دسته‌بندی نشده

لیست کامل غذاهای نونی بدون گوشت

اگر دنبال یه لیست کامل بدون گوشت غذاهای نونی برای شام هستید که شامل غذاهای نونی سریع و ساده دونفره و ساندویچی میشه همراه ما باشید.

پیش از شروع ، بگیم که این لیست از سایت آموزش آشپزی گیلان فود گرفته شده که دوتا لیست پایین هم مربوط به همین سایته؛

لیست غذای نونی

اگر چند سال اخیر درگیر بیماری هایی مثل کرونا شده باشید میدونید که غذاهای سالم و سبک یکی از بهترین مکمل ها برای روند درمان هستش. خصوصا بیماران کرونایی که نیاز به خوراکی هایی دارند که زودتر هضم بشه که بهتره از انواع نان مثل لواش یا باگت و تافتون استفاده کنند.

نان بربری و سنگک و نان های سبوس دار به دلیل اینکه فیبرها دیرتر از چربی ها از سیستم گاورشی عبور میکنند میتونه باعث تحریک گوارش بیمار بشه!

پس بهتره که از لیست پایین برای مواقع بیماری ( دور از جون شما ) و شب هایی که میخواید شام نونی بخورید استفاده کنید.

لیست کامل غذاهای نونی بدون گوشت

لیست کامل غذاهای نونی بدون گوشت

لیست کامل غذاهای نونی بدون گوشت

لیست کامل غذاهای نونی بدون گوشت

انواع غذای نونی سریع و ساده

لیست پایین با دقت کافی برای شما جمع آوری شده و سعی کردیم هر نوع غذای نونی رو بیاریم داخل لیست.

کتلت سوسیس

سیب زمینی نسبتا بزرگ ۱ عدد سوسیس بلغاری ۱ تا ۲ عدد پنیر پیتزا ۱ کاسه پودر سوخاری ۴ ق غ تخم مرغ ۱ عدد آویشن،نمک،فلفل به میران لازم

ابتدا سیب زمینی را پخته و رنده کنید،سپس سوسیس را به صورت خام در سیب زمینی رنده کنید،تخم مرغ و آرد سوخاری را به همراه ادویه اضافه کنید و به خوبی مواد کتلت را ورز داده و مخلوط کنید.

سپس یه گلوله متوسط برداشته و وسط آنرا پنیر پیتزا گذاشته و به صورت کتلت در بیاورید. کتلت‌ها را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کمی منسجم شود. بعد از ۱ ساعت یک ظرف گود انتخاب کنید و روغن زیاد بریزید، سپس کتلت ها را داخل روغن در دمای متوسط بیاندازید،طوریکه روغن سطح آنرا به خوبی بگیرد و آنرا سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود.

املت پیتزایی

گوجه گیلاسی فلفل دلمه ریحون و جعفری رب ، نمک و فلفل و زردچوبه کالباس تخم مرغ پنیرپیتزا

چندتا گوجه گیلاسی و مقداری فلفل دلمه و چند برگ ریحون و جعفری تازه رو تهیه کنید و خرد کنید و بریزید تو تابه و خوب سرخش کنید تا شبیه املت بشه.

بعد داخلش یه قاشق رب گوجه بریزید و زردچوبه و نمک و فلفل اضافه کنید و تفت بدید تا رنگش سرخ بشه.

حالا کالباس های رنده درشت شده رو داخلش بریزید و اجازه بدید تا کمی تفت بخوره. بعد تخم مرغ هارو به تعداد دلخواه بشکونید داخلش و کمی هَم بزنید.

در اخر پنیر پیتزا رنده شده باکیفیت رو بپاشید روی املت تون و در ماهیتابه رو بزارید و اجازه بدید تا بپزه.

خوراک جگر و سیب زمینی

سیب زمینی جگر گوسفندی آرد گندم یا ذرت نمک و فلفل و زردچوبه

برای درست کردن این غذای خوشمزه در ابتدا سیب زمینی سرخ کنید و نمک و زردچوبه و کمی فلفل بزنید.

سپس پیازهارو سرخ کنید و کمی که طلایی روشن شدن، جگر رو اضافه کنید. البته قبلش جگر رو با آرد مخلوط کنید حتما چون بافت جگر رو موقع تفت دادن بسیار لذیذتر میکنه.

در آخر همشونو تفت بدید وسیب زمینی رو اضافه کنید. نوش جان

ترش تره گیلانی

ترشی‌تره یکی از اون خورشت‌های پرطرفدار گیلانی هست که همونطور که از اسمش پیداست ترش مزه هست و خیلی آسون میشه درستش کرد!

البته لازم به ذکره که این غذا، توی قسمت‌های مختلف گیلان، به‌اشکال مختلف و متفاوتی درست می‌شه و رسم هست که با کته و زیتون پرورده نوش جان می‌‌کنند!

سبزی ترش تره شامل(جعفری،گشنیز،شوید،تره،اسفناج نسبتش به بقیه سبزی ها دو برابر،پیاز بزرگ ۱عدد،برنج نیم دانه).

سبزی هارو بشورید ، خورد کنید همه مواد رو بریزید داخل قابلمه ، در حدی آب بریزید که برابر سبزی باشه. بذارید کامل بپزه و له بشه ، میتونید بسته کنید و بذارید داخل فریزر و هروقت دوست داشتید درست کنید.

سبزی ترش تره سیر ۷تا۸عدد زردچوبه نمک و فلفل سیاه آبغوره 1 ق غ تخم مرغ ۱ عدد

سیر رو رنده کنید و با روغن و زردچوبه تفت بدید. سبزی هارو بذارید یکم سرخ بشه،نمک و فلفل سیاه اضافه کنید،آبغوره بریزید،بذارید کمی دیگه بمونه و سر آخر تخم مرغ رو بذارید وسط تا بپزه، وقتی که پخت ترش تره آماده‌است.

میتونید مثل کشک بادمجان یا میرزاقاسمی بعنوان یه پیش غذا هم سرو کنید.

کوکو سورپرایز

سیب زمینی پخته ۲ عدد مرغ چرخ شده تخم مرغ ۱ عدد جعفری خرد شده ۳ قاشق ارد سوخاری نمک و فلفل و پودر سیر و پودر پاپریکا پنیر پیتزا

اول سیب زمینی رو بپزید و بعد مرغ و بقیه مواد رو بهش اضافه کنید و بزارید یخچال تا کاملا خنک بشه. بعد مواد رو خوب باهم مخلوط کنید و یه گلوله بردارید و تو دست باز کنید و یک مقدار از پنیر پیتزا بزارید وسطش و خوب گرد کنید و بعد در تابه با روغن داغ سرخ کنید.

دقت کنید که سیب زمینی رو خیلی زیاد نپزید و گرنه وا میره. حتما مواد رو در یخچال بزارید تا روغن کمتری استفاده بشه.

یتیمچه

پیاز نمک و فلفل و زردچوبه بادمجان و سیب زمین گوجه فرنگی آب

اول پیاز رو تفت میدیم و ادویه زردچوبه فلفل سیاه رو بهش اضافه میکنیم.

بادمجون و سیب زمینی و گوجه قطعه قطعه شده رو میریزیم روش و با یک لیوان آب میذاریم برا خودش بپزه…

اما فوت و فن اصلی اینجاست: اول اینکه آبی که بهش اضافه میکنید کمتر از سطح مواد باشه که زود بپزه و آبشو بکشه و مواد طعم آب ندن. دوم اینکه رب رو تو یه ظرف جدا سرخ میکنیم و بهش نمک میزنیم به بادمجون و سیب زمینی وقتی که پختن اضافه میکنیم چون نمک و رب سرعت پخت رو میارن پایین پس در آخر اضافه میشن!

کوفته لپه

لپه پخته شده و چرخ شده ۱پیمانه گوشت چرخ شده ۳۰۰ گرم پیاز رنده شده ۲عدد تخم مرغ ۲ عدد آرد نخودچی ۱/۳ پیمانه نمک، فلفل زردچوبه، دارچین

همه مواد رو با هم ورز بدید و بزارید نیم ساعت توی یخچال استراحت کنه و بعد به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید «در صورت تمایل میتونید وسطش زرشک و پیاز داغ بزارید» بعد توی روغن داغ سرخ کنید.

برای سس کوفته: پیاز رو تف میدید و بهش رب نمک زردچوبه دارچین اضافه کنید و دو پیمانه آب بزارید جوش که اومد کوفته‌ها رو به سس اضافه کنید و بزارید حدود ۴۰ دقیقه بپزه تا سس غلیظ بشه.

کتلت نخودفرنگی

نخود فرنگی به مقدار لازم‌ پیاز یک عدد متوسط سیر دوحبه سیب زمینی کوچیک دوعدد ادویه نمک وفلفل وزردچوبه به مقدار لازم تخم مرغ یک عدد

نخود فرنگی خام رو به همراه همه مواد باهم چرخ میکنیم و بعد تخم مرغ و ادویه بهش اضافه میکنیم و باهم مخلوط میکنیم و بعد سرخ میکنیم و نوش جان میکنیم

خوراک لوبیا چشم بلبلی و گوشت

از قبل لوبیا چشم بلبلی رو چند ساعتی خیس میکنیم و بعد میزاریم بپزه.

پیاز رو نگینی خورد میکنیم و داخل روغن تفت میدیم، کمی که طلایی شد گوشت چرخ کرده رو اضافه و تفت میدیم.

زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و رب گوجه اضافه میکنیم و بازم تفت میدیم. بعد حدود یک لیوان و نیم آب جوش میریزیم و می‌گذاریم کمی گوشت پخته شه بعد لوبیای پخته شده و چنتا گوجه گیلاسی رو اضافه میکنیم و میذاریم یه نیم ساعتی قُل بزنه.

از اونطرف سیب زمینی رو خورد و سرخ میکنیم. البته اختیاریه ، در آخر میتونید چندتا فلفل رو کبابی کنید و کنارش سرو کنید.

کتلت سنگدان

کتلت خوشمزه‌ای مثل کتلت‌هایی که با گوشت درست میکنیم میشه ولی یه کم از نظر هزینه به صرفه تره

سیب زمینی ۱ عدد سنگدان ۶۰۰ تا ٧۰۰ گرم تخم مرغ ۱ یا ۲ عدد پیاز ٢ عدد سیر ۱ حبه نمک.فلفل.زردچوبه به مقدارلازم سماق ۱ ق غ روغن به مقدار لازم

در ابتدا سنگدان را دوبار چرخ ریز کنید. پیاز و سیب زمینی رو رنده کنید و آبش رو بگیرید، بعد همه مواد رو باهم مخلوط کنید و کمی ورز دهید و در آخر تو روغن سرخش کنید.

البته میتونید بعد فرم دادن به کتلت روش کنجد بپاشید و بعد سرخش کنید. سماق بزنید بهش که خیلی لذیذتر میشه.

اگر میخواید آموزش آشپزی رو با جزئیات کافی یاد بگیرید و خصوصا غذاهای گیلانی را بدرستی بشناسید توصیه میکنیم که به سایت گیلان فود یه نگاهی بندازید.

در این سایت که مخصوص پخت و پز هستش درباره غذاهای گیلانی مثل میرزاقاسمی و باقالاقاتق و مرغ شکم پر و کباب ترش و همچنین درباره انواع غذاهای نذری و مجلسی به طور مفصل مطلب منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا