دسته‌بندی نشده

مزایای فوق العاده مصرف قرص زینک گلوکونات

معرفی فواید قرص زینک گلوکونات

زینک گلوکونات به عنوان منبع روی در قرص های مکمل روی استفاده می شود و برتری آن نسبت به زینک سولفات جذب بالا و عوارض کمتر گوارشی می باشد. همچنین زینک گولوکونات طعم بهتری نسبت به زینک سولفات دارد و در شربتهای مکمل کودکان بیشتر استفاده می شود.

روی یا زینک یک ماده معدنی کمیاب است که انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. روی در میان مواد معدنی کمیاب از لحاظ مقدارش در بدن در رده دوم پس از آهن قرار دارد. این ماده در سلول‌های سراسر بدن یافت می‌شود و برای فعالیت مناسب دستگاه ایمنی ضروری است.

روی در تقسیم سلولی، رشد سلولی، ترمیم زخم‌، و تجزیه کربوهیدرات‌ها در بدن نقش دارد. علاوه بر این، برای حس بویایی و چشایی لازم است. در دوران بارداری، نوزادی و کودکی نیز بدن برای رشد و نمو به روی نیاز دارد. یک بازبینی اخیر بوسیله کارشناسان درباره مصرف مکمل‌های روی نشان داد:
هنگامی که روی دست کم برای ۵ ماه مصرف شود، ممکن است خطر دچار شدن به سرماخوردگی را کاهش دهد. مصرف مکمل‌های روی در طول ۲۴ پیش از شروع علائم سرماخوردگی ممکن است طول مدت سرماخوردگی و شدت علائم را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

زینک گلوکونات هم مانند زینک سولفات ملح زینک است ولی گلوکونات از نظر جذب و عوراض گوارشی خیلی بهتر از زینک سولفات می باشد.

موارد مصرف زینک گلوکونات

  • کمک به تقویت سیستم ایمنی و رشد مو

قرص زینک گلوکونات

ویژگی های قرص زینک گلوکونات

  • تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت در مقابل بیماری ها بخصوص سرماخوردگی
  • کمک به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو
  • بهبود رشد جسمانی و ذهنی ، همچنین رشد مو ، دندان و استخوان
  • تنظیم اشتها و کمک به رفع سوء تغذیه

نحوه استفاده قرص زینک گلوکونات

بزرگسالان روزانه 1 عدد همراه غذا مصرف کنند

مزایای مصرف زینک گلوکونات برای سلامتی

زینک ماده ای است که کمبود آن در بدن نشانه هایی را ایجاد می کند. روی بر سلامتی پوست، مو، دندان و ناخن ها اثر می گذارد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.روی یا زینک، یکی از موادمعدنی ضروری برای بدن است که در مایعات، بافت ها و ارگان ها یافت می شود. زینک برای رشد طبیعی، سلامت استخوان ها، تنظیم خلق و خو ، تثبیت غشای سلولی، تکثیر سلول ها، رشد و تکامل دستگاه تولید مثل، تقویت ایمنی، تنظیم اشتها و حس چشایی و بویایی، تسریع التیام زخم وسلامت پوست لازم است. از آنجا که بدن قادر به ذخیره سازی زینک نیست، ممکن است کمبود زینک ایجاد شود.

روی یکی از عناصری است که پس از آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این عنصر حیاتی ، در فعالیت آنزیم های مربوط به سوخت و ساز ، کربوهیدرات ها و پروتئین ها دخالت داشته و نقش مهمی دارد. میزان مناسبی از روی باعث تاثیرات زیادی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن ، تقویت قوه بینایی ، بویایی ، چشایی ، ترمیم زخم ها ، تقسیم سلولی و رشد و تکامل در دوران بارداری ، کودکی و بلوغ … می شود. به طور کلی بدن انسان از زمان شروع رشد تا قبل از اتمام سنین رشد به میزان قابل توجهی به روی نیاز دارد.

کمبود روی نیز به دلیل اختلال در جذب ، افزایش دفع ، افزایش نیاز به روی بوده و سبب اختلالاتی نظیر : نازک شدن موی سر ، ترس از نور ، بد خوابی یا بی خوابی، اختلالات عصبی ، اختلال در رشد و ریزش مو می شود.

خواص زینک بر پوست ، مو و ناخن

مصرف روی برای بهبود زخم ها و سوختگی و همچنین سلامت پوست موثر است. به عبارتی ، روی ، نوعی ترمیم کننده بافتی و پوستی به شمار می رود. همچنین در تقویت و استحکام ناخن ها و رشد مو و جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد.

زینک و تقویت قدرت باروری

کمبود زینک باعث کاهش تعداد اسپرم شده و مکمل آن می تواند سبب بهبود عملکرد جنسی و بالا رفتن قدرت باروری شود.

زینک و تقویت سیستم ایمنی

زینک عنصری مهم و تاثیر گذار برای تقویت سلول های سیستم ایمنی بدن بوده و کمبود آن نیز بر توانایی سلول های سیستم ایمنی و عملکرد تاثیر مهمی دارد.

زینک و بهبود رشد ذهنی

زینک عنصری ضروری در بهبود رشد ذهنی و جسمی با نقشی بیولوژیکی می باشد. کمبود زینک سبب اختلالات عمیقی در رشد ذهنی و جسمی می شود. تاخیر در بلوغ جنسی نیز از عوارض کمبود زینک است.

هر فردی، جوان یا سالمند، برای زنده ماندن نیاز دارد دائما زینک دریافت کند. به همین دلیل به زینک، عنصر «ضروری» بدن می‌گویند. حتی گیاهان و حیوانات نیز برای بقا به زینک نیاز دارند. زینک در تمام سلول‌ها، اندام‌ها، استخوان‌ها، بافت‌ها و مایعات بدن وجود دارد. نقش زینک در غده‌ی پروستات و منی مردان بسیار مهم است.

با اینکه کمبود شدید زینک نادر است، ولی حدود ۲ میلیارد نفر تحت تأثیر کمبود زینک خفیف هستند، پدیده‌ای که می‌تواند تمامی جنبه‌های سلامتی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.براساس پژوهش ها زینک بر فعالیت بیش از ۳۰۰ آنزیم بدن موثر است که این آنزیم ها باعث ایجاد واکنش های بیوشیمیایی در بدن می شوند.

آمار های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد بیش از ۳۱ درصد از مردم در سراسر جهان دچار کمبود زینک هستند که به ویژه در مادران باردار می تواند سبب ابتلای جنین به انواع بیماری ها، نقص مادرزادی و زایمان زودرس شود.

گیاهخواران از جمله افرادی هستند که بیشتر از دیگران در معرض کمبود ماده معدنی زینک در بدنشان قرار دارند، زیرا به دلیل تنوع غذایی خاص خود دارای میزان بالای اسید فیتیک (phytic acid) دربدن خود هستند که مانع جذب زینک می شود؛ فیتیت در خوراکی هایی همچون گندم کامل، حبوبات و دانه های روغنی وجود دارد.

برخی بیماری ها از جمله اگزما و پسوریازیس هم با افزایش گردش خون سلولی سبب کمبود زینک در بدن می شوند، مصرف نکردن و یا کمبود مصرف غذا های حاوی گوشت قرمز نیز می تواند باعث کاهش زینک در بدن شود، زیرا جایگزین های گوشت قرمز حاوی مقدار بسیار کمی زینک هستند.

کمبود زینک همچنین سبب سرماخوردگی ، دیر خوب شدن زخم ها، خستگی و حتی ناباروری در افراد می شود. ریزش و کم پشتی مو های سر، وجود نقطه های سفید بر روی ناخن ها، وجود آکنهو جوش صورتدر محل چانه، کدر شدن رنگ دندان ها، سفید شدن پوشش روی زبان، بوی دهان نامطبوع، التهاب لثه، بروز زخم در دهان و لثه ها، تب خال، پوکی و نرمی استخوان از مهمترین این نشانه ها است.

قرص زینک

هشدار مصرف زینک گلوکونات

  • بیش از میزان توصیه شده مصرف نکنید.
  • در زمان حاملگی و شیردهی با نظر پزشک مصرف شود.
  • در افراد دیابتی با نظر پزشک مصرف شود

شرایط نگهداری قرص زینک گلوکونات

در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد قرص زینک

فواید مکمل روی (Zn زینک)

فواید بی نظیر مصرف قرص زینک دینه

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا