دسته‌بندی نشده

ماکارانی با قارچ و میگو

Imageمواد لازم :

ماكاروني 600 گرم

گوجه فرنگي 1000 گرم

رب گوجه فرنگي 1 قاشق سوپخوري

ميگو تاره 250 گرم

كره 100 گرم

شكر 1 قاشق سوپخوري

پياز داغ عسلي 2 قاشق سوپخوري

سير 2 عدد

جعفري ساطوري شده 2 قاشق

سوپخوري قارچ 250 گرم

نمك قدري

فلفل قدري

طرز تهيه :

ظرف نسبتا بزرگي را پر از آب ميکنيم و براي هر بسته ماکاروني 2 قاشق نمک در آب ميريزيم و بعد از جوش آمدن آب ماکاروني را در آن ميريزيم و يک دو قاشق روغن در آن ميريزيم و ميگذاريم بجوشد تا مغز ماکاروني کاملا نرم شود و زياد له نشود ماکاروني را در آبکش ميريزيم و مقداري آب نيم گرم بروي آن ميدهيم تا ليزي و شوري آن گرفته شود .

در صورتيکه بخواهيم اسپاگتي يا ماکاروني را قبلا آماده کنيم ، بعد از طبخ و ريختن آن در صافي آنرا در ظرف آب سرد ميريزيم در اين صورت اگر يکي دو روز هم بماند عيبي نخواهد کرد . سپس ظرفي را آب ميکنيم و ميگذاريم جوش بيايد ميگو ها را در آب جوش مياندازيم ، کمي که نرم شد از روي آتش برميداريم و در صافي ميريزيم پوست ميگو را حتي المقدور ميگيريم .

در صورتيکه ميگو يخ زده باشد ابتدا ميگذاريم باز شود بعد پوست ميکنيم و در آب جوش يکي دو جوش ميدهيم . قارچ را خرد ميکنيم و مي شوئيم و با 50 گرم کره سرخ ميکنيم ، رب گوجه فرنگي را در کمي آب حل ميکنيم و پياز سرخ شده را در ظرفي مي ريزيم و روي آتش ميگذاريم ، رب گوجه فرنگي را با شکر داخل پياز سرخ شده ميريزيم ، سپس ميگو و قارچ را داخل اين سس ميريزيم و کمي بهم ميزنيم .

پوست گوجه فرنگي را ميگيريم ( براي گرفتن پوست گوجه فرنگي آنها را در آب جوش مياندازيم و بلافاصله پوست انها را ميگريم ) گوشت گوجه فرنگي را قطعه قطعه کوچک ميکنيم و تخم آنها را ميگيريم . و داخل مايه قارچ و ميگو مي ريزيم و ميگذاريم چند جوش بزند و کمي نمک و فلفل ميزنيم ، سپس ماکاروني را در ظرفي ميريزيم و 50 گرم باقيمانده کره را روي ماکاروني قرار ميدهيم و ميگذاريم روي اتش تا کره آب شود .

ماکاروني را با ساير مواد مخلوط ميکنيم و جعفري خرد شده را بآن اضافه ميکنيم و در ديس ميکشيم . اگر مطابق با مقدار مواد اوليه مصرف کنيد غذا فوق براي 6 نفر مي باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا