعه مشاهده ای نشان داده اند که مصرف مکرر این مغزیجات مقوی، ممکن است خطر ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و زنان کاهش دهد.

به این دلیل که اکثر سنگ های صفراوی ناشی از کلسترول هستند، اثر این مغزیجات مقوی، بر کاهش کلسترول از سنگ صفرا جلوگیری می کند. برای تایید این یافته ها، مطالعات بیشتری لازم است.

به این دلیل که خواص بادام زمینی حاوی مواد مغذی قلب است از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. علاوه بر این، ممکن خطر ابتلا به سنگ های صفراوی را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: سنگ صفرا / علائم تا درمان سنگ صفرا را بشناسید

4. خواص بادام زمینی برای کاهش وزن

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته چاقی و اضافه وزن به دلیل تحرک کم و تغذیه ناسالم، بسیار رواج یافته است. بادام زمینی تاثیرات زیادی بر کاهش و ثابت نگه داشتن وزن دارد.

بر خلاف کالری بادام زمینی و چربی بالایی که دارد بر کاهش خطر ابتلا به افزایش وزن بسیار موثر است. زنانی که در رژیم غذایی خود از مصرف متعادل بادام زمینی بهره برده اند وزن کم کرده و به تثبیت وزن ایده آلشان کمک شایانی شده است.

بادام زمینی با ایجاد حس سیری از مصرف ریز خوراکی های پرکالری مثل پفک یا اسنک جلوگیری می کند. انرژی مورد نیاز بدن در حین کاهش وزن توسط این ماده غذایی تامین می شود.

برای بهره بردن از تمام خواص این ماده غذایی بهتر است آن را خوب جویده تا توسط دستگاه گوارش جذب بدن شود و از دفع آن توسط دستگاه گوارش قبل از جذب کامل مواد مغذی جلوگیری شود.

پروتئین بالای موجود در آن انرژی زیادی را برای بدن تامین می کند که از بی حالی و ضعف در طول رژیم کاسته می شود. فیبر موجود در ترکیبات این آجیل از ابتلا به اضافه وزن می کاهد اما باید در مصرف آن جانب اعتدال را رعایت کرد.

پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی و منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که به همین دلیل بهتر است آن را با پوست مصرف کنید.

بادام زمینی/کالری بادام زمینی/ارزش غذایی بادام زمینی/خواص بادام زمینی/فواید بادام زمینی/بادام زمینی بوداده/کالری بادام زمینی بوداده/بادام زمینی پخته/کالری بادام زمینی پخته/کالری میوه

بیشتر بخوانید:

خواص بادام زمینی و خاصیت های جالب بادام زمینی

خاصیت درمانی و فوق العاده ی بادام زمینی

خاصیت معجزه آسای روغن بادام زمینی برای سلامتی

کره بادام زمینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا