دسته‌بندی نشده

غذاهای سرخ شده برای کودکان چه خطراتی دارد؟

خوردن غذای سرخ شده چه مضراتی دارد؟

غذای سرخ کرده میزان کالری دریافتی بدن را چند برابر می‌کند. سرخ کردن غذاها در روغن باعث می‌شود که میزان کالری آن غذا بیشتر شود. به ‌علاوه اینکه سرخ کردن، مواد معدنی و اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را از غذا حذف می‌ کند و غذا صرفاً به یک وعده خوشمزه بدون هیچ‌گونه فایده‌ای برای بدن تبدیل می‌شود.
غذای چرب‌تر و پرکالری‌تر هم به معنای چاقی است و چاقی هم خود، عامل بیماری‌های مختلفی است. از دیگر مضرات غذای سرخ شده باید بگوییم که مصرف این غذاهای ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

همچنین باید بدانید که با مصرف زیاد غذای سرخ شده به ‌نوعی به استقبال سرطان می‌رویم. اکسیداسیون باعث تغییر شیمیایی روغن می‌شود و سرخ کردن غذا هم ساختار سایر مواد مغذی غذا را تغییر می‌دهد. ویتامین‌ها و مواد معدنی درون غذا با سرخ کردن از بین رفته و همه‌چیز به یک ماده‌ی قهوه‌ای تبدیل می‌شود که ترکیبی از مواد معدنی کربنی سوخته هستند.
مضرات خوردن غذای سرخ شدهم صرف غذاهای سرخ‌کردنی می‌تواند سلامت قلب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مضرات غذای سرخ شده

نوشته های مشابه

مضرات مصرف غذای سرخ شده در کودکان

تأثیر مصرف غذاهای سرخ‌کردنی برای کودکان بیشتر در بلندمدت و بزرگسالی خودش را نشان می‌دهد. کودک وقتی که به سن جوانی و میانسالی رسیده با انواع مشکلات و بیماری‌های جسمی، چاقی، مشکلات قلبی، سرطان و دیابت روبه‌رو می‌شود.

احتمال ابتلا به سرطان سینه در خانم‌هایی که در کودکی غذاهای سرخ شده زیاد مصرف می‌کردند بالاتر است. غذاهای سرخ‌کردنی باعث افزایش کالری دریافتی بدن و چاقی در کودکان می‌شوند. مهم‌تر اینکه مصرف غذاهای سرخ‌کردنی برای کودکان باعث پایین آمدن ضریب هوشی کودک می‌شود.

مضرات سرخ کردنی برای کودکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا