دسته‌بندی نشده

عوارض جانبی رنگ کردن موها را جدی بگیرید!

مشکلات ناشی از رنگ کردن مکرر موها

رنگ کردن موها برای پوشاندن موهای سفید یا خاکستری کار متداولی است که خانم ها و آقایان انجام می دهند . هرچند می توانید راههای دیگری را برای رفع سفیدی موهایتان امتحان کنید اما لازم است بدانید که استفاده از محصولات شیمیایی گزینه مناسبی نیست . در حال حاضر انواع رنگ مو با مبنای شیمیایی در بازار موجود است اما آنها برای موها بسیار مضر هستند و از داخل به موهای شما آسیب می زنند و این احتمال وجود دارد که شما پس از یک مدت زمان طولانی تاثیرات آنرا ببینید .

لازم به ذکر است که همه رنگ موها مبنای شیمیایی دارند و اگر واقعا می خواهید موهایی زیبا با رنگ طبیعی داشته باشید حنا بهترین گزینه است . اما اگر بازهم به فکر رنگ کردن موهایتان افتادید ابتدا این مقاله را مطالعه بفرمایید . با ما در مجله دلگرم همراه باشید .

عوارض جانبی رنگ کردن موها

تحقیقات نشان داده است که اگر طی یک سال بیش از 9 بار موهای خودتان را رنگ کنید ریسک ابتلا به سرطان لنفوم در شما افزایش می یابد . لنفوم سیستم لنفاوی بدن را درگیر می کند که از طریق سلولهایی به نام لنفوسیت در سیستم دفاعی بدن نقش بازی می کند . همچنین رنگ کردن مکرر مو احتمال بروز سرطان مثانه را افزایش می‌دهد.

رنگ موها عمدتا محتوی آمونیاک هستند که به عنوان ماده حرارت زا روی موهای شما عمل می کند . با توجه به ماهیت آمونیاک که طبیعت سوزاننده ای دارد این ماده می تواند موهای شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. عوارض حاصل از رنگ کردن مداوم موها عبارتند از:

شکنندگی موها

رنگ مو می تواند به علت داشتن مواد شیمیایی باعث شکنندگی موها شود. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث خشک شدن موها می شوند و شما مجبور می شوید پس از یک دوره خاص موهای خودتان را کوتاه کنید . بنابراین اگر موهای بلند و با استحکامی دارید مطمئن باشید بعد از رنگ کردن موهایتان باید آنها را بعد از مدتی کوتاه کنید.

افزایش شانس ابتلا به سرطان

رنگ موها عمدتا حاوی PPD هستند که انجمن سرطان امریکا آنرا یک ماده سرطانزا می داند . این ترکیب شیمیایی خطرناک شما را وادار به فکر کردن خواهد کرد مانند ماده شیمیایی رزورسینول که با بهم زدن تعادل هورمونی باعث سرطان سینه می شود . بنابراین قبل از رنگ کردن موها حتما اطلاعات کافی در مورد مواد شیمیایی به کار رفته در آنها بدست بیاورید.

عوارض رنگ مو

بیماریهای تنفسی

اگر رنگ کردن موها یکی از کارهایی است که به طور مرتب آنرا انجام می دهید باید بدانید که این کار شانس ابتلا شما به آسم و بیماریهای تنفسی را افزایش می دهد. ماده شیمیایی مانند PPD و پره سولفات ها باعث حساس شدن راههای تنفسی شده و تنفس شما را با مشکل مواجه خواهند کرد. PPD موجود در رنگ مو و پره سولفات موجود در اکسیدان ها مواد بسیار مضری هستند که بیشتر در آرایشگران که در برخورد مداوم با این مواد هستند باعث ایجاد بیماری می شوند.

آلرژی

ما می دانیم که شما با رنگ کردن موها فقط می خواهید متفاوت به نظر برسید و زیباتر از بقیه باشید اما قبل از رنگ مردن موها مواد آلرژی زای رنگ مو و حساسیت خودتان را به آنها بررسی کنید . رنگ مو برای همه انواع پوست مناسب نیست و باعث آلرژی های پوستی از جمله خارش پوست ، قرمزی و تورم پوست می شود . اگر پوست حساسی دارید مراقب باشید و قبل از رنگ کردن موها آنرا روی پوست خودتان چک کنید تا از آلرژی زا نبودن آن مطمئن شوید .

سایر مشکلات حاصل از رنگ کردن موها

پس از دانستن همه مشکلات فوق در رابطه با رنگ کردن موها شایان ذکر است که رنگ کردن موها نه تنها مشکلات مربوط به سلامت را افزایش می دهد بلکه باعث ریزش مو و مشکلات هزینه بر دیگر می شود.

با اینحال ذکر مشکلات فوق به این معنی نیست که از رنگ مو نفرت داشته باشید بلکه متوجه مشکلات مربوط به رنگ کردن موها باشید و تا جاییکه امکان دارد از رنگ کردن موهایتان اجتناب کنید یا از رنگ های طبیعی مانند حنا استفاده کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

حساسیت نسبت به رنگ مو و پیشگیری و درمان آن

رنگ مو بدون دکلره با طرح های شیک و متفاوت

رنگ مو امسال : شیک ترین مدل رنگ مو زنانه 97 مجلسی زیبا و جدید

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا