دسته‌بندی نشده

فواید و نکات مهم در مصرف عرق نعناع برای کودکان

عرق نعناع برای کودک

دل درد در کودکان به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می‌شود. دل درد حاد به صورت ناگهانی آغاز می‌شود و اگر کودک خواب باشد وی را از خواب بیدار می‌کند. دل درد حاد معمولا تا 2 هفته یا کمتر به طول می‌انجامد.

دل دردهایی که با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ویروسی دارند، از گروه دوم دل دردهای مزمن هستند .

عرق نعناع برای کودکان

بسیاری از والدین با مراجعه به پزشک متخصص برای درمان دل درد کودکان داروهایی را تهیه کرده و برخی دیگر ترجیح می دهند که از داروهای گیاهی استفاده کنند .

یکی از گیاهان پرطرفدار ، نعناع است . از عصاره این گیاه به عنوان درمان خانگی موثری برای تسکین دل درد کودکان استفاده می شود .

تجربه ها ی زیادی نشان دهنده ی این است که عرق نعناع برای کاهش دردهای ناشی از نفخ و گاز معده بسیار خوب عمل می کنند . البته برای استفاده از آن بهتر است با متخصص مربوطه مشورت کرده و دوز مصرفی مناسب را انتخاب کرد .

شما می توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعناع سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله ی یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. این دارو تسکین فوری درد را در کودک شما به ارمغان آورده و معده درد شدید او را بهبود می بخشد. اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، قبل از تغذیه کودک با داروهای گیاهی مشورت کنید.

عرق نعناع برای کودکان

فواید عرق نعناع برای کودکان

پدرها و مادرانی که تجربه استفاده از نعناع برای کودکشان را دارند از خواص عرق نعناع برای کودکان با خبرند :

  • درمان سندروم روده تحریک پذیر کودکان.
  • کمک به کارکرد سالم سیستم گوارشی کودک .
  • تسکین درد عضلات روده و معده ی کودک .
  • تسریع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی .
  • خاصیت ضد باکتری عرق نعناع باعث خنک شدن معده کودک شده و دل درد او را برطرف می کند .

عرق نعناع برای کودکان

عرق نعناع برای اسهال کودکان

عرق نعناع برای درمان اسهال کودکان ( اگر منشا ویروسی ندارد ) می تواند موثر باشد . اگر اسهال کودک همراه با استفراغ باشد و منشا ویروسی داشته باشد عرق نعناع نه تنها نمی تواند کمکی کند بلکه استفراغ کودک را تشدید می کند .

هشدار : هنگام استفاده عرق نعناع برای نوزادان در مورد میزان و نحوه مصرف به خصوص نوزادان کمتر از ۶ ماه با پزشک اطفال مشورت کنید.

مضرات عرق نعناع برای کودکان

نکاتی و عوارض احتمالی عرق نعناع برای کودکان :

  • اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.
  • زیاده‌ روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش وحرکات تنفسی تاثیر منفی می‌گذارد.
  • مصرف زیاد عرق نعناع باعث ایجاد یبوست می‌شود.
  • استفاده از دوز بالای عرق نعناع در کودکان باعث بروز مشکلات قلبی می شود .

مقادیر زیاد عرق نعناع می تواند برای کودکان خطرناک باشد، حتی اگر مادران قبلا از آن برای تسکین معده درد فرزندشان استفاده کرده باشند.

راه حل بیخطر این است که تنها از دوزهای بسیار رقیق عرق نعنا(رقیق شده با آب) استفاده کنید. به اینصورت که ۱ یا دو قطره عرق نعنا را در یک فنجان آب بریزید و به فرزندتان بدهید. با اینحال باز هم توصیه میشود، قبل از دادن عرق نعنا یا هر داروی گیاهی دیگر، ابتدا با پزشک مشورت کنید.


کلام آخر : مطالعات مربوط به استفاده از نعناع روی نوزادان و کودکان محدود است. بنابراین، مطالعات بیشتری برای تعیین ایمنی آنها مورد نیاز است. توصیه می شود قبل از دادن هرگونه ترکیبات و داروهای گیاهی، با پزشک کودکتان صحبت کنید تا درباره ایمنی استفاده و دوز مناسب با شما صحبت کند. اگرچه گیاهان طبیعی هستند، اما داروهای گیاهی همیشه بی خطر نیستند. توجه به این نکته بخصوص برای کودکان، اهمیت زیادی دارد.

عرق نعناع برای کودکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا