دسته‌بندی نشده

محبوب ترین کشور جهان؛ با محبوب ترین کشور جهان بیشتر آشنا شوید.

طبق تازه‌ترین پژوهشی که در رابطه با حیثیت و محبوبیت کشورهای مختلف دنیا صورت گرفته، آلمان توانسته آمریکا را پشت سر گذارد و در صدر لیست قرار گیرد. موفقیت ملی‌پوشان آلمان در جام جهانی در بالا بردن حیثیت آلمان مؤثر بوده است.

محبوب ترین کشور جهان؛ با محبوب ترین کشور جهان بیشتر آشنا شوید.

محبوب‌تر از آمریکا

آلمان گوی سبقت را از ایالات متحده آمریکا ربوده است، دست کم از لحاظ وجهه و محبوبیت. برای نخستین بار طی پنج سال گذشته، رتبه اول به آمریکا اختصاص نیافته و این آلمان است که رده‌ی اول را فتح کرده است. این، حاصل نظرسنجی و پژوهشی است که از سوی “انجمن پژوهش‌های مصرفی” با شرکت ۲۰ هزار نفر از بیست کشور صنعتی و در حال توسعه‌ی جهان انجام گرفته است.

آلمان کشور محبوب جهان

ده کشور محبوب و باپرستیژ

در این رده‌بندی کشورهای آلمان و آمریکا در مکان‌های اول و دوم جای گرفته‌اند. رتبه‌های ۳ تا ۱۰ به ترتیب به این کشورها اختصاص یافته‌اند: بریتانیا، فرانسه، کانادا، ژاپن، ایتالیا، سوئیس، استرالیا و سوئد.

آلمان کشور محبوب جهان

قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴

موفقیت تیم ملی فوتبال آلمان سبب شده که محبوبیت این کشور در مجموع افزایش یابد. نظرسنجی و پژوهش مزبور نشان می‌دهد که پیروزی ملی‌پوشان آلمان در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل و کسب عنوان قهرمانی جهان نقشی بسیار مهم در این روند بازی کرده است. تصویر: ماریو گوتزه، ملی‌پوش آلمان که با تک‌گل خود در فینال ۲۰۱۴ مقابل آرژانتین قهرمانی جهان را برای تیمش به ارمغان آورد، بر جام جهانی بوسه می‌زند.

آلمان کشور محبوب جهان

پایان انتظار ۲۴ ساله

کسب عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ به انتظاری ۲۴ ساله پایان بخشید. تیم ملی آلمان پیش از آن در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ سه بار قهرمان جهان شده بود. بعد از آن نیز ملی‌پوشان آلمان چندین بار در جمع ۴ تیم برتر جهان قرار داشتند، تا اینکه سرانجام در جام ۲۰۱۴ برزیل بار دیگر بر جام قهرمانی بوسه زدند و نام خود را به عنوان برترین تیم اروپایی به ثبت رسانند که موفق شده، در خاک آمریکای جنوبی قهرمان جهان شود.

آلمان کشور محبوب جهان

موفقیت سیاسی

البته آلمان نه تنها در زمینه ورزش که در صحنه سیاسی جهان نیز از وجهه و اعتبار بالایی برخوردار است، خواه در نقش مهره‌ای کلیدی در اتحادیه اروپا، خواه به عنوان میانجی در درگیری‌ها و اختلافات بین‌المللی و خواه به عنوان کشوری که به تعهدات سیاسی خود عمل می‌کند. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی “انجمن پژوهش‌های مصرفی” دولت آلمان را “با صداقت و با صلاحیت” ارزیابی کرده و از این لحاظ نیز شماره ۱ دانسته‌اند.

محبوب ترین کشورجهان

قدرتمندترین زن جهان

ناگفته نماند که نشریه آمریکایی فوربس در ماه مه سال جاری میلادی برای چهارمین سال پیاپی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به عنوان قدرتمندترین زن جهان برگزید. به نوشته این نشریه آنگلا مرکل نه تنها “ستاره‌ی صحنه‌ی سیاست آلمان” به‌شمار می‌رود، بلکه به “ستون فقرات و معمار” اتحادیه اروپا که ۲۸ کشور را در بر می‌گیرند نیز بدل شده است.

محبوب ترین کشورجهان

اقتصاد قوی

در عرصه اقتصادی نیز آلمان همچنان قوی‌ترین کشور اروپا محسوب می‌شود. اقتصاد یکی از ۲۳ مقوله‌ای بود که در تحقیقات “انجمن پژوهش‌های مصرفی” مورد نظرسنجی قرار گرفت. محصولات ساخت آلمان نیز از لحاظ صادراتی موفق هستند و در سراسر جهان اعتبار بالایی دارند.

محبوب ترین کشورجهان

دانشگاه‌های پرطرفدار

دانشگاه‌های آلمان نیز روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. شمار دانشجویان خارجی در آلمان هیچگاه به این اندازه زیاد نبوده است. در سال ۲۰۱۳ شمار دانشجویان خارجی به میزان ۱۶ هزار نفر در مقایسه با سال ۲۰۱۲ افزایش یافت و به ۲۸۲ هزار نفر رسید. حدود یک دهم از تحصیل‌کنندگان در دانشگاه‌های آلمان را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

محبوب ترین کشورجهان

پایتختی جذاب و پرجنب‌وجوش

محبوبیت برلین، پایتخت آلمان نیز در سال‌های گذشته رو به افزایش گذاشته است. در سال گذشته میلادی شمار گردشگران خارجی که راهی برلین می‌شوند، رکوردی تازه بر جای گذاشت. به ویژه شمار گردشگرانی که از کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و چین عازم پایخت آلمان می‌شوند، در سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۰ درصد افزایش یافت.

محبوب ترین کشورجهان

محبوب در میان جوانان و هنرمندان

شهر برلین با توجه به جذابیت‌های گوناگون و امکانات گسترده‌اش هم مورد توجه جوانان اروپایی قرار دارد و هم مورد توجه هنرمندانی کشورهای مختلف جهان که قصد دارند فصل تازه‌ای را در فعالیت‌های خود تجربه کنند.

محبوب ترین کشور جهان؛ با محبوب ترین کشور جهان بیشتر آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا