دسته‌بندی نشده

فولکس‌واگن گلف الکتریکی

جهان را باید از این همه پلیدی و آلودگی پاک کرد. شاید خودروهای الکتریکی هم راهکار خوبی برای این هدف باشند. حتی با وجود اینکه هنوز به تکامل نرسیده‌اند و مخالفانی نیز دارند.

VW e-Golf 2014

VW e-Golf 2014

فولکس e-Golf می‌تواند در مصرف سوخت و هزینه‌های جاری صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را داشته باشد اما وقتی پای قیمت در میان باشد، باید برای خرید آن پول یک و نیم عدد گلف را پرداخت کنید! در واقع با قیمت پایه 35445 دلار، حدود 10 هزار دلار گران‌تر از یک گلف GTI خواهد بود.

تازه مصرف سوخت مدل GTI حتی در شهر هم 9.41 لیتر است. با این وجود پس از طی 104 هزار کیلومتر، این پرداخت اضافی از محل صرفه‌جویی در پرداخت هزینه سوخت، جبران خواهد شد.

نوشته های مشابه

البته خرید یک گلف دیزلی TDI با قیمت 21995 دلار ایده بهتری می‌تواند باشد. زیرا مصرف سوخت آن 5.23 لیتر است و با توجه به هزینه پایین‌تر گازوئیل، صدها هزار کیلومتر مسیر باید طی شود تا یک e-Golf بتواند جبران هزینه اضافی پرداختی را بنماید.

فولکس‌واگن گلف الکتریکی

VW e-Golf 2014

VW e-Golf 2014

از این‌ها که بگذریم، لااقل فولکس e-Golf و سایر خودروهای الکتریکی با وجود قیمت بالاتر، آلودگی مستقیمی تولید نمی‌کنند. هزینه‌های نگهداری آن‌ها و استهلاکشان پایین‌تر است و در بسیاری از کشورها و ایالت‌ها از تخفیف‌ها و پاداش‌های مالیاتی و دولتی برخوردارند.

فولکس e-Golf از یک موتور الکتریکی 85 کیلوواتی (114 اسب بخار) استفاده می‌کند. گشتاور این موتور نیز 270 نیوتن‌متر می‌باشد. بنابراین شتاب صفر تا صد معمولی 10.4 ثانیه را از آن شاهد خواهید بود.

VW e-Golf 2014

VW e-Golf Engine

برای تأمین انرژی e-Golf از باتری‌های لیتیوم یون 24.2 کیلووات ساعتی استفاده می‌شود که شارژ کامل آن‌ها از طریق شارژر همراه معمولی 13 ساعت و با استفاده آر پانل شارژر دیواری گاراژ، 8 ساعت طول خواهد کشید. البته شارژر همراه اجازه می‌دهد تا به سرعت و در 30 دقیقه باتری‌ها را به میزان 80 درصد شارژر نمود.

برد نهایی یک e-Golf بین 113 تا 145 کیلومتر می‌باشد که بیشتر برای مسافت‌های کوتاه درون شهری مناسب است و برای سفرهای خارج از شهری ایجاد مشکل خواهد نمود.

VW e-Golf 2014 Interior

VW e-Golf 2014 Interior

فضای داخلی این خودرو با 93.5 فوت کعب در کلاس خود بالاترین حجم را دارد. بنابراین بیشترین فضا و راحتی را در این خودرو شاهد خواهید بود.

بعلاوه ویژگی‌ها، سیستم‌های رفاهی و تجهیزاتی چون صفحه نمایش 5.8 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و ناوبری، بلوتوث، رادیوی ماهواره‌ای، سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، چراغ‌های جلوی LED، چرخ‌های 16 اینچی آلومینیومی، سیستم دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب و دستیار پارک، غربیلک فرمان با روکش چرم و کلیدهای چندمنظوره روی آن و سیستم احیای انرژی ترمزها برای ذخیره در باتری‌ها را در فولکس‌واگن الکتریکی e-Golf خواهید یافت.

فولکس‌واگن همچنین برای کسانی که از آلایندگی در نیروگاه‌های تولید انرژی الکتریکی در عوض اگزوز خودروها، نگران‌اند، همکاری با شرکت 3Degrees برای تأمین انرژی‌های تجدید پذیر و غیر آلاینده را انتخاب کرده تا به کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش کربن کمک کند.

بدین ترتیب استفاده از خدمات و برق این شرکت برای خریداران آمریکایی فولکس e-Golf تا مسافت 58 هزار کیلومتر رایگان خواهد بود و این یعنی حتی هزینه برق مصرفی نیز برای این خودرو پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا