دسته‌بندی نشده

فیسبوک، بدون تبلیغات

فیسبوک، بدون تبلیغات

فیسبوک، بدون تبلیغات

اغلب محصولات نرم افزاری رایگان هزینه توسعه خود را از راه تبلیغات درون برنامه ای تامین می کنند. اگر

یکی از بازی های رایگان را در گوشی خود نصب کرده باشید، حتما این موضوع را متوجه شده اید. گاهی هم

سازندگان یک برنامه آن را در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می کنند که نسخه اخیر شما را از شر تبلیغات

وقت و بی وقت خلاص می کند.

حتی تحقیقاتی هم که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد اپلیکیشن های رایگان برخلاف صفت دل فریبشان چندان هم به صرفه نیستند. در شبکه های اجتماعی هم تبلیغات نقشی اساسی دارند و شبکه ای مانند فیسبوک اغلب درآمد خود را از همین راه کسب می کند. اما ظاهراً حرکتی مشابه آنچه در مورد اپلیکیشن ها وجود دارد، برای یک شبکه اجتماعی مانند فیسبوک هم متصور است.

اخیراً به این رسانه اجتماعی پیشنهادی مبنی بر عرضه یک نسخه غیر رایگان بدون تبلیغات ارائه شده. در واقع ایده اصلی این است که کاربران با پرداخت مبلغ ۱۰ دلار در ماه از دست تبلیغات رها شوند. این موضوع می تواند هم به نفع استفاده کنندگان باشد و هم منافع این شرکت را تامین کند. حتی می توان انتظار داشت خدمات خاصی هم به این دسته از کاربران ارائه شود.

اگر حدود ۱۰ درصد از کاربران فعلی فیسبوک از این پیشنهاد استقبال کنند درآمدی حدود ۱ میلیارد دلار در ماه عاید این شرکت خواهد شد. اوایل سال جاری میلادی هم فیسبوک اعلام کرد برای ارسال پیام به کسانی که خارج از فهرست دوستان هستند مبلغی دریافت خواهد کرد. که البته اگر از سوی فیسبوک با این پیشنهاد موافقت و به خوبی اجرا شود، هر سه طرف مثلث شرکت فیسبوک، کاربران عادی و هم کسانی که برای خلاصی از تبلیغات تن به پرداخت مبلغ ماهانه می دهند راضی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا