دسته‌بندی نشده

قصر مافرا، یکی از مقاصد برتر گردشگری لیسبون پرتغال

مافرا، سازه ای باشکوه که در حومه لیسبون قرار دارد. بی شک این بنا یکی از مهم ترین سازه های کشور پرتغال بوده و جاذبه های تماشایی زیادی برای گردشگران دارد. این بنا در واقع نمایشی از ثروت و هنر است. شما می توانید در این بخش با زیبایی های قصر مافرا آشنا شوید.

قصر مافرا

کاخ تاریخی مافرا

یکی از شهرهای زیبا و توریستی که در در حومه لیسبون پرتغال قرار دارد، شهر زیبای مافرا است. این بنا با وجود معماری مجلل خود توانسته توجه گردشگران و علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. این مجموعه نمایشی از هنر و ثروت بوده و در طی تاریخ نیز رخدادهای متعددی را از سر گذرانده است. این بنا امروزه از مکان های دیدنی لیسبون می باشد.

این گنجینه ارزشمند امروزه مورد توجه بازدیدکنندگان زیادی بوده و از سراسر دنیا گردشگران زیادی را جذب کرده است. این مجموعه باشکوه یکی از بناهای باروکی پرتغال می باشد. مساحت این مجموعه ۴۰ هزار متر مربع است. این سازه بزرگ شامل بخش های مختلفی بوده که در ادامه با آن آشنا می شوید.

قصر مافرا کجاست

تاریخچه قصر

پادشاه جان پنجم به همسر خود وعده داده تا در صورتی که فرزندی به دینا بیاورد، برای او کلیسایی ساخته و بعد از به دنیا آمدن اولین دختر پادشاه این قصر در سال ۱۷۱۷ به طور رسمی ساخته شد. این بنا در ابتدا قرار بود یک کلیسا و محلی برای عبادت باشد. بعد از آوردن شمش های مستعمره ای تصمیم بر این شد که این بنا به شک کاخ باشکوه تبدیل شود.

کتابخانه و کاخ مافرا

ساخت این بنا در سال ۱۷۵۵ تمام شد و یکی از مهم ترین عجایب هفت گانه بوده است. این قصر محل دائمی حکومت نبوده ولی در دوران سلطنت یکی از اقامتگاه های پادشاهان بوده که می توانید از زیبایی آن بازدید کنید.

عکس قصر مافرا

شما می توانید برای بازدید از این قصر زیبا در این بخش آن را بهتر بشناسید. نمای اصلی این سازه را سنگ های آهکی محلی شکل داده اند. این بنا دارای ۲۲۰ متر طول و رو به شهر قرار دارد. دو برج مربعی در دو طرف بنا قرار گرفته که روی یک گنبد حبابی شکل بنا شده است. قسمت مرکزی این بنا نیز ساخته شده از سنگ های مرمری می باشد.

قصر مافرا معماری باشکوهی دارد و در ساخت آن از شکوه معماری های رومی نیز استفاده شده است. برای ساخت بالکنی که در قسمت مرکزی می باشد، از کلیسای جامع سنت پیتر رم تقلید شده که ویژگی های معماری آن را مشاهده می کنید. برای ساخت این بنا دو برج با ارتفاع ۶۸ متر در نظر گرفته شده است.

بخش های قصر

این قصر شامل بخش های مختلفی می باشد که هر یک معماری زیبایی دارند. کلیسای جامع، قصر پادشاهی، کتابخانه، از بخش های مهم در این سازه هستند. این قصر امروزه از دیدنی های لیسبون به شمار می آید و شما می توانید از زیبایی آن بازدید کنید.

نمای داخلی قصر مافرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا