دسته‌بندی نشده

مزایای مصرف قرص ونوویتال دینه

معرفی خواص قرص ونوویتال دینه

قرص ونوویتال دینه حاوی عصاره دانه شاه بلوط هندی است. این قرص گیاهی تورم و التهابات سیاهرگ در بیماری های واریس و همورویید را برطرف می کند. همچنین موجب تقویت دیواره عروق و پیشگیری از تضعیف آن می شود. در نتیجه سیاهرگ ها قابلیت ارتجاعی طبیعی خود را باز می یابند.

واریس و همورویید از شایع ترین نارسایی های مزمن وریدی می باشند که بر اثر عوامل مختلف مانند سن ، ژنتیک ، تغییرات هورمونی ، بارداری و فشار ایجاد می شوند و به مرور زمان با کاهش قابلیت ارتجاعی دیواره سیاهرگ و نقص در عملکرد دریچه های لانه کبوتری ، بازگشت خون از طریق سیاهرگ ها دچار اختلال شده و خون مدت بیشتری در سیاهرگ های آسیب دیده باقی می ماند که به نوبه خود باعث فشار بیشتر به دیواره ورید ، گشاد شدن و پیچ و خم دار شدن ورید ها ، التهاب ، سنگینی ، درد و تورم پا و در نهایت حتی زخم می گردد .

این اختلال چنانچه در ناحیه رکتوم صورت گیرد منجر به همورویید و شقاق می گردد و اگر در پا اتفاق افتد به واریس سیاهرگ های پا معروف است که با گرفتگی عضله ساق پا ، درد و سنگینی ، خارش و ورم در پاها ( به خصوص مچ پا ) آغاز می گردد و اگر تحت درمان قرار نگیرد علاوه بر محدود کردن فعالیت های فرد ، می تواند منجر به عوارض شدید تر شود .

موارد مصرف قرص ونوویتال دینه

  • پیشگیری و بهبود واریس
  • هموروئید و نارسایی های مزمن وریدی
  • اجزاء و مواد موثره اجزاء و مواد موثره قرص ونوویتال دینه
  • عصاره دانه شاه بلوط هندی ( 250 میلی گرم Aesculus hippocastanum ) ( معادل 50 میلی گرم اسین ) .
  • این عصاره حاوی تری ترپن ساپونین ها ( اسین ) ، فلاوونوئیدها ، اولیگومر پروآنتوسیانیدین ها و تانن ها می باشد .

کارایی قرص ونوویتال دینه

  • تقویت دیواره عروق
  • پیشگیری از واریس
  • درمان هموروئید
  • نارسایی های مزمن شبکه سیاهرگی

ویژگی های قرص ونوویتال دینه

  • بهبود نارسایی مزمن شبکه سیاهرگی و رفع عوارض آن از قبیل اِدِم، خارش، درد و احساس سنگینی در پاها، گرفتگی عضله ساق پا
  • تقویت دیواره عروق و همچنین پیشگیری از تضعیف آن (پیشگیری و بهبود واریس و هموروئید)
  • حاوی عصاره شاه بلوط هندی

ونوویتال

اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص ونوویتال دینه

دانه شاه بلوط هندی در درمان بواسیر و واریسبسیار مفید است.شاه بلوط هندی در التهاب وريدها(ترومبوفلبيت)نيز كاربرد مؤثري دارد.ميوه شاه بلوط هندی برای درمان اسهال مفید است و در درمان انواع ناراحتی ها مثل آنژین و ورم لوزه , احتقان ، پروستات و گرفتگی صدا موثر است مفید می باشد. جوشانده برگ‌ها برای درمان سیاه‌سرفه مصرف می‌شود.شاه بلوط هندی یا شاه بلوط در طب استفاده های زیادی دارد برایدرمان سیاتیک و دردهای سیاتیکی موثر و تسکین دهنده است پماد آن در بیماری های پوستی و ضد سرما زدگی بکار میرود.

براساس آزمایشات به عمل آمده ، عصاره دانه شاه بلوط هندی با اثر کاهش نفوذپذیری عروق و بهبود جریان برگشتی خون سیاهرگی و کاهش آنزیم های لیزوزومی، مانع شکسته شدن موکوپلی ساکاریدهای دیواره مویرگها گردیده ، از تشکیل کیسه های سیاهرگی هموروئید و واریس جلوگیری به عمل آورده و با ممانعت از انتقال پروتئین، الکترولیت ها و آب به فضای میان بافتی، مانع ایجاد اِدِم در بافت ها می گردد . بنابراین در ترومای شدید مغز و جمجمه ، جراحت تروماتیک سر و جلوگیری و درمان اِدِم بعد از تروما و جراحی کاربرد دارد . مطالعات همچنین تاثیر چشمگیر عصاره دانه این گیاه در بهبود و درمان فلبیت،ترومبوفلبیت و فلبوترومبوز را نشان می دهند .

شاه بلوط هندی بهترین دارو برای رگها و مویرگهاست. این گیاه به عنوان یک گیاه قابض و ضد التهاب در هنگام مواجهه بدن با شرایط آسیب دیدگی، باعث تقویت و استحکام بخشی به دیواره رگها می شود.شاه بلوط هندی با بیرون کشیدن مایعاتی که در محل زخم جمع شده اند، از تورم محل جلوگیری کرده و مانع بسته شدن رگهای آن منطقه می شود و به همین دلیل بعنوان اولین انتخاب برای درمان رگهای واریسی و مشکلات عروقی مطرح است.شاه بلوط هندی معمولا به صورت کپسول یا قرص استاندارد شده استفاده می شود ولی گاهی ممکن است.

این عصاره با تقویت مویرگها و رگهای خونی ، نه تنها از ابتلا به بیماریهایی مانند واریس و هموروئید جلوگیری می نماید ، بلکه با بازسازی جراحات و التهابات عروق و استحکام دیواره رگهای ضعیف ، موجب تسریع درمان می گردد .

روش مصرف قرص ونوویتال دینه

  • روزی 2 بار (صبح و عصر)، هر بار 1 قرص همراه غذا با حداقل یک لیوان آب
  • بهتر است این دارو با رعایت فاصله زمانی با سایر داروها مصرف شود .

عوارض جانبی قرص ونوویتال دینه

با رعایت دوز درمانی ارائه شده ، هیچ عارضه جانبی مشاهده نمی گردد . فقط به ندرت ممکن است در افراد حساس به عوارض گوارشی مانند حالت تهوع و استفراغ ایجاد شود ( برای جلوگیری از این حالت ، توصیه می گردد دارو با معده پر مصرف شود ) .

هشدار مصرف قرص ونوویتال دینه

  • مصرف آن در بیماران کلیوی مزمن و کودکان زیر 12 سال توصیه نمی گردد .
  • در صورت استفاده از داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت، با احتیاط مصرف شود.
  • به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی ، مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود .

شرایط نگهداری قرص ونوویتال دینه

در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد ، دور از نور و رطوبت نگهداری شود .

divider

بیشتر بخوانید:

با مزایای شربت سی لاکس دینه آشنا شوید!

فواید باورنکردی قرص گاسترودین دینه

فواید بی نظیر قرص پروستادین دینه

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا