دسته‌بندی نشده

عوارض و خطرات جدی کپسول چاق کننده فرشته برای سلامت بدن

براساس گزارش های دریافتی مبنی بر ایجاد عورض جدی به دنبال مصرف کپسول چاقی «فرشته» در مصرف کنندگان این محصول که در برخی موارد منجر به بستری در بیمارستان نیز شده است، به اطلاع می رساند کپسول چاقی«فرشته» هیچگونه مجوزی اعم از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیالی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد.

بر اساس این گزارش، دستور جمع آوری این فرآورده از سطح عرضه به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام شده است.

به گزارش مهر، توصیه می شود، تنها از داروخانه های معتبر، زیر نظر پزشک و با مشاور داروساز اقدام به تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل کرده و از خود درمانی و عمل به توصیه های غیرعلمی برای درمان بیماری ها جدا خودداری شود.

کپسول چاقی«فرشته»

هرگز کپسول فرشته مصرف نکنید

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کپسولی به نام فرشته که در عطاری‌ها به فروش می‌رسد، هیچ‌گونه مجوزی برای تولید، واردات، توزیع و عرضه از سازمان غذا و دارو نداشته و فاقد هرگونه تائید اصالت فرآورده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مسعود نساج، اظهار کرد: شهروندان برای تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل باید از داروخانه‌های معتبر، زیر نظر پزشک و مشاوره داروساز اقدام کرده و از خود درمانی و توصیه‌های غیرعلمی برای درمان بیماری‌ها جدا خودداری کنند.

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده مصرف این قرص باعث بروز عوارض جدی و در برخی موارد منجر به بستری شدن مصرف کنندگان در بیمارستان نیز شده است و تبلیغات ماهواره و فضای مجازی با عناوین فریبنده در افزایش یا کاهش وزن در سریع‌ترین زمان و ادعای گیاهی بودن دروغ است.

کپسول چاقی«فرشته»

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: متأسفانه باید یادآور شد با توجه به نتیجه آزمایش‌های صورت گرفته و به علت وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی از جمله کورتون ها، ترامادول و … باعث دریافت پاسخ سریع مصرف‌کنندگان و در نتیجه مورد استقبال آنان قرار می‌گیرد.

نساج تأکید کرد: ضایعات و پوسیدگی استخوانی به خصوص در ناحیه لگن، انواع آسیب‌های بینایی مانند آب مروارید و افزایش فشار چشم، تشدید علائم روانی شبه جنون ناشی از مصرف استروئیدها، افزایش فشار خون بحرانی و نارسایی احتقاقی قلب از عوارض این محصول است.

وی گفت: سرکوب سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به انواع عفونت‌های قارچی و باکتریال و به هم ریختگی تعادل هورمونی و بروز اختلالات متابولیک مانند دیابت از دیگر عوارض مصرف این دارو است.

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: راه‌اندازی سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالای سلامت وارداتی www.ttac.ir گام مهمی در جهت مبارزه با قاچاق و صیانت سلامت مردم است.

نساج افزود: شهروندان می‌توانند با استفاده از روش موجود شامل استعلام ارسال کد 16 رقمی در سایتwww.ttac.ir، شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲یا تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ و بارکد مندرج بر روی برچسب (QR)و استفاده از نرم‌افزار قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه هوشمند از صحت و سلامت و اصالت فرآورده مورد معرفی خودآگاهی یابند.

همچنین بخوانید:

فواید مصرف کپسول چاق کننده اکسیر

مزایای مصرف کپسول چاقی جی فست (G – FAST)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا