دسته‌بندی نشده

مروری بر زندگی شخصی حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت

بیوگرافی حاج مهدی سلحشور

حاج مهدی سلحشور نوحه خوان و روضه خوان معروف کشور است که با نوای زیبایی که دارد، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. او علاوه بر مداحی، به خواندن دعاها و زیارت ها نیز مشغول است و همه ی ما صوت زیبای حدیث کسای ایشان را در تلویزیون شنیده ایم.

ایشان در نیمه شعبان سال 1350 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. خانه ی آن ها در محله جنوب تهران، محله امامزاده حسن بود.

بیوگرافی حاج مهدی سلحشور

کودکی و نوجوانی حاج مهدی سلحشور

همانطور که گفته شد، خانواده حاج مهدی، بسیار مذهبی بودند و به همین دلیل او از سنین کودکی با اهل بیت آشنا شد. در کودکی به همراه خانواده مخصوصا برادر بزرگوارش مرحوم حاج فرج الله سلحشور در جلسات مذهبی شرکت می کرد.

وقتی که او کلاس اول ابتدایی بود، انقلاب شد و از همان زمان وارد گروه های سرود مدرسه شد. در واقع جرقه ی مداحی حاج مهدی از همان کودکی زده شد.

بیوگرافی حاج مهدی سلحشور

زندگینامه حاج مهدی سلحشور

آغاز نوحه خوانی حاج مهدی سلحشور

در بیوگرافی مهدی سلحشور لازم به ذکر است که او از سنین کودکی وارد دنیای مداحی و نوحه خوانی شد. پس از اینکه انقلاب شد، در مدرسه به اجرای سرودهای انقلابی به صورت گروهی و تک نفره پرداخت و به این کار علاقه نشان میداد.

همچنین به طور همزمان، در مسجد محله شان به نام مسجد علی اکبر، فعالیت های هنری انجام میداد. اولین نغمه هایی که خواند مربوط به شهدا بود که در یک گروه سرود 40 نفره از نوجوانان، تک خوان بود.

عکس های حاج مهدی سلحشور

اعزام حاج مهدی سلحشور به جبهه

حاج مهدی سلحشور در زمان جنگ تحمیلی به سن قانونی نرسیده بود و نمی توانست از طریق مسجد محله ی خود وارد جبهه شود. اما او به شدت علاقه داشت که اعزام شود و به دنبال راهی برای این کار بود.

به همین دلیل به مسجد سید الشهدا رفت و در آن جا سن خود را بیشتر از سن واقعی اش گفت و در نهایت توانست وارد مناطق جنگی شود. او بسیار تلاش کرد و توانست از پایگاه مقداد تهران برای آموزش به کردستان اعزام شود.

ابتدا در تیپ ۱۱۰ خاتم الانبیا در زمان عملیات کربلای ۵ حضور یافت و سپس به لشکر ۱۰ سید الشهدا رفت و تا پایان دفاع مقدس در این لشکر حضور داشت. بعد از اینکه جنگ تمام شد، او به جبهه های نبرد علیه منافقین در کردستان رفت و در آنجا حضوری فعال داشت.

بیوگرافی حاج مهدی سلحشور

بیوگرافی مهدی سلحشور

ورود حاج مهدی سلحشور به حوزه علمیه

حاج مهدی سلحشور به علوم دینی بسیار علاقمند بود و می خواست آن را به صورت جدی دنبال کند. به همین دلیل بعد از قطعنامه 598 وارد حوزه علمیه شد. در ابتدا به حوزه امام علی (ع) رفت و پس از مدتی به مدرسه معصومیه رفت.

حاج مهدی به دلیل علاقه فراوان سخت تلاش می کرد و به کسب علوم فقهی و دینی می پرداخت. او وقتی وارد حوزه شد با حاج آقا مرتضی تهرانی آشنا شد و آشنایی با ایشان موجب ایجاد تحولاتی در زندگی شخصی و طلبگی حاج مهدی شد.

فرزندان حاج مهدی سلحشور

ازدواج و فرزند حاج مهدی سلحشور

در زندگینامه حاج مهدی سلحشور این نکته حائز اهمیت است که ایشان در سال 1375 ازدواج کردند. حاصل ازدواج او و همسرش، سه فرزند است که دو پسر دوقلو به نام های علی اکبر و علی اصغر متولد 1378 هستند و یک دختر به نام معصومه که متولد 1389 می باشد.

حاج مهدی در یکی از مصاحبه های خود گفته است که به نام زهیر بسیار علاقه داشتم و می خواستم اسم پسرم را زهیر بگذارم اما بعد از اینکه پسرانم دو قلو شدند، نذر امیرالمومنین کردم و نام آن ها را علی اصغر و علی اکبر گذاشتم.

مهدی سلحشور

شهرت حاج مهدی سلحشور در نوحه خوانی و خواندن ادعیه

حاج مهدی سلحشور دارای سبک خاصی در حرفه ی خود است. او نوایی خاص دارد که خداوند به ایشان بخشیده است و همین امر سبب شده که بسیار محبوب شود. مردم زیادی از صدای ایشان استقبال نموده اند و به خصوص صدای ایشان در خواندن حدیث کسا که هر روز از صدا و سیما پخش می شود، بسیار طرفدار دارد.

اما حاج مهدی معتقد است که برای شروع، باید تقلید کرد تا صدا کم کم شکل بگیرد. ایشان در این مورد می گوید:

پراکنده گوش دادن به شکل‌گیری صدا لطمه می‌ زند. باید هم‌خوانی صدا در تقلید رعایت شود. مقام‌ها و اوج و فرودها، تحریرها و کشیدگی‌ها از موارد تقلید است، در محتوا هم شیوه‌ای ارایه‌ی شعر و پرورش آن به سبک مجلس‌داری و آداب و فنون را باید آموخت.

او درباره‌ی ذوق «سبک‌ سازی» و مداحی‌ اش می‌گوید:

اعتقادم این است که مداحی ذوق صرف است مثل شعر گفتن؛ به قول معروف، باید در خون شخص باشد و خمیرمایه‌اش اکتسابی نیست؛ بلکه می‌توان به مرور زمان رشدش داد.
یادم هست هنگامی که آیت‌ ا… صدوقی شهید شد، به یزد رفتیم؛ شعری را خواندم که هنوز سبکش یادم هست، سبک آن را خودم ساختم؛ آن موقع 12 سال داشتم.

عکس های اینستاگرام حاج مهدی سلحشور

اینستاگرام حاج مهدی سلحشور

https://www.instagram.com/mahdisalahshur1/

مهدی سلحشور کیست

گالری تصاویر حاج مهدی سلحشور

حاج مهدی سلحشور

مهدی سلحشور

بیوگرافی حاج مهدی سلحشور

بیوگرافی مهدی سلحشور

زندگینامه حاج مهدی سلحشور

زندگینامه مهدی سلحشور

حاج مهدی سلحشور کیست

مهدی سلحشور کیست

عکس حاج مهدی سلحشور

عکس مهدی سلحشور

بچه های حاج مهدی سلحشور

حاج مهدی سلحشور مداح

مهدی سلحشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا