دسته‌بندی نشده

قطره چشمی Hye : موارد مصرف و فواید قطره استریل چشمی های

موارد مصرف و فواید قطره چشم Hye

قطره چشم های یکی از قطره های مورد استفاده جهت استریل چشم است که این دارو به شکل مایع مصرف می‌شود. معمولاً این داروها به صورت مایع تولید است که در صورت نیاز به داخل چشم یا گوش ریخته می‌شوند. چون این داروها به صورت موضعی مصرف می‌شوند اثرات سیستمیک کمتری دارند.

معمولا ظروف این داروها خود قطره چکان دارند. قطره چشم ، شکل مایع دارویی استریل به صورت حلال یا سوسپانسیون است که برای معالجه بیماری‌های چشم انسان یا حیوان استفاده می‌شود. ممکن است قطره چشم برای معالجه عفونت چشم ، آب سیاه ، حساسیت چشم و چشم خشک مصرف شود.

قطره چشی می توانند در درمان بیماری ها یا رفع ناراحتی های چشمی بسیار مفید باشند. اما مهم است که به یاد داشته باشید که تمامی داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. داروها، بیماری ها را درمان می کنند، اما می توانند گاهی اوقات مشکل ایجاد کنند.

بسیاری از بیماری های چشمی را می توان با قطره چشم درمان کرد. اغلب اثر داروها در چشم باقی می ماند و فقط مقدار کمی از آن به سایر نقاط بدن می رسد. بنابراین خطر کمی نسبت به داروهای خوراکی در ایجاد عوارض جانبی دارند.بعضی از عوارض قطره چشم ، موضعی هستند بدین معنی که روی چشم اثر می کنند، ولی در تمامی بدن اثری ندارند.

قطره چشم Hye

مقدار مصرف قطره چشم Hye

دو الی سه نوبت در روز هر بار یک قطره داخل چشم چکانده شود.

  • مناسب برای احساس جسم خارجی در چشم
  • بهبود خشکی و سوزش چشم
  • تحریکات ملتحمه

اشک مصنوعی ها دارای ۰٫۴% هیالورونات سدیم با وزن ملکولی بالا می باشد که به صورت بیوتکنولوژیک تولید شده است.
هیالورونات دارای خواص شبه موکوس، چسبندگی به مخاط و ویسکوالاستیک می باشد که می تواند باعث ثبات بیشتر پرده اشکی و آرامش بیشتر سطح ملتحمه گردد.


نکاتی که در هنگام استفاده از قطره چشمی های باید بدانید

  1. از تماس نوک قطره چکان با چشم پرهیز نمایید.
  2. یک ماه بعد از باز کردن درب قطره باقی مانده را دور بریزید.
  3. دور از دسترس کودکان و در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگهداری کنید.
  4. به صورت خوراکی مصرف نشود.
  5. در صورت بروز حساسیت استفاده از قطره را قطع و با دکتر تماس بگیرید.
  6. در صورت مصرف همزمان سایر داروها قبل از مصرف این فرآورده با چشم پزشک مشورت نمایید.
  7. سایر داروهای چشمی حداقل 10 الی 15 دقیقه بعد از مصرف این فرآورده استفاده شوند.

قطره چشم Hye

قطره‌های چشمی استروئیدی و آنتی بیوتیکی

قطره‌های چشمی استروئیدی و آنتی بیوتیکی ترکیبی از یک داروی شبه کورتیزون و یک آنتی بیوتیک است این قطره‌ها برای کاهش قرمزی چشم ,‌درد و ناراحتی ناشی از مشکلات چشمی ویژه و جلوگیری از عفونت چشم به هنگام درمان, ‌استفاده می‌شوند. از این داروها فقط به نحوی که چشم پزشک برای شما تجویز کرده است استفاده کنید.

پیش از استفاده از این دارو حتماً به پزشکتان اطلاع دهید که شما:

  • قبلاً عفونت , آسیب چشم یا هرگونه وضعیت دیگر چشمی داشتید.
  • داروهای نسخه شده یا نسخه نشده دیگری را مصرف می‌کنید یا دارای مشکلات پزشکی دیگری هستید.
  • به یاد داشته باشید که هر گونه حساسیت دارویی را باید به پزشک اطلاع دهید. هر دارویی می تواند باعث ایجاد حساسیت شود، حتی قطره های ساده که احتیاج به نسخه ندارند، چون به هر حال حاوی مواد شیمیایی هستند.

همچنین بخوانید:

موارد مصرف سینالون – فواید و عوارض اشک مصنوعی سینالون (Sinalone)

موارد مصرف قطره نفازولین و عوارض جانبی این دارو

موارد مصرف و فواید ژل چشمی افتاژل ( Oftagel )

شرایط نگهداری قطره چشم یا پمادها کدامند؟

در قطره چشم یا پماد چشم را محکم ببندید و آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید. این داروها را در درجه حرارت اتاق و دور از گرما نگهدارید و از انجماد آن جلوگیری کنید.

هشدارهایی پیرامون مصرف خودسرانه قطره چشم

  1. در موراد آلرژی های شدید چشمی و یا آلرژی های طولانی مدت، حتما به چشم پزشک مراجعه کنید.
  2. از مصرف خودسرانه این داروها (بتامتازون – دگزامتازون – پردنیزولون) جدا پرهیز کنید. بتامتازون و دگزامتازون قطره‌هایی با ترکیبات کورتونی هستند که در صورت استفاده طولانی مدت باعث گلوکوم ، آب سیاه ، افزایش فشار چشم و تخریب عصب بینایی می شوند.
  3. به هیچ وجه از قطره های آنتی هیستامین و دکنونژستانت نظیر قطره نفازولین + آنتازولین بیش از ۲-۱ هفته به صورت متوالی استفاده نکنید، زیرا مصرف طولانی مدت این قطره ها خود می تواند باعث تحریک و قرمزی چشم شود و حتی ممکن است در اثر عدم مصرف قطره، چشم شدیدا قرمز شود.
  4. مصرف طولانی مدت قطره ی نفازولین، می تواند باعث تحریک و قرمزی چشم شود. به علاوه پس از چند روز مصرف مداوم، چشم اصطلاحا به این قطره ها عادت می کند و قطره بی اثر می شود و حتی ممکن است در اثر عدم مصرف قطره چشم شدیدا قرمز شود. بنابراین به هیچ وجه نباید این قطره ها را بیش از یکی دو هفته به صورت متوالی استفاده کرد
  5. افرادی که با جوشکاری سروکار دارند و بدون تجویز پزشک برای تسکین درد چشم از قطره‌های تتراکایین استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر سوراخ شدن قرنیه چشم قرار دارند. کدر شدن ، سوراخ شدن سطح قرنیه و کوری از جمله عوارض مصرف خودسرانه قطره تتراکایین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا