دسته‌بندی نشده

علی میرعظیمی اولین کاشف داروی ضد کرونا کیست ؟

علی میرعظیمی کیست ؟

دکتر علی میرعظیمی میکروب شناس و رئیس تیم پژوهش دانشگاه کارولینسکا سوئد است

او قریب به 40 سال است که از ایران خارج شده و در کشور سوئد زندگی کرده است

همراه با دانشمند دیگری در دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا توانسته اند با استفاده از مهندسی پزشکی دارویی به نام hrsace2 تولید کنند.

separator line

علی میرعظیمی اولین کاشف داروی ضد کرونا کیست ؟

فرهاد عشوندی: دارویی که در ژورنال‌های معتبر پزشکی تائید شده و بیشترین امید برای نابودی ویروس کرونا را ایجاد کرده و نام این دانشمند ایرانی را در دنیای پزشکی سر زبانها انداخته است.

این دانشمند ایرانی که متولد تهران است اما که از سنین کودکی در سوئد زندگی می کند در مصاحبه واتساپی با خبرآنلاین درباره این دارو سخن گفته است.

دکتر میرعظیمی و همکارانش از دو هفته آینده این داروی جدید را روی ۲۰۰ بیمار مبتلا تست می کنند و به گفته خودش فاصله‌ای بین ۴ ماه تا یک سال زمان نیاز است تا دانشمندان راهکاری برای شکست بیماری کرونا کشف کنند.

علی میرعظیمی

بیوگرافی علی میر عظیمی

از بیوگرافی و زندگی شخصی پروفسور میرعظیمی اطلاعاتی در دست نیست

اینستاگرام علی میرعظیمی

پیج اینستاگرام علی میرعظیمی https://www.instagram.com/ali.mirazimi.ki/ می باشد

separator line

نحوه عملکرد داروی ضد کرونا پروفسور علی میرعظیمی

علی میرعظیمی پزشک و میکرو بیولوژیست جوان ایرانی که ساکن سوئد است و در پژوهش همزمان با دانشگاه بریتیش کلمبیا از طریق مهندسی پزشکی روش درمانی جدیدی برای کرونا کشف کرده ، سر تیم پژوهش این تحقیق بین المللی مهم بوده است.

میرعظیمی که یکی از پروفسورهای آزمایشگاه پزشکی در انستیتو کارولینسکا و از مولفان این پژوهش بوده است. او در این باره می گوید: به عقیده ما افزودن کپی این آنزیم(hrsACE۲) ویروس را گمراه می کند.

به این ترتیب ویروس به جای سلول واقعی، خود را به نسخه کپی می چسباند. این روند اجازه نمی دهد عفونت ناشی از ویروس گسترده شود و در نتیجه از رشد آن در ریه و بقیه اعضای بدن می کاهد.

separator line

مصاحبه علی میرعظیمی پروفسور ایرانی

او در مصاحبه ای هم درباره دارویی که ساختند هم طریقه درست قرنطینه و هم درباره این پرسش اساسی که آیا چین درباره شدت بیماری کرونا به دنیا دروغ گفته است ، صحبت کرده است

ویدئوی مصاحبه با علی میرعظیمی پروفسور ساکن سوئد را در ادامه مشاهده می کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا